jasper Posted 8 augustus 2002 Report Share Posted 8 augustus 2002 Ik heb op het internet een leuk zelfbouwprojectje gevonden om van een kleine TV een projector te maken. http://bigscreentv.20m.com/photo.html Ik zou het graag willen gaan proberen, maar weet iemand waar ik aan een goedkope Fresnel-lens kan komen in Nederland? Groetjes, Jasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2002 Report Share Posted 8 augustus 2002 Ik heb die dingen wel eens op een achterruit van een autobus zien zitten. Misschien dat ze je bij een autoshop kunnen helpen. Ik meen dat die dingen ook wel groothoeklenzen of hoekvergroters worden genoemd. Veel succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 9 augustus 2002 Report Share Posted 9 augustus 2002 Hoi Allemaal, dat ziet er leuk uit, Ik zag op de site dat je de lenzen daar ook kon kopen. Of werkt dat niet? Ik vraag me wel af hoe het zit met de lichtopbrengst, kun je het beeld nog wel zien als je projecteerd op een paar meter afstand? Hou me op de hoogte! Een idee: het is veel mooier als je zoiets bouwd bij een lcd scherm, het geheel wordt veel kleiner en kun je dus aan het plafond hangen. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 9 augustus 2002 Report Share Posted 9 augustus 2002 In plaats van die folie kun je het ook met een vergrootglas proberen, dit werkt denk ik ook wel. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts