synergy Posted 6 februari 2004 Report Share Posted 6 februari 2004 Nou, ik heb ze deze week in elkaar geschroefd en gelijmd: de betonnen stands van www.audiofriends.nl. Ik had wat tijd over en wilde het wel eens horen, het effect van massa en stijfheid. Ik moet eerlijk zeggen: de verbetering t.o.v. mijn atacama's zijn minimaal. Er zijn wel veel zaken veranderd. Het hoog is plots te scherp geworden: s-en en high-heads te prominent aanwezig. Het laag is wel zeer strak, maar TE strak betekend minder detail in het laag. Plaatsing is daarentegen wel toegenomen, waarschijnlijk door de afgenomen resonantie van stand en speaker? Het leek zo leuk, voor een paar euro STEENgoede stands maken (zelf iets maken is altijd leuk) die doen wat ze moeten doen: resonanties verminderen. Maar ik geloof dat ik er niet op vooruit ben gegaan. Graag verneem ik reactie van andere (oud)gebruikers van betonnen stands. Wellicht kan iemand me uitleggen hoe bovenstaande veranderingen verklaard kunnen worden (vooral dat schelle hoog) De enige verklaring die ik kan bedenken - als ik het uitgangspunt van betonnen stands als zijnde compromisloos handhaaf - is de speakerkabel van Kimber. Die wordt wel eens omschreven met woorden als strak, fris e.d. BVD voor de reactie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
synergy Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 Noumoe, er is toch wel iemand zo gek geweest om die dingen te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Noumoe, er is toch wel iemand zo gek geweest om die dingen te maken? Ik heb ze onder mijn reference monitors staan. Ik heb alleen niet de klachten die jij hebt. Ik heb onder iedere tegel 2 strips rubber geplakt om de stands te ontkoppelen van de vloer (dus niet de rubber tegel, maar veel dunner +/- 4 mm). Het kan ook zijn dat je gebreken in je set nu duidelijker gaat horen...... Probeer eens een andere CD speler of kabels om te testen. Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
synergy Posted 12 februari 2004 Report Share Posted 12 februari 2004 He, dus toch iemand... Kabels wisselen al geprobeerd. Geen groot verschil. Mijn Holfi Xara heeft geen scherpte. Dus dat kan het ook niet zijn. Toch dank voor je tips. Wellicht is het de ontkoppeling m.b.v. rubber. Ik heb wel rubber voetjes geprobeerd, maar had weinig effect op het hoog. Ook koppelen, d.m.v. spikes had geen gewenst resultaat. Ongetwijfeld heb jij je stands vergeleken met 'reguliere' stands? Wat zijn jou bevindingen? BVD voor je reactie, groet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts