Puur Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Beste, 20 Jaar hebben mijn ouders hun audiosetje al staan, tot er in een keer deze kerst geen muziek meer uit kwam. Ze zitten er nu sterk over te denken een nieuw setje aan te schaffen tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
radar Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Arcam cd 72 Arcam diva 85 Dynaudio Contour 1.3 is 2900 euro Arcam cd 72 Arcam diva 75 Dynaudio Contour 1.1 is 2100 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Beste Puur, Het is toch niet allemaal stuk? De luidsprekers b.v. als die bevielen waarom daar nieuwe voor? Het is leuk dat jij die Engelse "swing" mooi vind maar hoe denken zij daarover? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 27 december 2002 Author Report Share Posted 27 december 2002 Beste Ruud, Natuurlijk is het niet allemaal stuk. Het is de eindversterker die kapot is gegaan. Deze wordt nu bekeken bij een reparateur. Maar ze zijn naar 20 jaar wel weer eens toe aan iets nieuws, vrij logisch toch? Het is vooral mijn moeder die vaak bij mij muziek zit te luisteren en erg gecharmeerd is van het geluid. Ik heb dus belooft 3 setjes samen te stellen van +/- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Ha Puur, Wat zijn dat dan voor speakers? en zijn je ouders er ook niet gecharmeerd van? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Nog iets. Het spul dat 20-30 jaar geleden werd verkocht klink aanzienlijk "softer" en "gematigder" dan het huidige spul. Oude electronica klinkt warmer en makkelijker. E.e.a. is ook terug te voeren aan de wensen van toen en nu (en aan de "disco-oren" van vele jongeren). Als je ouders dit geluid gewend zijn, wordt het moeilijker een set neer te zetten. Ik denk dat Ruud een goed punt heeft. Vraag je ouders wat ze er zelf van vinden en neem ze mee op je strooptocht. ZIJ gaan er immers naar luisteren en willen dit natuurlijk ook in de toekomst uuuuren achter elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Hallo Puur, Wat de zachtheid van de speakers betreft is het idee van Radar nog niet zo slecht. Dynaudio is tamelijk warm en donker, en de Arcam-spullen zijn voor dat geld ook absoluut uitstekend. Alleen moest er ook een tuner bij zijn geloof ik. En vergeet de kabels niet. Het is echt de moeite waard daar geld voor te reserveren. Een hele andere optie zou kunnen zijn een midi-set van TEAC te kiezen. Dan heb je een set die uiterlijk mooi bijelkaar past (mooie vormgeving) en die wat de geluidskwaliteit betreft goed mee kan komen met grotere apparaten. De prijzen weet ik niet precies, maar voor 3000 Euro kun je daar goede speakers en bekabeling bij kopen. TEAC is op midi-gebied echt v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door Hans: TEAC is op midi-gebied echt v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door Puur:Beste Ruud, Maar ze zijn naar 20 jaar wel weer eens toe aan iets nieuws, vrij logisch toch? Grappig Mijn huidige speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 TEAC 500 serie componenten zijn inderdaad buitennissig goed, veel beter dan formaat en prijs doen vermoeden, echter wel de versterker plus tuner aanschaffen, de receiver valt uitt de toon. Binnen het gegeven budget houd je dan nog ruim de helft voor speakers............. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door Puur:Ik zat zelf te denken aan Creek, de 43 serie, zoals te vinden op Rik Stoet. Dit omdat ik erg gecharmeerd ben van de Engelse 'swing'. Ik heb geen idee welke speakers ik er goed mee kan matchen, ... Creek klinkt prima op een wat makkelijke luidspreker. Ik denk dat het rendement van een Dynaudio wat te laag is voor een Creek, maar hierbij denk ik aan mijn 4140s2 een heel prettige versterker om naar te luisteren. De luidsprekers van Epos zouden er goed bij passen, dat was al zo voordat Epos een onderdeel was van Creek. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Creek heeft (voorzover ik weet) geen CD spelers. Wellicht het hier elders genoemde Micromega Minium? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door Duck-Twacy:Creek heeft (voorzover ik weet) geen CD spelers. Jawel, twee zelfs: de cd43 en cd53. Zo te zien met Philips loopwerk: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 27 december 2002 Author Report Share Posted 27 december 2002 Alvast bedankt voor jullie reacties. TEAC is een merk waar ik niet aan gedacht heb. Ik heb gelijk de recensie van HIFI.nl er nog maar eens bijgezocht en denk dat dit zeker een kandidaat moet zijn. Ik heb ook nog naar Epos gezocht, ik had hier nl. nog nooit van gehoort, de M12 lijkt mij een zeer intressante speaker voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door Puur:het rendement had nog wel iets hoger gemogen, dit is nl. 88db. Mogelijk gaat hiermee wat detail verloren. Dat is niet erg hoog, maar ook niet iets om je zorgen over te maken. ik betwijfel of een lager rendement ook invloed heeft op de detailering. Dynaudio heeft een nog lager rendement, toch zijn dit doorgaans wel goede luidsprekers. Ze hebben alleen wat meer aansturing nodig. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door Jitze:TEAC 500 serie componenten zijn inderdaad buitennissig goed, veel beter dan formaat en prijs doen vermoeden, echter wel de versterker plus tuner aanschaffen, de receiver valt uitt de toon. Binnen het gegeven budget houd je dan nog ruim de helft voor speakers............. Groet Jitze hallo jitze volgens mij heb jij nog wel wat van die apparaten in de handel groeten berend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door richard 1:Jawel, twee zelfs: de cd43 en cd53. Zo te zien met Philips loopwerk: Ow, foutje. In dat geval zou ik zeker Creek prefereren als set Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Puur:p.s. Alleen het rendement had nog wel iets hoger gemogen, dit is nl. 88db. Mogelijk gaat hiermee wat detail verloren. Detaillering verlies je door vervorming, niet door een laag rendement......... Een laag rendement betekent vooral dat je een zwaardere - en meestal duurdere - versterker moet toepassen, hoewel het impedantieverloop van de speaker hierop ook nogal wat invloed laat gelden......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Jitze is niet over TEAC begonnen Berend, dat was ik en ik handel nergens in. Ik zie Puur trouwens nog niet uit het hoge noorden naar Amsterdam afzakken om een TEAC-setje bij jitze te kopen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 29 december 2002 Author Report Share Posted 29 december 2002 Geplaatst door Hans:Ik zie Puur trouwens nog niet uit het hoge noorden naar Amsterdam afzakken om een TEAC-setje bij jitze te kopen hoor. Da's op zich wel grappig, want ik heb al heel wat hifizaken in Nederland gezien. Als mijn FC weer ergens moet voetballen dan combineer ik dat nog wel eens met een dagje in die stad. Dan kan de vriendin kijken of de H&M daar hetzelfde is als in Groningn terwijl ik mij er van overtuig dat ook in die stad dezelfde merken worden verkocht als in Groningen. Voor platen is het wel leuk om eens in een andere stad te zijn. Maar TEAC wordt ook verkocht in Groningen, en ook nog wel bij een hele leuke zaak, dus de kans is niet groot dat ik zoiets in Amsterdam koop. [edit]Ik denk trouwens dat ik zowieso Creek ga luisteren, meer ook voor mijzelf, want ik ben mij behoorlijk gaan intresseren voor dat merk. De reviews zijn stuk voor stuk geweldig. Ook het phonotrapje van hun stond me al erg aan. Enorm transparant en eerlijk.[/edit] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts