JazzLuva Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Hallo , Ik ben op zoek naar "nieuwe" speakers en wil wel eens de B&W Matrix 802 s2/3 beluisteren (liefst een beetje in de buurt, woon in Arnhem). Zijn er mensen op dit Forum die daar aan kunnen/willen voldoen?. Verder heb ik wel eens de Scanspeak REF+ beluisterd en vond die kwa klankkleur erg goed klinken (helaas wel wat boemig laag). Welke speakers zou ik kwa klankkleur nog meer moeten beluisteren, gelet op de REF+ ?. Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Beste Emiel, Denk dat er op dit forum te veel B&W haters zitten, en dat jou vraag niet snel benatwoord zal worden. PS: De B&W haters zijn audiofielen, die zelf nauwelijks enige kennis hebben van hoe muziek en instrumenten eigenlijk horen te klinken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Denk je dat er nu wel inhoudelijke antwoorden komen Bas Slechts enkele B&W speakers zijn toppers, veel types zijn gewoon middenmoters, net als bij de andere merken Ik heb niets tegen, maar ook niets met B&W. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 14 september 2003 Author Report Share Posted 14 september 2003 Ja dat B&W niet geliefd is op dit soort forums is mij wel duidelijk geworden . Voor zover ik het kan overzien wordt de Matrix 802 toch wel als een topper gezien, ik zoek dus een speaker die muziek realistisch weergeeft (lees : een speaker die een clarinet bv. als een clarinet weergeeft en niet een instrument dat ik niet kan herkennen als zodanig). Sta wel open voor andere alternatieven , maar wil zeker die 802 eens gaan luisteren. Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Geplaatst door JazzLuva:Ja dat B&W niet geliefd is op dit soort forums is mij wel duidelijk geworden . Voor zover ik het kan overzien wordt de Matrix 802 toch wel als een topper gezien, ik zoek dus een speaker die muziek realistisch weergeeft (lees : een speaker die een clarinet bv. als een clarinet weergeeft en niet een instrument dat ik niet kan herkennen als zodanig). Sta wel open voor andere alternatieven , maar wil zeker die 802 eens gaan luisteren. Groeten JazzLuva Beste Emiel, Veel laternatieven zijn er na mijn inziens niet. Er zijn zo ontzettend weinig weergevers die een Clarinet natuurgetrouw kunnen weergeven. Een Quad ESL kan dat, misschien is dat ook wel wat voor jou. De Matrix 802/801's kunnen dat. De weergevers van Master (dynamic solutions) ook, maar die zijn erg prijzig. Mirage heeft veel types gehad, die zo verdomde natuurgetrouw konden klinken. Veel natuurgetrouwer dan al die dure shit die ik allemaal op die beurzen hoor. Verder blijft er zo weinig over, en dat klinkt raar maar naar mijn mening is dat zo. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 14 september 2003 Author Report Share Posted 14 september 2003 Ha Bas, Nou zo'n Quad ESL geef ik 5 min met mn kat en dan kan je m dinsdag ochtend op de stoeprand zetten (de ESL dus) . De Mirage speakers hebben voor zover ik het kon vinden ook grote doeken aan de voor en achterkant (een wereld krabpaal dus) dus is ook geen optie. Die Master speakers heb ik iid ook wel in gedachte, maar zijn wel erg duur en ik zal het toch met 2de hands moeten doen. Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: PS: De B&W haters zijn audiofielen, die zelf nauwelijks enige kennis hebben van hoe muziek en instrumenten eigenlijk horen te klinken. Groeten, Bas dus ik ben een potentiele b&w liefhebber ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: dus ik ben een potentiele b&w liefhebber ?? Oh dat weet ik wel zeker Eric. Ik denk als jij B&W een keer echt goed hoort, dat je het heel erg goed vind. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Oh dat weet ik wel zeker Eric. Ik denk als jij B&W een keer echt goed hoort, dat je het heel erg goed vind. Groeten, Bas kben erg kritisch btw : je hebt wel wat gemist bas ! slamning pp man zaterdag avond . dikke klasse A erop . vette dropveters eraan . fusie muziek . maar ja , jij hebt ze weer verdient ,zullen we maar zeggen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Geplaatst door JazzLuva:Ha Bas, Nou zo'n Quad ESL geef ik 5 min met mn kat en dan kan je m dinsdag ochtend op de stoeprand zetten (de ESL dus) . De Mirage speakers hebben voor zover ik het kon vinden ook grote doeken aan de voor en achterkant (een wereld krabpaal dus) dus is ook geen optie. Die Master speakers heb ik iid ook wel in gedachte, maar zijn wel erg duur en ik zal het toch met 2de hands moeten doen. Groeten JazzLuva Wel apart dat jij bij de selectie van speakers rekening houdt met de katbestendigheid! Dat beperkt je wel in je keuze...denk ik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 september 2003 Report Share Posted 14 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: kben erg kritisch btw : je hebt wel wat gemist bas ! slamning pp man zaterdag avond . dikke klasse A erop . vette dropveters eraan . fusie muziek . maar ja , jij hebt ze weer verdient ,zullen we maar zeggen . Beste Eric, Ik ben zelf ook zo kritisch als de pest. zoals gezegd ik had er dolgraag bij willen zijn zaterdag. Maar ik had geen keus. Dat ik ze heb verdiend denk ik geen eens aan. Is toch niet voor mijzelf, maar verdrinkt in het bedrijf. Het is meer de verantwoordelijkhid die ik heb naar mijn klant. Daarnaast lag mijn oma totaal onverwacht in eht ziekenhuis, en daar ben ik ook erg van geschrokken. groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 14 september 2003 Author Report Share Posted 14 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Wel apart dat jij bij de selectie van speakers rekening houdt met de katbestendigheid! Dat beperkt je wel in je keuze...denk ik! Ja niet dat ik er blij mee ben , maar anders snij ik mezelf gigantisch in mn portemonnaie. Ik ken m en het is nogal een sloper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 vroeger zat ik in de box en nu kan ik er naar luisteren was bij toeval in't harde en dan gelijk maar ff bij JKacoustic naar binnen gelopen was net met demo bezig met boxen tja wat was dat mooi het leek wel of de stem zich voor de speakers bevond wat een giga prettige ervaring voor het menselijk oor was dat ... thuis de magnaatje maar weer en en ja hoor !! klinkt ook wel (vet laag en hoog )voor mijn doen dan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 15 september 2003 Author Report Share Posted 15 september 2003 Kom op jongens, niet allemaal tegelijk Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door JazzLuva: Verder heb ik wel eens de Scanspeak REF+ beluisterd en vond die kwa klankkleur erg goed klinken (helaas wel wat boemig laag). Welke speakers zou ik kwa klankkleur nog meer moeten beluisteren, gelet op de REF+ ?. Groeten JazzLuva Ja, misschien toch maar "mijn" Scan Speak Ultimo? Dezelfde familie als de Ref.+, maar wat neutraler, is 2-weg systeem, en een in mijn gehoor betere tweeter. Ik heb de Ref+ gehoord, maar vond het laag teveel overheersen. In eerste instantie viel ik ervoor, maar dit vermoeide vrij snel. Bovendien heb ik niet zo'n grote kamer. Maar ja, je woont niet bij me in de buurt, dus zou je bij Speakerland of zo moeten gaan luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 16 september 2003 Author Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door cgm: Ja, misschien toch maar "mijn" Scan Speak Ultimo? Dezelfde familie als de Ref.+, maar wat neutraler, is 2-weg systeem, en een in mijn gehoor betere tweeter. Ik heb de Ref+ gehoord, maar vond het laag teveel overheersen. In eerste instantie viel ik ervoor, maar dit vermoeide vrij snel. Bovendien heb ik niet zo'n grote kamer. Maar ja, je woont niet bij me in de buurt, dus zou je bij Speakerland of zo moeten gaan luisteren. Ja ik heb die Ultimo nooit beluisterd, maar wel gelezen dat er veel meer uit die units te halen valt dan wat de Ultimo laat horen. Ook bij de Ref+ heb ik die mening en heb die wel gehoord (filtering schijnt veel beter te kunnen). Zou het liefst een gemodde ref+ willen hebben waarbij een beter filterontwerp gebruikt zou zijn, ev. een 9700 tweeter ipv de 9900 en met de baspoort aan de voorkant gezien de plaatsing. Maar aangezien ik niet eens gereedschap en plaats heb om zoiets te doen (laat staan de kennis) , is dat voor mij niet weggelegd Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door JazzLuva: Ja ik heb die Ultimo nooit beluisterd, maar wel gelezen dat er veel meer uit die units te halen valt dan wat de Ultimo laat horen. Waar en van wie heb je dat dan gelezen? Zelf kan ik altijd weinig info vinden over deze speakers. Bij mij is het met name de kast die achter blijft bij de units. Inmiddels heb ik daartoe al een aantal maatregelen genomen. Over het filter heb ik geen klagen. Als je er geen middelen, zin en/of tijd voor hebt, dan kun je er inderdaad beter niet aan beginnen, zelfbouwen. Het is vrij simpel met een pakket, maar kost wel tijd en inzet (en wat ruimte). Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 16 september 2003 Author Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door cgm: Waar en van wie heb je dat dan gelezen? Zelf kan ik altijd weinig info vinden over deze speakers. Bij mij is het met name de kast die achter blijft bij de units. Inmiddels heb ik daartoe al een aantal maatregelen genomen. Over het filter heb ik geen klagen. Als je er geen middelen, zin en/of tijd voor hebt, dan kun je er inderdaad beter niet aan beginnen, zelfbouwen. Het is vrij simpel met een pakket, maar kost wel tijd en inzet (en wat ruimte). Als je op hifi.nl een search doet op Ultimo kom je wel het een en ander tegen. Verder vind ik dat als je 1000+ euro per stuk zonder houtpakket uit moet geven, je toch wel kritisch mag zijn tav. het eindresultaat. Ik krijg na het lezen iig de indruk dat het niet echt een weloverwogen ontwerp is geweest. Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door JazzLuva: Als je op hifi.nl een search doet op Ultimo kom je wel het een en ander tegen. Verder vind ik dat als je 1000+ euro per stuk zonder houtpakket uit moet geven, je toch wel kritisch mag zijn tav. het eindresultaat. Ik krijg na het lezen iig de indruk dat het niet echt een weloverwogen ontwerp is geweest. Groeten JazzLuva De discussie op hifi.nl, daar heb ik zelf nog aan deelgenomen. Het is maar wat voor waarde je daar aan hecht. Laat je niet alleen leiden door zo'n forum maar luister zelf ook. Ik had gehoopt dat er wat meer technische info of zo zou zijn. Maar natuurlijk mag je super kritisch zijn op zo'n duur model. Het is een hoop geld.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door JazzLuva:Kom op jongens, niet allemaal tegelijk Groeten JazzLuva Tja, ik heb dan wel geen Matrix 802, maar je mag rustig eens mijn Nautilus 804 komen beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 16 september 2003 Author Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door Sodejuu: Tja, ik heb dan wel geen Matrix 802, maar je mag rustig eens mijn Nautilus 804 komen beluisteren. Ha, Sodejuu Bedankt voor het aanbod , maar het gaat mij echt om de Matrix 802. Heb begrepen dat bij de Nautilus serie het wel zo is dat alleen zeer goede opnames erg goed klinken, maar minder "audiofiele" opnames (waar ik het meeste van heb) erg lastig naar te luisteren zijn. Op de Matrix 802 kun je volgens Bas ook rustig "mindere" opnames draaien , vandaar. Groeten JazzLuva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door JazzLuva: Ha, Sodejuu Bedankt voor het aanbod , maar het gaat mij echt om de Matrix 802. Heb begrepen dat bij de Nautilus serie het wel zo is dat alleen zeer goede opnames erg goed klinken, maar minder "audiofiele" opnames (waar ik het meeste van heb) erg lastig naar te luisteren zijn. Op de Matrix 802 kun je volgens Bas ook rustig "mindere" opnames draaien , vandaar. Groeten JazzLuva. Dit klopt ten dele. De N802 en N805 hebben daar idd een handje van. De anderen uit de serie (N801/N803 (iets minder)/N804) hebben toch wel een enigszins "vergevend" karakter P.S.: De N800 tel ik ff voor de gemakkelijkheid niet mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 19 september 2003 Report Share Posted 19 september 2003 hoi ik heb de b&w matrix 802 s/2 10 jaar in huis gehad en er ook even zolang van genoten !! toen ik mijn huis verkocht heeft de nieuwe eigenaar ze erbij gekocht! ik was toch al aan zoeken naar een compleet nieuwe set. groet henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts