Jump to content

printplaatjes voor gainclone iemand?

Hans R.
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Na veel gelezen te hebben over de gainclone ben ik toch wel heel nieuwschierig geworden en heb besloten om er zelf een te gaan bouwen met de LM1875 Op-amp. Het enige nadeel is dat bijna alle ontwerpen die ik zie hard-wired zijn. Graag wil ik dit op een printplaat maken alleen ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Het liefst heb ik een klein ontwerp. Is er iemand die dit al gemaakt heeft of iemand die mij hierbij kan en wil helpen?

alvast bedankt,

Groeten Hans

Voor je de print getekend en geetst hebt ben je met dit project gehardwired eerder klaar. Bovendien is het de bedoeling dat de componenten zo dicht mogelijk bij de opamp geplaatst moeten worden. Een print doet hier afbreuk aan. Je zou wel kunnen overwegen alles op een stukje experimenteerprint te bouwen. Dan heb je je print en ook nog gehardwired, maar is niet volgens de opzet van de mensen die 't origineel hebben proberen te evenaren.

Beste sodejuu,

Het is helemaal niet mijn bedoeling om het origineel te evenaren... ik ben een leek op electronica gebied (NOG) en ben dit jaar begonnen met mbo electro.

het is mijn bedoeling om hier iets van te leren dus over de werking van de op-amp en het aansluiten er van. vandaar mijn vraag om een printplaat.

Bedankt voor je reactie trouwens,

Met vriendelijke groet,

Hans Rijpma