Jump to content

SuperCable voor een prikkie!

Stefan
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Michel:

Ik heb nog niet de tijd gehad om er eens lekker voor te gaan zitten. En dat vind ik een eerste vereiste om dergelijke juweeltjes te proberen.

A.s. donderdagavond moet het eindelijk gaan lukken.

Volgens mij zijn de Mullards levensmoe. Helaas. ze klinken niets beter dan het ingespeelde setje GE's dat er normaal op zit.

De SilverBullets (geen bullit; kijk maar op de verpakking!) aan de andere kant spelen de sterren van de hemel.

Groet,

Michel cool.gif

Geplaatst door Maarten:

Voor zover ik begrepen heb is Zilveroxide in tegenstelling tot koperoxide geen halfgeleider maar een zeer goede geleider, en heeft volgens publicaties geen last van vervelende verschijnselen die je bij koper wel aantreft.

Ik trof er iets over aan bij ondermeer Silver Audio website (maker van zilveren kabels) http://www.silveraudio.com/papers5.html. Zij zijn de maker van de Silver Bullit interconnects (TradeMarked helaas).

Potver#^%~#, moet ik een andere naam verzinnen! Als jullie nou niet verklappen dat er nog een kabel is die deze naam heeft......... ;):rolleyes:;)

Wat betreft de oxide: het staat er inderdaad; zilveroxide is een uitstekende geleider. Maar het nadeel zou wel eens kunnen zijn dat de geleidingsquotient van zilver en zilveroxide niet gelijk zijn! (nou niet allemaal het internet gaan afzoeken om mijn verklaring om zeep te helpen :D:P:D ) Dit betekent dat de frequenties die zich aan de buitenzijde transporteren met een andere snelheid door de kabel gaan dan diegene die door het midden gaan (hoge freq. lage penetratiegraad, lage freq. hoge penetratiegraad) en dat kan het geluidsbeeld verkleuren.

Ik heb zilverdraad een poosje ongelakt gebruikt (als interne bedrading van versterkers) en heb toch een sterke voorkeur voor een oxidevrije (dus gelakte) draad; deze vindt ik schoner klinken; het heeft geen scherp randje meer in 't hoog, terwijl dat na veloop van tijd bij de ongelakte draad wel ontstond.

Groeten,

Geplaatst door Michel:

Volgens mij zijn de Mullards levensmoe. Helaas. ze klinken niets beter dan het ingespeelde setje GE's dat er normaal op zit.

De SilverBullets (geen bullit; kijk maar op de verpakking!) aan de andere kant spelen de sterren van de hemel.

Groet,

Michel cool.gif

Jammer van die Mullards, maar ze zijn ook niet slechter! Ben wel benieuwd naar de GE's en "Sylvanias"

Groeten,

Hoi Allemaal,

Ook mijn kabels naar het ontwerp van Stefan doen nu dienst in mijn phono-lus. Ik mag zeggen dat de bouw van de kabel wel wat voeten in aarde heeft (priegelwerkje). De eerste indrukken zijn er al.

In heb begin klinkt de kabel echt "mager". Geen laag, geen hoog en al helemaal geen midden. Na een half uur begint het allemaal wat handen en voeten te krijgen. Gisteren, de tweede dag dat het geheel aan het spelen was, begon het allemaal wat flauw. De muziek die ik aan het beluisteren was: "Tracks" van Oscar Peterson (solo). Al snel werd het veel beter. De piano werd een vleugel en de noten werden muziek. Hier heeft de kabel dus geen problemen mee.

Toen heb ik de LP "Post" van Bj

Geplaatst door sodejuu:

Ik wacht nog eens af, maar het wordt wel wat met die kabel, denk ik.

Laat je ons nog weten wanneer je echt veel verschil gaat horen, oftewel wanneer die goed ingespeeld is.

Ik ga denk van de week eens beginnen met de kabel, alleen moet nog de Bullits bestellen. Dat komt wanneer ik weer genoeg geld heb. :)

• 2 weeks later...

Wel grappig om te lezen, in de ene set "matched" de SW-Silverbullit kennelijk beter dan in de andere! Of zouden er verschillen in het "productieproces" zitten? confused.gif

Michel, leuk dat je d'r zo enthousiast over bent!

Eigenlijk zou je 'm nu ook eens moeten vergelijken met een kabel uit een iets hoger prijssegment, bijvoorbeeld een SQ80 G3 van Siltech? :rolleyes:

Nog een week dan heb ik wat meer tijd om ook eens aan de soldeerbout te hangen, ik ben beniewd! cool.gif

Ik hoop toch niet dat het aan de bouwer van de kabel ligt. Dat geloof ik trouwens ook niet, want die van mij begint nu echt handen en voeten te krijgen. Het gemiste midden blijft nog steeds een heel klein pietsie achter, maar is nagenoeg helemaal bij getrokken. Ik kan wel zeggen dat deze kabel wel erg analytisch is. Alles is er, maar je hoort echt elke fout van de editor van een plaat. Nu zit je weer met hetzelfde probleem waar ik in feite elke keer mee zit: Er zitten teveel incompetente pipo's aan de schuiven !!! mad.gif

Ik denk dat over een maand alles echt is ingespeelt, mits ik ook nog aan luisteren toekom met dat geklus in huis ;)

Beste Audiopaul en Sodejuu,

Ten eerste denk ik dat de Siltech SQ80G3 te goed is voor mijn spulletjes. Ik zou dan eerder mijn spullen upgraden.

Wat het maken betreft, het is een priegelwerkje, maar ik ben er van overtuigd dat Sodejuu er minstens zo vaardig in is als ondergetekende.

