Robbertt Posted 16 maart 2003 Report Share Posted 16 maart 2003 Geplaatst door richard 1:Je had het plakband beter over de naden kunnen plakken: leg de plankjes in de juiste volgorde strak achter elkaar (met de buitenkant naar boven), plak het plakband over de naden, en je kunt het kistje zo inelkaar rollen. Na het proefpassen kun je dan de verbindingen lijmen. Kijk even een aantal berichten terug met een stuk of 5 foto's. Ik heb het gedaan zoals jij zegt. Een goede en slimme oplossing. gelukkig was ik ook slim genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Geplaatst door fireman: Sorry ik keek even scheel. Maar het werkt goed; is ook mijn ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 Zoals ik belooft heb een paar pics hoe het eruit ziet zonder naden. Alleen de ribben uiteraart Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 Perfect werk toch? Nu maar hopen dat je je niet vergallopeerd met het frezen van de luidsprekergaten. Is mij ooit een keer overkomen maar ik heb het mooi kunnen herstellen met wat epoxy. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Zie hier het resultaat. Geen naden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 april 2003 Author Report Share Posted 7 april 2003 Ja, maar das verstek Ik bedoel kops Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 april 2003 Report Share Posted 7 april 2003 Geplaatst door JSA:Ja, maar das verstek Ik bedoel kops Waarom moet je zo nodig kops? Dat lukt dus niet zonder dat het zichtbaar blijft (zij het miniem). Ik heb het m'n vader gevraagd en die is timmerman... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 april 2003 Author Report Share Posted 7 april 2003 Dat doe ik ook wel, voor de laag kast. Maar de top is zo complex zonder haakse hoeken. Moet ik het haast door een computergestuurde draaitafel laten zagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 9 april 2003 Report Share Posted 9 april 2003 Jasper, ik weet nog wel een maniertje om kierende naden goed dicht te stoppen en ik reken er niet eens veel voor No kidding, bij complexe kastvormen is het -zeker voor een amateur- geen doen meer om verstek te gaan zagen. Ik had al half een ontwerpje voor een topkast in gedachten en stuitte dus ook op hetzelfde probleem. Ik ben bang dat er geen andere oplossing denkbaar is dan de naden accentueren. Hooguit zou je kunnen proberen om de naden een v-groef te geven en dit op te vullen met iets dat niet krimpt maar wel enigzins elastisch is. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 9 april 2003 Author Report Share Posted 9 april 2003 Hoi Paul, De basis gaat nog wel, maar ik heb een aantal stukken wat doorloopt, waarin dus ook mijn verstek in komt te zitten. En dat heb ik liever niet. Ik neem mn ontwerp binnenkort even mee naar de houtzagerij. Dat fineren is een idee, maar ik vermoed dat de naden ook weer na verloop van tijd weer te zien zijn. (door het spuitwerk heen) Ja, ik wil het zeker wel laten spuiten ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r0X Posted 23 april 2003 Report Share Posted 23 april 2003 Ik heb hier geen last van (naden) er staat hier bij ons in de schuur een tafelzaag, die netjes op alle graden van 0 tot 45 voor mij zaagt . Maar dat komt omdat mijn vader zn hobby meubels maken is . Als iemand nou in de buurt van Vinkel (Oss, Den Bosch) dan mag ie van mij zichzelf komen helpen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 19 november 2003 Author Report Share Posted 19 november 2003 ja, maar met als je alles perfect hebt gezaagd dan nog heb je kans op naden. Ik zit te denken aan een soort facette laag wat ik eroverheen lijm. Gewoon mdf van een 5mm ofzo, en dan een beetje afronden aan de zijkanten zodat het precies op de hoek valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Is het een idee de naad V vormig iets te verwijden en daarna het geheel dicht te plamuren ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door JSA:Ja, ik heb weer eens een vraagje Ik wil een speakerbox zo perfect mogelijk afwerken dat er geen naden meer te zien zijn, zie: Ja, ik weet dat je zo ook juist kunt accentueren, maar ik wil het gewoon graag 100% vlak, al duurt het 2 jaar Ik laat de boxen verder spuiten door een vlakspuiter, dus geen fineer ofzo. Fineer is al wat minder kritisch daarin. Kom maar op met serieuze tips, graag In m'n vorige project heb ik gewoon veel geschuurd en Histor plamuur gebruikt, gegrond met een prof. primer. Maar alle naden zijn dus weer terug, en dat wil ik de volgende keer voorkomen. En anders moet ik ze maar laten gieten ofzo?? Ehhh, Jasper. Mag ik nog een suggestie doen? Ik bedoel 't serieus hoor. Als je pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 9 december 2003 Author Report Share Posted 9 december 2003 Beste Geerdie, het zal gespoten gaan worden. En ik ga toch alles maar verstek laten zagen (nouja, niet precies 90graden). Lastig lijmen, maar daar maak ik een mal voor. Komt goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 december 2003 Report Share Posted 9 december 2003 Beste Geerdie, Het zal gespoten gaan worden. Komt goed De afwerkplek van Sherwin lijkt mij uitstekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts