Stefan Posted 17 oktober 2001 Report Share Posted 17 oktober 2001 Op aanvraag van een jullie welbekende medeforummer: Ome Henk! de opbouw van mijn nieuwste interlinks. Sinds twee weken zit er een heel speciaal kabeltje tussen mijn voorversterker en eindbakken namelijk: de SW silver-bullit! Essentiele leesvoer over kabeltheorie: Cupercables Cookbook door; Allen Wright Hierin staat een wetenschappelijk onderzoek van Prof. M.O. Hawksford beschreven waarin uitgelegd wordt hoe een electisch signaal door een geleider getransporteerd wordt. Tipje van de sluier: het signaal verplaatst zich aan de buitenkant van de geleider, in de vorm van een electro-magnetische golf Kabel Ingredienten: -kern: PTFE (teflon) koord rond 8mm. Dit is een flexibel massief koord dat gebruikt wordt in de procesindustrie om pijpleiding waterdicht af te dichten. Het is verkrijgbaar bij Eriks Je kan ook buis of stafmateriaal gebruiken als het maar Teflon is! Wanneer je een ander kernmateriaal gebruikt moet je dat zelf weten, het is dan niet meer mijn ontwerp! PTFE is het beste dielecricum dat te krijgen is en erg bepalend voor de klank! -Geleiders: fein-silber oftewel massief zilver 99,99%. Ik heb een dikte van 0,8mm gebruikt die m.b.v. een treksteen naar 0,35mm gereduceerd is. (het geleidingsoppervlak is nu dus ook met een factor 5 gereduceerd t.o.v. 0,8mm!) Daarna de draad in de oven ontlaat, 2 uur op 250graden, dan in stappen van 50 graden elk kwartier de temperatuur verlaagd tot nul. (Ontlaten is een techniek om materiaalspanningen in metalen te relaxeren, door het verhitten ontspant de kristalstructuur zich. Na het trekken was de draad vrij stug, toen hij uit de oven kwam was het zeer soepel en buigbaar.) Ik heb dit zilver via Cees Piet gekocht; Cees Piet biedt via de site van Triode Dick regelmatig aan om groepsgewijs zilver in te kopen bij een groothandel, dit scheelt een hoop in de kosten. Een meter van 0,8mm dik koste ongeveer fl 6,- -Pluggen: een paar WBT-klonen die ik nog had liggen. Hiervoor wil ik nog iets beters kopen; het WBT-principe is klankmatig niet het mooiste (ook echte WBT's niet!) Laatst zag ik in een Engels tijdschrift een interessante vervanger, dit is de Bullit-plug; deze cinch-plug heeft geen koker als massaverbinding maar een pennetje met op de kop een kogelvorm. Hiermee klem je het chassisdeel goed vast tussen de signaalpen en de "bullit"-pen, resulterend in een hechte massaverbinding zonder "Eddy-current" verschijnselen. Weet iemand waar dit product te koop is? -Lak: Damar vernis van Talens, dit is bedoelt als vernis voor schilderijen en te koop in zaken voor schildersbenodigdheden (kunstschilders wel te verstaan ) -Isolator: rolletje teflon-tape voor afdichten van leidingen. Te koop bij de Gamma e.d. Werkwijze: Na het ontlaten van het zilver poets je het goed op met zilverpoets. Verwijder Alle oxidatie, oxides fungeren als halfgeleider en hebben een geheugeneffect; dit vervuilt het geluidsbeeld. Wanneer er geen zwarte oxides meer vanaf komen spoel je het draad af met gedestilleerd water om resten van het poetsmiddel te verwijderen. Meteen aflakken met een laagje damar vernis; dit hoeft maar een dunne laag te zijn en is alleen om oxideren tegen te gaan. Gebruik bij het poetsen en lakken van de draad latex handschoenen, als je de draad met je vingers aanraakt krijg je oxidatie door de zouten die in lichaamszweet zitten. Pak de gewenste lengte teflon koord, en twee zilveren aders die ongeveer 50% langer zijn dan het koord. Leg aan weerszijden van het koord een ader en laat het enkele centimeters uitsteken; wikkel een stuk tape