Mogelijk dat het ontbreken van vernis het verschil maakt.

En inderdaad, ze (alle mooie dingen in het leven zijn vrouwelijk, althans dat is mijn mening :D) is zeer analytisch. Maar is dat niet het kenmerk van een zeer goede kabel? ;)

Groet,

Michel cool.gif

P.S. Audiopaul, succes met het werkje. Tip: Zorg dat Netty (of iemand anders) je kan helpen bij het draaien van het zilver om de kern en met de teflontape. Dit is het lastigste gedeelte van de montage...

Geplaatst door Michel:

Beste Audiopaul,Ik zou haar trouwens niet als hulpstuk aan durven duiden. Ze heeft grotere spierballen dan ik (of toch niet? )

Groet,

Michel cool.gif

Ik wel, maar mijn bovenarmen zijn dan ook bijna net zo dik als haar bovenbenen! :):D

(hebben die vele jaren krachttraining t

Beste Audiopaul,

Bedankt voor je gulle aanbod. Waar ik geen gebruik van ga maken, want stel je voor dat het nog weer veel beter klinkt...

En ik was al aan het sparen voor een setje electrostaten...

En ik heb gisteren een aanbieding gekregen om een mooi setje 300B monoblokken over te nemen...

En ik moet nog steeds 100% analoog -> Transrotor...

Ik ga maar een bank beroven denk ik ;)eek.gif:D

Groet,

Michel cool.gif , so many wishes, so little time...

Hallo forummers,

In het verleden heb ik eens een vergelijking gemaakt met een Siltech interlink, (type FMT.... of zo?) en een zelfgebouwd zilver kabeltje (een paar modellen voor de Silver-bullit)

Vreemd genoeg ( :D;):D ) was de Siltech de verliezer, hij had een randje in het hoog en klonk in het middengebied minder open, hoewel dat randje in het hoog in het begin de indruk gaf dat Siltech transparanter was.

De typische klankmatige eigenschappen van veel kabels als; warm(=wollig), helder en daardoor open(=scherp), krachtig laag (=weinig midden en hoog), etc. worden door veel luisteraars als prettig ervaren; vaak omdat ze tekortkomingen van de set verbloemen of juist compenseren.

Wanneer in zo'n set een echt transparante en neutrale kabel geplaatst wordt, hoor je vaak geluiden als; saaie klank, middengebied is weg, weinig hoogweergave, terwijl men nu eindelijk luistert naar de klank van de componenten i.p.v. de kabel.

Dus wanneer je een neutrale kabel gebruikt geef hem (of haar) dan niet de schuld, maar ga op zoek naar de boosdoener in je set en vervang die!

Stefan, die wel erg benieuwd is naar de vergelijkingstest met de Siltech G3 serie ;)

nou ik heb ze er tussen hangen

ik heb sinds gistermiddag ze continu aan het spelen gehad en ga zo nog maar een tijdje door

ik ga binnenkort nog maar eens er voor zitten

want ik moet natuurlijk ook nog wennen aan mijn nieuwe luidsprekers

en ik heb er nu tijdelijk een netfilter achter liggen en zie er nu al tegenop dat die er binnenkort weer tussenuit moet

dus dat is iets waar ik binnenkort ook maar eens verder mee moet kloten

en ik had nu een paar spikes die ik niet gebruikte en dus die maar eens onder de cd speler gezet

wel de moeite waard

demon die eerst maar weer eens effe moet sparen

:D;)cool.gif:rolleyes::rolleyes:

Hallo Demon,

Het inspelen duurt p/m twee weken (maar dan wel continu aan!!) dan zit de kabel op 90% van zijn kunnen, voor de laatste 10% kost het je nog een maand (als je veel draait)

Ben benieuwd wat je er van vindt. Dat geldt trouwens ook voor de andere bouwers (Sodejuu, is die kabel van je al ingespeeld??) ik heb, op Michel na, nog erg weinig reacties gehoord.

Geplaatst door Stefan:

Hallo Demon,

Het inspelen duurt p/m twee weken (maar dan wel continu aan!!) dan zit de kabel op 90% van zijn kunnen, voor de laatste 10% kost het je nog een maand (als je veel draait)

Ben benieuwd wat je er van vindt. Dat geldt trouwens ook voor de andere bouwers (Sodejuu, is die kabel van je al ingespeeld??) ik heb, op Michel na, nog erg weinig reacties gehoord.

Hoi Stefan,

Nee, helaas nog niet. Jij hebt het druk met Anna en ik heb het de laatste tijd ontzettend druk met verhuizen en verbouwen. Allereerst zijn we met onze afdeling van Weert naar Echt verhuisd en nu ben ik tamelijk fanatiek in mijn nieuwe onderkomen bezig.

Ik schat dat de kabels nou een kleine 150 uur hebben gespeeld. De komende feestdagen zullen er wel de nodige uurtjes bij komen. :D;)

Onder recencies - topic kabeltjes - zijn we aan het zeuren over vergelijking van diverse merken kabels, hierbij wil ik graag Stefan uitnodigen met zijn super kabel hieraan mee te doen.

Verder zijn we op zoek naar de duurdere Siltech , NordOst en niet te vergeten NBS.

Laat ons eens een aardige vergelijkingstest uitvoeren..........

Kunnen we mogelijk ook eens wat van die vreselijke verhalen over het componeren van installatie's onderuithalen......

Mijn stelling is dat in een goede installatie elk component ongestraft kan worden vervangen door een ander goed component.

De tonale balans mag hierdoor op geen enkele wijze worden aangetast.

Detaillering en dynamiek moeten overeind blijven.

Laat ons spelen,

Groet Jitze :D:D:D:D:D