Jump to content

Phono voorversterker

TannoJ
 Share

Recommended Posts

Hoi John,

Het is geen probleem de PP-1 te upgraden. Zelfs met het bestaande ontwerp kun je een hele hoop doen. Het is veel goedkoper en als je toch een MM element hebt (of een High output MC) kun je de PP-1 tot grote hoogte brengen met alleen wat componenten te vervangen door betere.

Wat Sch

Hmmmm, misschien toch ook een aardige optie de pp1 te upgraden. Waar denk je dan aan? Ik neem aan dat vervanging van de standaard interlink al aardig wat voordeel geeft. Wat kan er nog meer veranderd worden?

In ieder geval bedankt voor de tip..

Wil je een phono vv upgraden, vergeet dan eens al die " moderne " apparaten, zitten nl. vol met IC's, dit zijn van die zwarte plakkaten die ik in mijn computer niet zou willen missen, maar in een versterker absoluut niet wil zien......en ga eens op zoek naar een oudere - jaren 70 of zo - vv met alleen maar transistoren, klinkt al een vreselijk stuk beter.......

Daarnaast is een nog veel ouder concept ook niet te versmaden, alhoewel nieuw te duur en tweedehands niet zo heel gemakkelijk te vinden, een buizen vv.

Groet Jitze

:rolleyes::o:rolleyes:

Behalve dan de buizen vv van Musical Fidelity (zo'n x-cannetje), die nieuw 500,- tot 600,- moet kosten. MM en MC geschikt.

Ik heb niet veel vv's beluisterd tot op heden, maar deze vv i.c.m. een TD 318 mk II klonk uitstekend.

Groet,

Michel cool.gif

Geplaatst door Odin:

Hallo Sodejuu,

Aan welke upgrade's denk je zoal?

:Ddin

De PP-1 is heel gemakkelijk naar een hoger plan te tillen. Het standaard uitgangstouw vervangen door een hoogwaardige kabel of door goeie vergulde cinchbussen.

Het geheel is gebouwd om een NE5532. Het is een goedkope opamp die alleen maar goed klinkt als je er de juiste componenten omheen bouwt. De gebruikte condensatoren en weerstanden die er in gebruikt zijn, zijn helaas van mindere kwaltiteit. Als je hiervoor metaalfilmweerstanden en MKP-condensatoren (1%) zet met de zelfde waarde kom je al een heel eind. ;)

Geplaatst door Ruud:

Hai Sodejuu,

Getver!!

Had inderdaad niet verder gekeken,vandaar het ?

Eigenlijk is dit niet het juiste plaatje. Dit is het plaatje van de insteekkaart en niet van de stand alone pre.

Zover ik weet bouwt S&R geen buizenapparatuur, dus vermoedelijk zal ook de pre dus niet voorzien zijn van buizen.

Geplaatst door matthias:

Als je de Musical Fidelity X-LPS bedoeld dan moet ik je teleurstellen...

Ik heb hem en er zitten zeker geen buizen in.

Helaas niet....

Matthias.

Beste Matthias,

Ik weet niet hoeveel prepre's Musical Fidelity maakt, maar degene die ik heb beluisterd was voorzien van twee maal ECC83/12AX7. Heb ze met eigen ogen zien zitten...

Wellicht een modificatie tov degene die jij hebt? (hoewel de bewuste winkelier daar niets over heeft gezegd, hij bood hem aan zoals hij hem in de winkel had)

Groet,

Michel cool.gif

Een simpele met een opamp, voor niet al te veel geld is DEZE Als je 'm nog goedkoper wil zou je de opamp kunnen vervangen door een OPA604 of een OPA134 (beiden Burr Brown en kosten rond een tientje) Eventueel zou je voor de 0,1% weerstanden, 1% types kunnen nemen en voor de 1% condensatoren, 5% types. Dit laatste gaat wel ten koste de filterkwaliteit.

Die zelfde ontwerper heeft ook nog een buizenmodel ontwikkeld. Die vind je HIER. Ik weet er (nog) niet zoveel van. Misschien dat Stefan er iets over kan vertellen als hij terug is van vakantie.