er omheen. Klem het koord met een lijmklem voorzichtig vast aan een tafel, wikkel de zilveren aders spiraalsgewijs om het koord, de aders liggen op een onderlinge afstand van 10mm. Wanneer je aan het andere uiteinde aanbeland bent tape je het weer vast. Omwikkel het geheel met de teflon tape (half overlappende wikkelingen) soldeer de connectoren vast en hij is klaar. Controleer nu eerst of er nergens kortsluiting is met een multimeter! Alles OK? sluit hem dan aan en laat het een week inspelen voordat je serieus gaat luisteren. Veel luisterplezier! De dikte van het zilver is erg belangrijk! Ik heb heel lang gepeeld met 0,5mm dikke zilveren massieve aders (ook teflon geisoleerd, nog niet met de teflon kern) Daarna de hierboven omschreven kabel gebouwd met koper wikkeldraad van 0,3mm dik, dit gaf een dusdanige verbetering dat de zilverkabel naar de zolder werdt verbannen. Het verschil wordt waarschijnlijk veroorzaakt door enerzijds het skin-effect, dit effect reduceer je door de draad dunner te maken. Ook de teflon kern zal hierin een verbeterende rol gespeeld hebben; de electro-magnetische golffronten van beide aders lopen nu niet meer door elkaar. Misschien ga ik nog eens 0,1mm uitproberen als ik het kan kopen (trekken lukt helaas niet meer met deze dikte) Dit zou nog beter kunnen zijn! Als er geinteresseerden zijn die dit willen bouwen ben ik erg benieuwd naar hun ervaringen. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 17 oktober 2001 Report Share Posted 17 oktober 2001 Ik vind dit wel verleidelijk om te maken, maar als zoiets te koop is, doe ik dat liever. Zal zoiets dan ook niet goed zijn als luidsprekerkabel? Maar ik zal dit bewaren en misschien maak ik 't wel een keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 18 oktober 2001 Report Share Posted 18 oktober 2001 Ik vind 't erg interessant, maar het probleem is het zilverdraad, dat dus moeilijk te maken is (ik heb sowieso nog nooit gehoord van een 'treksteen'!). Maar het lijkt me wel wat, ik neem aan dat het v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 18 oktober 2001 Author Report Share Posted 18 oktober 2001 Het dunner maken van de zilverdraad hoef je natuurlijk niet perse zelf te doen! Je kan het vast ook wel kopen in de juiste dikte. de bestelling waar ik de draad van heb was maar in een dikte, 0,8mm, vandaar. Het zilver schijnt trouwens van dezelfde leverancier vandaan te komen waar Siltech zijn grondstoffen ook koopt! De blauwe mantel van Siltech is alleen niet van teflon, en ze hebben daar vast nog nooit van het skin-effect gehoord. Lars, Speakerkabel staat ook nog op mijn lijst te ondernemen activiteiten! Maar dan met een hele dunne zilver folie, hierdoor geen skin-effect maar wel een lage impedantie! Volgens mij kan je deze kabel nergens kopen, en als er iemand is die hier brood in ziet zal hij het wel erg duur maken. Waar je wel kan kijken is bij Vacuumstate Dit is de site van Allen Wright hij is een van mijn inspiratiebronnen voor kabels en biedt gebouwde en zelfbouw kabels te koop aan. Overigens vindt ik het helemaal niet leuk om een kabel te maken, het is alleen leuk om een ontwerp te verzinnen en naar het resultaat te luisteren En het is natuurlijk erg snel verdient, anders zou ik mega-centen moeten uitgeven voor iets vergelijkbaars. groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 19 oktober 2001 Report Share Posted 19 oktober 2001 Beste Stefan, Vraag 1: Wat is een prikkie? Vraag 2: Wat betaal je voor het zilver? Dit omdat ik een edelsmit in mijn kennissenkring heb, die er wellicht goedkoper aan kan komen. Vraag 3: Ik speel met massief zilver, verguld, teflonjasje, dan getwist in een teflon jas. Klinkt erg goed. Denk je dat jou kabel significant veel beter speelt? M.a.w. is het de moeite waard? Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 oktober 2001 Report Share Posted 19 oktober 2001 Sodeju, alweer een project erbij. Zo kan ik wel aan de gang blijven. Vraagje aan Stefan. Is het ook geschikt om hier grotere afstanden mee te overbruggen dan 50cm, bijv 2 meter? en wat zou het resultaat zijn als je toch gewoon de 0,8mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 oktober 2001 Report Share Posted 19 oktober 2001 Laatst zag ik in een Engels tijdschrift een interessante vervanger, dit is de Bullit-plug; deze cinch-plug heeft geen koker als massaverbinding maar een pennetje met op de kop een kogelvorm. Hiermee klem je het chassisdeel goed vast tussen de signaalpen en de "bullit"-pen, resulterend in een hechte massaverbinding zonder "Eddy-current" verschijnselen. Weet iemand waar dit product te koop is? Bij eichmanncables weten ze er vast meer van . Daar zeggen ze dat je maar eens bij ITC Home Theater Constructieweg 8 8305 AA Emmeloord Ph: 527 636 666 Email:info@itccomp.nl moet vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 19 oktober 2001 Author Report Share Posted 19 oktober 2001 Wow Sodejuu, je bent geweldig, ik ga eens kijken of ik ze via dit adres kan kopen! Als je grotere afstanden wilt overbruggen is alleen de capaciteit van belang. De impedantie is ook bij 0,35mm relatief laag, je kabel bevind zich nl. in een hoogimpedante omgeving (in tegenstelling tot speakerkabel)Weet je hoe hoog de ingangsimpedanie van je eindbakken is? Ik denk dat de 0,8mm minder klinkt, ik heb het niet getest, ik ben maar tot 0,5mm gegaan, en dat is al veel te dik. Hallo Michel, 1) connectoren: zo gek als je het zelf wilt maken. zilver: f1,50 per meter teflon koord: een paar tientjes? teflon tape: f3,50? lak: f20,- 2)zie eerste bericht en vorig antwoord 3)vergulde aders? Wat is het voor kabel? Proberen is weten! Afspraakje maken? Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 oktober 2001 Report Share Posted 19 oktober 2001 Stefan, Je zou toch eens moeten kijken of je je kennis en ervaring niet te gelde kan maken in het vak. De meeste van ons zijn amateurs jij wordt al behoorlijk professioneel. Maak een kabel met 100% winst in plaats van 1000% en bedenk een goedkope marketingstrategie en.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 oktober 2001 Report Share Posted 20 oktober 2001 Geplaatst door Stefan:zilver: f1,50 per meter Als ik het al goedkoper kan krijgen (moet ik nog navragen) zal het misschien een paar dubbeltjes zijn. Niet echt de moeite waard dus. teflon koord: een paar tientjes? Dit zet tenminste zoden aan de dijk. Dit koord wordt in de zeevaart gebruikt op tankers om flenzen af te dichten. Met een beetje geluk kom ik hier aan voor niets. Anders vind ik wel een scheepshandelaar in Rotterdam. vergulde aders? Wat is het voor kabel? Proberen is weten! Afspraakje maken? Brouwsels van HiFistudio Zwaard in R'dam. Kosten wel wat, maar zijn ongeevenaard (ook door superexoten van de topmerken!) Afspraakje: graag, meel maar. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 20 oktober 2001 Author Report Share Posted 20 oktober 2001 Geplaatst door carl:Stefan, Je zou toch eens moeten kijken of je je kennis en ervaring niet te gelde kan maken in het vak. De meeste van ons zijn amateurs jij wordt al behoorlijk professioneel. Maak een kabel met 100% winst in plaats van 1000% en bedenk een goedkope marketingstrategie en.... Hallo Carl, Ik heb een jaar in de audio branche gewerkt, en het is hartstikke leuk. Maar in mijn huidige baan (Manager Mechanical department bij een ingenieursburo) heb ik ook erg veel plezier, en op deze manier blijft de audio ook een echte hobby! Geplaatst door Michel: Dit zet tenminste zoden aan de dijk. Dit koord wordt in de zeevaart gebruikt op tankers om flenzen af te dichten. Met een beetje geluk kom ik hier aan voor niets. Anders vind ik wel een scheepshandelaar in Rotterdam. Precies! Ik haal het ook bij ons uit 't magazijn! Er zijn wel verschillende types op de markt; een die er "massief" uitziet, zoals een geextrudeerde worst, en een die is opgebouwd uit teflon stroken die in elkaar gewikkeld zijn. De worst ruikt licht naar oplosmiddel, hier zal een weekmaker inzitten, ik heb het nog niet kunnen ontdekken maar de weekmaker kan op de lange duur de laklaag van de aders beschadigen. In mijn nieuwe gebruik ik de stroken-versie. Overigens heb ik 8 Bullit pluggen besteld, als ze binnen zijn ga ik ze meteen uitproberen. Ik zal op deze plek verslag doen van mijn bevindingen. Bij het adres dat Sodejuu opgaf kosten ze f104,10 per 4 stuks. Bij betaling vooraf geen verzendkosten. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 oktober 2001 Report Share Posted 20 oktober 2001 Geplaatst door Stefan: Precies! Ik haal het ook bij ons uit 't magazijn! Er zijn wel verschillende types op de markt; een die er "massief" uitziet, zoals een geextrudeerde worst, en een die is opgebouwd uit teflon stroken die in elkaar gewikkeld zijn. De worst ruikt licht naar oplosmiddel, hier zal een weekmaker inzitten, ik heb het nog niet kunnen ontdekken maar de weekmaker kan op de lange duur de laklaag van de aders beschadigen. In mijn nieuwe gebruik ik de stroken-versie. Overigens heb ik 8 Bullit pluggen besteld, als ze binnen zijn ga ik ze meteen uitproberen. Ik zal op deze plek verslag doen van mijn bevindingen. Bij het adres dat Sodejuu opgaf kosten ze f104,10 per 4 stuks. Bij betaling vooraf geen verzendkosten. Groeten, Bij ons in Roermond heeft alleen Flexion spullen van Erik's en ik ken geen medewerkers daar. Een tijd geleden waren er nog een paar daar die ik ken, maar die hebben hun heil ergens anders gezocht. Ik weet nou niet hoe ik aan die PTFE kan komen. Zilverdraad regel ik via mijn zus. Die werkt bij een juwelier in Venlo en ik heb nog wat van haar tegoed Die Bullitpluggen zijn niet te duur. Nauwelijks duurder dan de Neutrik's die ik anders altijd gebruik. Ik denk dat ik eens een stuk of wat bestel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 21 oktober 2001 Author Report Share Posted 21 oktober 2001 Hallo Sodejuu, Je hoeft toch de medewerkers niet te kennen om iets te bestellen? Volgens mij kan je rollen kopen van 5 of 10 meter koord, dit is nog steeds te betalen! En misschien dat je dan nog wat over hebt om een setje voor Ome Henk te maken? Groetjes, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 ...En anders bestellen we (de forummers die zelf willen hobby-en) toch gezamelijk een stuk! Ik wil in ieder geval wel meedoen. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 Geplaatst door Michel:...En anders bestellen we (de forummers die zelf willen hobby-en) toch gezamelijk een stuk! Ik wil in ieder geval wel meedoen. Groet, Michel Goed idee. Hoeveel moet er besteld worden? 