Jump to content

SuperCable voor een prikkie!

Stefan
 Share

Recommended Posts

Hallo Lars,

Het ontlaten heb ik ook in de combi gedaan.

Alleen de oven gebruiken; zilverdraad eerst ontvettenmet wasbenzine, rol het draad op in een rol van 10cm diam. leg dit op een bord, 2uur op 250graden, daarna draai je elk kwartier de knop van de oven 50graden terug totdat hij uit staat, klaar!

Groeten,

Geplaatst door Stefan:

Hallo Lars,

Het ontlaten heb ik ook in de combi gedaan.

Alleen de oven gebruiken; zilverdraad eerst ontvettenmet wasbenzine, rol het draad op in een rol van 10cm diam. leg dit op een bord, 2uur op 250graden, daarna draai je elk kwartier de knop van de oven 50graden terug totdat hij uit staat, klaar!

Groeten,

Hoi Stefan,

Dat is dus 2 uur 250 graden en daarna steeds een kwartier 50 graden lager. Heb ik dit goed? Ik wil geen fouten maken, als ik er mee bezig ben. :)

Maak je misschien ook nog een handleiding. confused.gif:rolleyes::D

Ik heb eens zitten kijken voor een connector.

Is het verstandiger om voor die Bullit te gaan of mag het ook van bijvoorbeeld Neutrik?

Conrad heeft een Neutrik in zijn assortiment, kan zo gauw niet op hun website vinden, heb 'm al wel gezien op de website van Neutrik zelf, maar kan het weer niet hier naar toe linken. :(

Die Neutrik kost bij de Conrad rond de 80 gulden per 2 paar.

Geplaatst door Lars Aberson:

Ik heb eens zitten kijken voor een connector.

Is het verstandiger om voor die Bullit te gaan of mag het ook van bijvoorbeeld Neutrik?

Conrad heeft een Neutrik in zijn assortiment, kan zo gauw niet op hun website vinden, heb 'm al wel gezien op de website van Neutrik zelf, maar kan het weer niet hier naar toe linken. :(

Die Neutrik kost bij de Conrad rond de 80 gulden per 2 paar.

Dat klopt. De neutrik kun je ook gebruiken. Dit is een professionele plug, zo ontworpen dat je eerst massa maakt en daarna signaal. Zo kun je zelfs met signaal op de kabel deze ompluggen mocht dat nodig zijn, zonder dat je enig gekraak door de versterker jaagt. Het is een heel goed alternatief.

profi.jpg

Beste Stefan (en andere forum-hobbyisten),

Ik durf te wedden dat jij nooit hebt vermoed dat je kabeltopic dit gevolg zou hebben!

Als ik goed heb geteld zijn er al een stuk of acht forummers die 'em gaan nabouwen! :D

Als ik jou was zou ik patent aanvragen, nu kan het nog. Steek je straks een bom duiten in je zak! O nee, je hebt de kabel zelf uit een kookboek als ik me niet vergis. ;)

Zo zie je maar; dit is een super-forum! :)

Groet,

Michel cool.gif

Geplaatst door sodejuu:

Dat klopt. De neutrik kun je ook gebruiken. Dit is een professionele plug, zo ontworpen dat je eerst massa maakt en daarna signaal. Zo kun je zelfs met signaal op de kabel deze ompluggen mocht dat nodig zijn, zonder dat je enig gekraak door de versterker jaagt. Het is een heel goed alternatief.

profi.jpg

Oh, gelukkig. :)

Dan wil ik liever deze kopen dan die Bullit, schilt me 30 gulden.

Beste Forummers,

Ik heb vrijdag de nieuwe pluggen binnengekregen, de Bullit-Plug.

Ik vond ze er niet geweldig uit zien :( ;verpakt in een simpele blisterverpakking,

de plug is bijna helemaal van plastic en het vergulde goud blinkt niet zoals

bij andere vergulde pluggen, het is een beetje dof van kleur. Ik heb ze meteen aan mijn kabels gesoldeerd (nu is het echt een

"Silver-Bullit") en getest.

In het begin was er nagenoeg geen hoog en het

laag klonk wat geforceerd, een nachtje inspelen dan maar.

Vanmorgen weer geluisterd; eek.gifeek.gif Sjeeeeeezus eek.gifeek.gif , wat een verschil met mijn oude pluggen!!!! Ik kon het haast niet geloven maar weer is er een waas over de

muziek verdwenen, hij klinkt opener, ruimtelijker, gepulsder; ik snap waarom

ze het de Bullit-Plug noemen; het lijkt wel of de basnoten als kogels uit de speaker gelanceerd worden; zo veel dynamiek en kracht.

Het laag is minder wollig geworden je kan de basnoten nog beter volgen, ook de rest van het frequentiegebied heeft meer detail en snelheid; dit hoor je goed bij stemmen, die klinken nog levensechter en natuurlijker.

Voor mij geen juwelierspluggen (WBT's iemand?) meer, het concept van kleine contactovergangen en weinig metaal werkt.

Voor f100,- per 4 is dit wel de tweaktip van het jaar! ;)

Dus forummers: als je een Silver-Bullit gaat bouwen gebruik dan enkel de bullit pluggen, deze combineren uitstekend met het kabelconcept. Gebruik je liever ander pluggen, prima, moet je zelf weten, maar dan is het echt een minder bijzondere kabel.

Groeten,

Stefan

Geplaatst door Lars Aberson:

Hoi Stefan,

Dat is dus 2 uur 250 graden en daarna steeds een kwartier 50 graden lager. Heb ik dit goed? Ik wil geen fouten maken, als ik er mee bezig ben. :)

Maak je misschien ook nog een handleiding. confused.gif:rolleyes::D

Klopt! Het is het belangrijkst om de temperatuur langzaam te laten zakken, zo moet het goed gaan.

En ik zou die 30 gulden extra toch maar uitgeven aan de Bullits, ze zijn het echt waard.

Groeten,

Ik was nog een belangrijke regel vergeten in mijn eerste posting:

Gebruik bij het poetsen en lakken van de draad latex handschoenen, als je de draad met je vingers aanraakt krijg je oxidatie door de zouten die in lichaamszweet zitten.

De eerste posting is nu ook bijgewerkt

Groeten,

Geplaatst door Stefan:

<STRONG>Ik was nog een belangrijke regel vergeten in mijn eerste posting:

Gebruik bij het poetsen en lakken van de draad latex handschoenen, als je de draad met je vingers aanraakt krijg je oxidatie door de zouten die in lichaamszweet zitten.

De eerste posting is nu ook bijgewerkt

Groeten,</STRONG>

Hi guys!

Inmiddels staat de zelfbouwinstructie van Stefan compleet bij mij op de site! ;)

Website AUDIOPAUL

Ziet er niet alleen mooi uit maar klinkt ook vooral erg mooi! ;)

Ik heb nu de tweede set tussen CD en voortrap ook gemaakt, en weer gaat de klank er op vooruit! (hier zat nog de eerder vermelde 0,5mm zilverkabel)

Ik dacht dat het laag misschien wat zwakker zou worden met een dunnere ader, omdat het geluid door ontbreken van Skin-effect minder uitgesmeerd wordt. Maar integendeel; het laag is juist krachtiger/kernachtiger geworden en daardoor prominenter aanwezig!

Groeten,

Nou zit ik me toch af te vragen. Waarom wordt de zilverdraad als een soort spoel om het teflon gewikkeld. Hoewel 't een luchtspoel betreft, ontstaat er toch een inductie. Wat zou het resultaat zijn als je de zilverdraad gewoon parallel aan 't koord monteert? confused.gif