Jump to content

Wat vinden we van Visaton??

JSA
 Share

Recommended Posts

Netjes onderbouwd ?

Ik heb zelf de Rogers monitor, ik weet dus waar ik over praat.

De witte luidsprekers op de foto zijn geen Rogers. Ze staan overigens heel redelijk opgesteld, als nearfields dan ...

Paul.

Geplaatst door Paul Jenner:

Ik wist niet dat Schwarzenegger ook in de luidspreker-business zat   :D

Serieus, probeer ens te achterhalen welke unit daar gebruikt wordt , dan zullen we eens zien ...

Gaat lekker trouwens met die "Visaton" topic   :(

Paul.

Het is een unit ontworpen aan de eisen van Arnie Nudell, en gebouwd door een luidsprekerfabrikant. Ik dacht Carver.

Verdomme! Wat zie ik daar :( Paul heeft een Korg Prophesy! Die wil ik ook!!! :(

En de waanzinnige Juno 6!

En maar zeuren over zijn opstellin, terwijl Paul hier de meest prachtige instrumenten heeft staan. Go Paul! go Paul!

Groeten,

Bas

Homestudio%20Paul.bmp

Geplaatst door Paul Jenner:

W A A A A A A A A T T      ? ? ? ? ? ?

Mijn hele set klote ? Jij moet uitkijken jongeman, want anders zal ik jou eens even %$#@!@#$^&^%$# !!!  Hoe durf je dat te beweren ?????

Paul.

hahahaha, Ik vind je set niet kloten! Ik zal er dag en nacht plezier beleven in je studiotje.

Als ik zou moeten kiezen tussen mijn highend set, en mijn studio gedeelte, dan was de keus zo gemaakt!!

Een leven zonder mijn eigen muziek, en mijn eigen instrumenten is niet voor te stellen.

Groeten,

Bas

Inderdaad, leuk hoor, lekker klooien in de studio.

Ik ben kortgeleden weer eens begonnen na een pauze van een half jaar.

Misschien dit weekend weer eens verder. Ben nu bezig te oefenen met multiband compressie op de two-track. Tjeezus, wat een muur van geluid ! Het klinkt weliswaar helemaal over the top en geprocessed, maar wel zeer zuiver en transparant. Het past wel bij de muziek die ik maak. Kan d'r best mee door voor een demootje ...

De set in de huiskamer is overigens iets geheel anders.

Naast de Juno 6 is er trouwens ook sinds een tijdje een Juno 106 de studio binnengekomen. De JX10 heb ik een wandelkaart gegeven ...

Paul.

visaton....ach wat zal ik ervan zeggen. leuk voor het geld maar niet waar de echte audiofiel op zit te wachten.

Genesis klinkt trouwens helemaal nergens naar. zwaar ogefokte bas en er zitten ontwerp fouten in. Geef mij maar een hybride esl

Stefan

Geplaatst door Stefan de Boer:

visaton....ach wat zal ik ervan zeggen. leuk voor het geld maar niet waar de echte audiofiel op zit te wachten.

Genesis klinkt trouwens helemaal nergens naar. zwaar ogefokte bas en er zitten ontwerp fouten in. Geef mij maar een hybride esl

Stefan

Beste Stefan,

Leuk je hier ook te zien :)

Wat mogen die ontwerpfouten dan wel niet zijn? en over welke Genesis heb je het?

Groeten,

Bas

Stefan

Dat hangt volgens mij af van de smaak van de gebruiker dus lijkt het mij niet zo dat een iemand die serieus naar muziek luistert niet voor visaton zou mogen kiezen.

Zelf ben ik niet kapot van het geluid van visaton maar dat is MIJN smaak .

De units zijn degelijk en trouwens vrij duur ook maar dat is niet relevant lijkt mij.

Las ik ook nog iest over dome midden toners als zouden die niet klinken wat een onzin zeg echt onzin.

PHILIPS heeft heel goede dome midden toners gehad en ook VIFA heeft een heel goede is zijn programma en die klinken absoluut goed vind ik dus.

De een kiest voor een dome de ander voor een conus luidspreker en die klinken verschillend ja en dat doet elke luidspreker hetgeen me weer terug brengt op smaken verschillen gelukkig wel

Ik weet niet of deze luidspreker met zijn Visaton units dan wel audiofiel verantwoord is:

lautsprecher-949-mk2.jpg

Wat ik wel weet dat Burmester mooie spullen maakt die voor de doorsnee audiofiel nauwelijks te betalen zijn.

• 4 weeks later...
Geplaatst door Don van der Deijl: . (...) Las ik ook nog iest over dome midden toners als zouden die niet klinken wat een onzin zeg echt onzin.

Beste Don,

Heb je dat wel goed gelezen?

Ik denk dat je verwijst naar de gedachtenwisseling over type DSM50FFL: een 5 cm unit met een titanium dome.

Een prachtige unit, met een fantastisch mooie stootspanningweergave, maar helaas ook met resonantieproblemen bij krachtige aansturing.

Er ontstaat dan een metalige, schelle klank.

Trouwens, in een vrij recente Journal van AES kun je over dit fenomeen meer (wetenschappelijks) lezen.