100 meter? Moet kunnen. Ik heb net aan een medewerkster bij ons gevraagd of ze haar vriend wou vragen (die werkt bij Flexion, een dochterfirma van Erik's ) Ik heb Stefan nog gemaild voor de exacte omschrijving van dit produkt. Als ik dat heb, zou ik kunnen vragen of hij er aan zou kunnen komen. Wat ik 'm vertelde kende hij iid helemaal niet. Het kan goed zijn dat zij deze PTFE-worst helemaal niet gebruiken, maar dan nog zou hij het bij de moedermaatschappij moeten kunnen bestellen. Ik wacht af. B.T.W.: Moet ik die Bullit-pluggen ook bestellen ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 Geplaatst door sodejuu: Goed idee. Hoeveel moet er besteld worden? 100 meter? Moet kunnen. Ik heb net aan een medewerkster bij ons gevraagd of ze haar vriend wou vragen (die werkt bij Flexion, een dochterfirma van Erik's ) Ik heb Stefan nog gemaild voor de exacte omschrijving van dit produkt. Als ik dat heb, zou ik kunnen vragen of hij er aan zou kunnen komen. Wat ik 'm vertelde kende hij iid helemaal niet. Het kan goed zijn dat zij deze PTFE-worst helemaal niet gebruiken, maar dan nog zou hij het bij de moedermaatschappij moeten kunnen bestellen. Ik wacht af. B.T.W.: Moet ik die Bullit-pluggen ook bestellen ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 Geplaatst door Michel: Beste Sodejuu, Die Bullet pluggen zie ik ook wel zitten. Maar wat ben je van plan met 100 m. koord? 50 interlinks? Ik heb aan 1,5 meter (2 X 0,75) genoeg. En mochten ze inderdaad zo goed bevallen als Stefan beschrijft maak ik er twee, maar dan is het wel klaar! Of verwacht je zo veel animo? Groet, Michel Er zijn mensen die niet zo handig zijn als wij en die ook wel zoiets willen hebben. Dit is hetzelfde verhaaltje als met de netkabels. Daar heb ik ook al twee forummers mee gelukkig gemaakt En ik denk dat als je groot inkoopt er nog wel wat te halen valt. Als je 10 meter koopt en jij er 3 nodig hebt en ik ook nog eens 6 dan is het gauw op en dan heb ik Ome Henk nog niet eens meegeteld (sorry) . Dan kunnen de medeforummers weer zien waar ze het spul vandaan halen, en dat vind ik toch wel een beetje lullig. Nou is 100 meter welwat extreem, maar het is maar een voorbeeld. Sodejuu , die ook af en toe aan de andere forummers denkt en ook op Ome Henk rekent. P.S. Ik heb net mijn zus gevraagd of ze aan 25 of 100 meter zilverdraad kon komen. Ze zou 't eens navragen. Wordt vervolgd. P.P.S.: Wie regelt de BullitRCA's of moet ik dat ook doen. Het is op zich geen probleem, maar ik moet a.s. zaterdag bij AS ook nog een draaitafel betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 Geplaatst door sodejuu: Dit is hetzelfde verhaaltje als met de netkabels. Daar heb ik ook al twee forummers mee gelukkig gemaakt Yep. Thank you Nou is 100 meter welwat extreem... Dat was precies wat ik bedoelde... Sodejuu , die ook af en toe aan de andere forummers denkt en ook op Ome Henk rekent. Michel denkt ook continue aan Ome Henk P.P.S.: Wie regelt de BullitRCA's of moet ik dat ook doen. Het is op zich geen probleem, maar ik moet a.s. zaterdag bij AS ook nog een draaitafel betalen. We kunnen afspreken dat we voor 18 november een lijst samenstellen hoeveel er van wat besteld moet worden. Dan kunnen we in Utrecht de portefeuilles trekken zodat er niemand voor een kostenpost van 1000en guldens komt te staan. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 Geplaatst door Ome Henk: Ik heb nu een vd Hull The Second tussen m'n platenspeler en de pre-amp zitten en die wil ik daar t.z.t. tussenuit hebben. Die is nl. zeer geschikt voor m'n oude cd-speler, de Sony cdp557esd. Overgens heb ik dan aan een interlink van 60cm meer dan genoeg. Vanzelfsprekend kun je dus op mij rekenen . Ik zou het zelfs fantastisch vinden . Ik vraag mij nog wel iets af. Is dit een interlink die bij uitstek geschikt is voor bron=>pre-amp, of maakt dit niet uit Groetnis, Henk Gezien de constructie zou die kabel een heel lage capaciteit bezitten (vanwege die Teflon) dus is hij er uitermate geschikt voor. Ik heb alleen geen rekenmodel bij de hand om het zaakie na te rekenen en een testopstelling heb ik al helemaal niet om het uit te meten, laat staan dat ik de kabel heb, die moet nog gemaakt worden. Sodejuu , die eigenlijk niks weet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 Geplaatst door Ome Henk: Ik vraag mij nog wel iets af. Is dit een interlink die bij uitstek geschikt is voor bron=>pre-amp, of maakt dit niet uit Groetnis, Henk Beste Ome Henk, Nu was Sodejuu me net voor, maar ik ben er van overtuigd dat deze kabel de best mogelijke kabel is voor zwak(ke)-stroomsignalen. Dat betekent dat hij te gebruiken is als interlink voor allerlei toepassingen. Groet, Michel , die eigenlijk ook niets weet, maar net doet alsof... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 22 oktober 2001 Author Report Share Posted 22 oktober 2001 Hey Guys, Leuk dat jullie zo enthousiast zijn! sodejuu ik heb net je vraag gereplyed maar toen bedacht ik me net dat ik ergens nog een kopie had liggen van de Eriks katalogus. Als m'n kont niet vast zat...... Het staat in de Eriks folder: Afdichtingen. Het gaat om Gore-Tex DF Flowtite afdichtingskoord, dit is 100% geexpandeerde PTFE. Alleen gaat de pagina die ik gekopierd heb alleen over rechthoekige afmetingen i.p.v. rond. De lage capaciteit wordt voornamelijk gehaald uit de grote afstand die de beide aders t.o.v. elkaar hebben. Hierdoor beinvloeden ze elkaar niet. Ook de afwezigheid van een afschermingsmantel houdt de capaciteit laag (en de klank open en transparant) Als iemand een goede capaciteitmeter heeft kunnen we op 18 nov. wel een metinkje uitvoeren. Iemand? Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 22 oktober 2001 Author Report Share Posted 22 oktober 2001 De foto's van de kabel krijg ik vrijdag, deze zal ik op Audiopauls site plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2001 Report Share Posted 22 oktober 2001 Geplaatst door Stefan:sodejuu ik heb net je vraag gereplyed maar toen bedacht ik me net dat ik ergens nog een kopie had liggen van de Eriks katalogus. Als m'n kont niet vast zat...... Groeten, Dat lees ik dan morgen op m'n werk wel. Ik kan mijn mail van het werk niet thuis bekijken. Andersom wel. Behalve bij Twigger kan dat veel sneller bij Speedvision Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 24 oktober 2001 Report Share Posted 24 oktober 2001 Beste Sodejuu, Nog een keer (want ik heb het idee dat je dit berichtje hierboven gemist hebt): We kunnen voor (qua tijd) de 18e November een gezamelijke boodschappenlijst samenstellen voor koord en pluggen. Als iedereen die naar de platen/cd beurs gaat dan het geld meeneemt dat de door hem bestelde spullen kosten, hoeft niemand duizenden guldens voor te schieten. Laat ik zo vrij zijn hier een nieuwe topic voor te starten. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Hoi, Ik heb nog een vraag. Ik wil best ook zo'n interlink hebben, ik kan dan ook wel naar die beurs komen. Hoe bereid ik die silverdraad voor, zou niet weten hoe ik het moet laten ontlaten in de oven, want thuis hebben we alleen een combi-magnetron. Dan zou ik iemand anders het voor mij moeten laten doen. Ik gebruik nu zelf 50cm korte interlink, wil eigenlijk 100cm hebben, het is voor later toch iets te kort. Hoe duur kost dat dan? Wel 2x 100cm heh. Als ik dit zeker weten ga doen, wordt het me de eerste keer, lijkt me wel leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts