Jump to content

Tijdschrift audioXpress

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

DIY tijdschrif idd plus mods en tweaks denk ik.

De lijst met regular contributers is iig indrukwekkend.

http://www.audioxpress.com/magsdirx/ax/index.htm

Heb eerder een abo gehad op een Amerikaans tijdschrift (Byte magazine), dat ging altijd goed. Had hem vaak eerder dan de winkels.

$60 is pittig (12 issues) maar als je het vergelijkt met de pak hem beet 10 euro die een mag in de kiosk kost, dan valt het toch wel meer.

Heb een mailtje gestuurd en om een proefexemplaar gevraagd. Op hun site bieden ze die optie alleen voor de US en Canada.

Als ik een beetje fatsoenlijk antwoord terug krijg dan zou ik wel eens een abo kunnen nemen. En dan gaat de HVT er uit :)

AudoXpress is trouwens een samenvoeging van Glass Audio, Speakerbuilder en Audio electronics (lees ik ergens http://www.aloha-audio.com/Linkstxt.html )

Als ik de reviews bekijk vind ik het lang niet gek, het is aleen veel Amerikaans spul.

http://www.audioxpress.com/reviews/index.htm

Kijk bv eens naar de bespreking van een B&W 602 S2 van Joseph D'Appolito. http://www.audioxpress.com/reviews/media/AX201DA.pdf

Zo'n uitgebreide test lees je niet vaak meer tegenwoordig.

Je hebt natuurlijk ook Elektuur, maar dat doet niet zoveel meer aan audio. En Duitse bladen, maar ik lees slecht Duits.

Dat is mooi. Op mijn verzoek om een proefexemplaar heb ik helaas niets gehoord.

Op diyaudio is men ook wel te spreken over deze mag (uiteraard).

Eigenlijk wilde ik het feb nummer hebben, omdat daar een bespreking instaat van de Behringer Ultracurve.

Geplaatst door Duck-Twacy:

Dat is mooi. Op mijn verzoek om een proefexemplaar heb ik helaas niets gehoord.

Op diyaudio is men ook wel te spreken over deze mag (uiteraard).

Eigenlijk wilde ik het feb nummer hebben, omdat daar een bespreking instaat van de Behringer Ultracurve.

Vond vandaag het aangevraagde proefnummer in mijn brievenbus (helaas het maart nummer).

Maar ziet er goed uit, wel echt een blad voor de diy-er met nadruk buizen en luidspreker onderwerpen, maar ook wat fundamentelere artikelen. Ik tik ff de inhoudsopgave over voor de geinteresseerden:

- A small reflex TL

- A digital pooge for HP's 339A test set

- Odyssey of a line stage (part 2)

- Bass in small places (het kan!)

- Passive phono preamns: design constraints

- Techniques and gadgets for audio experimenters

- Beyond Thiele/Small - Dumax and Klippel driver measurement system

- Constructing the Seas Froy mk3

-- ads, letters, second hand etc.

De Mag is telt 72 pag. circa 40% is advertenties.

haha :D

jij reageert snel ;)

ik ga zometeen over een paar uur weer even kijken.. ga zo eens even naar mijn pappie toe.. heb ik geen 3 maanden gezien.. is anders ook zo lang (me opa en oma ga ik dan ook zo heen, al nbijna meer dan half jaar niet gezien eek.gif )

magoed. .back on topic! :o

hehe

eeh... wil je niet weten :D hehehe

maar idd

een full color tijdschrift met een mooie gelakte papier en dat soort dinge, dan nog mooie project..

is opzich nog een duur tijdschrift dan :D

hehe

ik weet dat ik vorig jaar het hele bedrag kwijt was om 1 enkel tijdschrift te laten drukken. Het was voor en groot eindproject, dus dat moest ik gewoon doen.. (grafische trents etc )

:) maar goed

Toch geen zwart school :)

Overigens kan ik beter mijn mond houden, want ik ben ook aardig tikblind (moet meestal alles 3 keer corrigeren...)

Overigens moet ik je teleurstellen, het blad is 98% zwart/wit en op nogal dun papier (nog net geen krantenpapier)