Jump to content

SuperCable voor een prikkie!

Stefan
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Michel:

...Zei hij bescheiden...   ;)

the truth is out there :D

Stefan,..mag ik ook advies vragen zonder dat ik gelijk koop?? (ik ben nu eerst met mijn speakerkabel bezig..die kost me even teveel om me een zilverdraadje nog te veroorloven (inclusief een stel PH-PHY's en alle hoogwaardige isolatie van dien, allicht.. die paar meter... )

weet je voor een 10 euro de stuk een goeie spade?? ik moet er 16 hebben eek.gif

ok..dan nog maar over die zilverkabel.. Jij 'trekt' die dus uit? ik heb dat nog nooit gedaan.. is het eventueel 'getrokken' (het zilverdraad dan :P ) bij jou te bestellen.. ? (kop ik de rest van die zooi wel later als ik daarmee ga beginnen! )

Geplaatst door Michel:

quote:

---------------------------------------------------------------

Geplaatst door Stefan:

Je hebt nu een van de mooiste kabels op de planeet!!

--------------------------------------------------------------

...Zei hij bescheiden...    ;)

The best things in life are (almost) free............ ;)

Geplaatst door Gitaarwerk:

the truth is out there     :D

Stefan,..mag ik ook advies vragen zonder dat ik gelijk koop?? (ik ben nu eerst met mijn speakerkabel bezig..die kost me even teveel om me een zilverdraadje nog te veroorloven (inclusief een stel PH-PHY's en alle hoogwaardige isolatie van dien, allicht.. die paar meter... )

weet je voor een 10 euro de stuk een goeie spade?? ik moet er 16 hebben     eek.gif

ok..dan nog maar over die zilverkabel.. Jij 'trekt'  die dus uit? ik heb dat nog nooit gedaan.. is het eventueel 'getrokken' (het zilverdraad dan :P ) bij jou te bestellen.. ?  (kop ik de rest van die zooi wel later als ik daarmee ga beginnen! )

Ik kan je geen goede spades aanraden. Of toch? Een goede spade is geen spade......

Ik gebruik tegenwoordig liever niets, direct de kabel klemmen geeft mij het beste resultaat (wel regelmatig je contacten schoonmaken) Als je dan toch per-se een connector wilt toepassen zijn de dunwandige vergulde MC (multicontact) banaanpluggen wel het beste.

Het geld dat je overhoudt kan je beter aan je speakers spenderen: wordt het de KM30??

Wat betreft het zilverdraad; mijn bovenstaand aanbod is nog geldig, 0,25mm doorsnede zilverdraad.

ok stefan.. ik zal je even morgen mailen..ben nu bj iemand anders

qua speakers heb ik net.. misschien vergis je je met een andere :) ik heb net nieuwe namelijk..ben niet van plan om ze zo weer weg te doen :)

ik hoor van velen verder dat banaanstekkers minder contact maakt dan spades.. dus spades meer gelievder zijn..

Geplaatst door Michel:

Daar valt audio als hobby dan blijkbaar niet onder...  Zucht...

ja hoor :)

draaien van je speakers zodat plaatsing goed word

een stoeptegel jatten uit de buren hun voortuin en die onder je speakers plaatsen :D

geluid is gratis.. wat het maakt misschien niet ;)

Waar is het teflon koord te verkrijgen? Heb bij eriks geinformeerd (www.eriks.nl), echter daar kun ik alleen per rol van 100 meter bestellen!!! Hou dan een beetje veel over als je maar een meter of 2 nodig hebt.

Indien iemand een ander adres hiervoor heeft (of zelf nog wat restant heeft liggen?) verneem ik dat graag.

mvg, Erik

ok stefan.. ik zal je even morgen mailen..ben nu bj iemand anders

qua speakers heb ik net.. misschien vergis je je met een andere   :) ik heb net nieuwe namelijk..ben niet van plan om ze zo weer weg te doen   :)

ik hoor van velen verder dat banaanstekkers minder contact maakt dan spades.. dus spades meer gelievder zijn..

Ik dacht dat je het over de speakers van Phy-HP had, of bedoel je soms een van hun andere producten?

Spades maken alleen goed contact wanneer je een goed shassisdeel hebt dat niet losraakt.

Anders kan je elke week weer je klemmen vastschroeven (of je moet de WBT spades gebruiken met verende achterzijde)

Een groot contactoppervlak is helemaal niet zo belangrijk als aangenomen wordt. Het is veel beter om een klein maar goed klemmend contactoppervlak te gebruiken. Hierdoor voorkom je ook wervelstroompjes op het, te grote, contactoppervlak. Dezelfde theorie geldt ook voor de Bullet pluggen.

De bananen die ik opper zijn van dun rondgerold materiaal, en dat kan je een beetje uitbuigen waardoor het door de verende werking tot in lengte van dagen een goede contactdruk behoudt.

Groeten,

Volgens mij kan je ook TEFLON rollen van 25 meter bij Eriks kopen. Ik ben zelf helaas door mijn voorraad heen.............

Wanneer meer mensen geinteresseerd zijn is het wellicht interessant om de koppen bij elkaar te steken en collectief een rolletje te kopen confused.gif (niet dat ik zelf wat nodig heb, tis maar een idee)

• 2 weeks later...

Voor de kabel heeft Eichmmann eindelijk de bijbehorende pluggen gebouwd.

eich_slvr_blt.jpg

Dit is een uitvoering van de Bullet plug met massief zilveren geleiders (ipv vergulde koperen). Ze zijn wel wat duurder eek.gif De prijs voor deze dingen ligt op $139,95 per set :(

BTW: Het teflon is verkrijgbaar in klossen met 5m spul erop. Het komt van Goretex en ze noemen het Valve Stem Packing 8mm. Eriks verkoopt het ook

138,95 is geen kattepis.. zijn die van PHY-PH goedkoper ;) maar beter weet ik niet

ze mogen ook best wat kosten in princiepe...

de PHY-PH pluggen (dus niet hun exotsische speakers) hieronder :)

klaar.jpg

verder heb ik behoorlijk wat metertjes teflon koord nodig..

even rekenen :

(zzz..zzZZZZ) afgerond een 10 tal meters

als we dan toch aant bestellen bij ERIKS zijn, misschien handig om daar de juiste slang afwerking (van metaal) te kopen..

het is een gevlochten metaal achtig spul (moet je even luidsprekerkabel maken checken in hifi.nl)

het aangegeven zijde is ook wel leuk :) wat ook mooi is om doorzichtig stof OVER de afwerking heen te doen :)

Hallo,

Vorige week zomaar een Bullet kapot gegaan. Twee van de vier klemmende nokjes afgebroken. ITC gebeld en uitgelegd wat er gebeurd was. Dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Of ik de kapotte op kon sturen, dan kreeg ik een nieuwe. Dat was op zaterdag. Maandag bij de post een nieuwe Bullet aangetroffen.

Dat noem ik nog eens service!! Bravo ITC

Leobus

Geplaatst door leobus:

Hallo,

Vorige week zomaar een Bullet kapot gegaan. Twee van de vier klemmende nokjes afgebroken. ITC gebeld en uitgelegd wat er gebeurd was. Dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Of ik de kapotte op kon sturen, dan kreeg ik een nieuwe. Dat was op zaterdag. Maandag bij de post een nieuwe Bullet aangetroffen.

Dat noem ik nog eens service!! Bravo ITC

Leobus

Wie is ITC?? als ik vragen mag?

Wie is ITC?? als ik vragen mag?

Het adres en telefoonnr staat op de eerste pagina van dit topic. Eigenlijk vind je alle info die je nodig hebt al hier, gewoon ff (duurt wat langer :rolleyes: :eek :) lezen :D;)

misschien vreemd, maar waarom verkopen "Computer system"'s bedrijven bullit plugs?? :P

Tja, ITC is geen computerbedrijf, maar eigenlijk een Home Theater bedrijf met de nadruk op digitale beeld- en geluidverwerking. Daar kun je nog wel eens wat doen met tulpkabeltjes.

hehe.. ok ik had de site al even bekeken :)

is er toevallig nog iemand die bij eriks wat wilt bestellen en/of ook nog pluggen nodig heeft?

ik zit een beetje te asen op de SILVER bullit plugs..

moet wat teflon koord hebben (10 meter!)

afscherming :

06225100010.jpg

en ow jah.. nog C-37 lak :)

Geplaatst door Sodejuu:

Voor de kabel heeft Eichmmann eindelijk de bijbehorende pluggen gebouwd.

eich_slvr_blt.jpg    

Dit is een uitvoering van de Bullet plug met massief zilveren geleiders (ipv vergulde koperen). Ze zijn wel wat duurder   eek.gif De prijs voor deze dingen ligt op $139,95 per set   :(

BTW: Het teflon is verkrijgbaar in klossen met 5m spul erop. Het komt van Goretex en ze noemen het Valve Stem Packing 8mm. Eriks verkoopt het ook

tja..dan word het makkelijk

de phy's zjn zelfs nog een stukje goedoper.. maar goed..dat maakt dan niet uit.. het gaat om de kwaliteit dan

hehe

maar goed.. eehm.. dan moet die afscherming maar links laten liggen? hij is namelijk niet van kunstof maar van metaal.. maar goed als laatste laagje maakt et immers wat minder uit toch??

maar goed.. ik ben hier niet de expert! :P

tja..dan word het makkelijk

de phy's zjn zelfs nog een stukje goedoper.. maar goed..dat maakt dan niet uit.. het gaat om de kwaliteit dan

hehe

maar goed.. eehm.. dan moet die afscherming maar links laten liggen? hij is namelijk niet van kunstof maar van metaal.. maar goed als laatste laagje maakt et immers wat minder uit toch??

maar goed.. ik ben hier niet de expert! :P

Maar goed.. ehh :P;) , ik zou die kous, als ie van metaal is, al helemaal vergeten, omdat dit de capaciteit van de kabel behoorlijk omhoog brengt en dat willen we niet. eek.gif

BTW :P geeft geen :P, : p (zonder spatie) wel. ;)

Als die kous van metaal is dan sluit het de electro-magnetische golven kort. Dat is nog slechter dan de invloed van kunststof.

Links laten liggen dus. Ik heb nog van niemand gehoord dat de silver bullet kabel een extra afscherming nodig heeft voor storingen of brom.

Groeten,