Michel Posted 24 oktober 2001 Report Share Posted 24 oktober 2001 Beste Mede-forummers, Aangezien Stefan's kabel een zeer gewild item blijkt te zijn, is het idee ontstaan om gezamelijk (voor iedereen die ook zo'n kabel wil) de ingredienten in bulk te in kopen. Om te voorkomen dat degene die uiteindelijk de bestelling doet duizenden guldens moet voorschieten, stel ik voor een lijst te maken van geinteresseerden. Als iedereen die zich opgeeft (en bijvoorbeeld ook naar de platen en cd beurs gaat op 18 november) geld meeneemt voor zijn bestelling, is het bovenstaande opgelost. Tot nog toe staan genoteerd: Audiopaul, Sodejuu, Stefan, Ome Henk, Jaap Bruinsma, Lars Aberson, Demon, Michel Groet, Michel , wie volgt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 24 oktober 2001 Report Share Posted 24 oktober 2001 Ik ben wel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Author Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door Jaap Bruinsma:Ik ben wel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Sneek! Nee, ik had niet direct plannen om zo ver weg te gaan, als je bedenkt dat ik in Apeldoorn woon... ik zou graag komen, maar ik denk dat we beter iets anders kunnen regelen, alleen... wat?! Da's de vraag natuurlijk. Ik denk er nog even over na, hoe we dat kunnen doen. Die lengte van de interlink kan ik dan beter verlengen naar 60 cm, denk ik. En wat betreft de prijs: die is OK, de prijs zit dus rond de 150 gulden. Als je het geld vooruit wilt hebben, kan ik dat natuurlijk ook storten op jou rekening! Is toch ook prima? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door Jaap Bruinsma:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Sneek! Nee, ik had niet direct plannen om zo ver weg te gaan, als je bedenkt dat ik in Apeldoorn woon... ik zou graag komen, maar ik denk dat we beter iets anders kunnen regelen, alleen... wat?! Da's de vraag natuurlijk. Ik denk er nog even over na, hoe we dat kunnen doen. Die lengte van de interlink kan ik dan beter verlengen naar 60 cm, denk ik. En wat betreft de prijs: die is OK, de prijs zit dus rond de 150 gulden. Als je het geld vooruit wilt hebben, kan ik dat natuurlijk ook storten op jou rekening! Is toch ook prima? Vind je dat ver? Ik ga wel (zelfs vanuit Roermond) en ook met veel plezier. Ik moet wel, want Ome Henk zit op me te wachten. Ik ben trouwens al bezig met het regelen van 25 meter PTFE-koord. Eens kijken of het lukt. Voor het weekend hoor ik meer. Sodejuu , die af en toe gewoon niet kan wachten P.S.: Die 25 meter is niet alleen voor me zelf, maar ook voor ... en ... en ... en ook ... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 IK heb net bericht gekregen dat dat koord alleen in een rechthoekige vorm te verkrijgen is, en wel in 2 maten: 10x2mm en 8x2mm. Ik heb gezegd dat hij ff moest wachten met bestellen. Misschien weet Stefan een adres om die ronde ergens vandaan te toveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Hallo Forummers, Leuk dat er zo veel interesse is! Terwijl jullie hem nog niet gehoord hebben! Geloven jullie een forummer op zijn woord als hij iets de hemel in prijst? Ik ga eens kijken of ik via mijn werk het teflon koord kan inkopen voor jullie, dat zal ook wel schelen in prijs aangezien wij daar vaste klant zijn. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaap Bruinsma Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Ik geloof niet zomaar een forummer op z'n woord, puur zilver (feinsilber of fijnzilver) lijkt mij gewoon de meest eerlijke geleider (op een supergeleider na), en ik weet dat PolyTetraFluorEtheen gewoon de beste isolator is. En natuurlijk weet ik WIE het zegt Bovendien gebruikt Triode Dick ook dat draad, en die weet volgens mij zeker waar 'ie het over heeft... ik vind het jammer dat hij niet meechat in dit forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Het word denk ik wel zeker dat ik ook wel mee ga. Lekker gratis met de trein met de OV. Ik heb 2x 100 cm nodig. Ik denk dat bepaalde dingen ook niet gesamelijk besteld te worden, zoals de teflontape. Gamma zit bijna overal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Author Report Share Posted 25 oktober 2001 Beste Lars, Ik vermoed dat het gezamenlijk bestellen uiteindelijk alleen op de pluggen neerkomt. Als ik Stefan goed begrepen heb regelt hij het koord via zijn werk, waarna ik aanneem dat we een stukje van/via hem kunnen kopen. En vernis en tape is inderdaad overal te vinden... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 en dan is er zeker niet iemand die even door kan klussen want ik kom er namelijk absoluut de eerste tijd niet aan toe om het eventueel zelf te doen ik wou dat ik die tijd had en om er een oven voor aan te schaffen vind ik ook een dure hobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Author Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door demon:zeker niet Beste Demon, Zeker wel... Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 25 oktober 2001 Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door Michel:Beste Lars, Ik vermoed dat het gezamenlijk bestellen uiteindelijk alleen op de pluggen neerkomt. Als ik Stefan goed begrepen heb regelt hij het koord via zijn werk, waarna ik aanneem dat we een stukje van/via hem kunnen kopen. En vernis en tape is inderdaad overal te vinden... Groet, Michel En het silverkabel? Zou zelf niet weten hoe ik daar aan kom. Dus silverkabel en PTFE-koord kan ik zelf niet aan komen. Pluggen word ook in 1 keer besteld voor iedereen? Zoniet, is het geen ramp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 25 oktober 2001 Author Report Share Posted 25 oktober 2001 Geplaatst door Lars Aberson: En het silverkabel? Ook, ja (toch, Sodejuu?) Was ik vergeten te vermelden in voorgaande posting... Scusa. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 26 oktober 2001 Author Report Share Posted 26 oktober 2001 Geplaatst door Stefan:Geloven jullie een forummer op zijn woord als hij iets de hemel in prijst? Groeten, Of ik altijd zomaar een forummer op zijn woord geloof weet ik niet, maar aangezien het hier om jou gaat heb ik er op de een of andere manier wel vertrouwen in . Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 27 oktober 2001 Report Share Posted 27 oktober 2001 --------------------------------------------------------------------------------Geplaatst door demon: zeker niet -------------------------------------------------------------------------------- Beste Demon, Zeker wel... Groet, Michel -------------------- Navigo ergo sum daar zou ik nou heeeeeeeeeeel erg happy van worden ik vond het vanmiddag B.T.W beregezellig en heb weer wat luisterervaringen opgedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 8 november 2001 Author Report Share Posted 8 november 2001 Beste Forummers, Voor de geinteresseerden zal ik in de eerste posting van dit onderwerp proberen bij te houden wie wat wil. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Geplaatst door Lars Aberson: En het silverkabel? Zou zelf niet weten hoe ik daar aan kom. Dus silverkabel en PTFE-koord kan ik zelf niet aan komen. Pluggen word ook in 1 keer besteld voor iedereen? Zoniet, is het geen ramp. Lars, en andere koordmakers, Bij Automatic Electric Europe kun je zilverkabel en teflon isolatie bestellen die ondermeer door Triode Dick wordt gebruikt voor interlinks en bekabeling. Zilverkabel 0.8mm kost per meter: Hfl 8.58 Teflon isolator hiervoor p/meter: Hfl 3.27 Vergeet niet meer te bestellen dan je interlink lengte wegens het twisten. Ik heb al een paar meter van beide besteld en na volgende week zal ik er eens interlinks mee bouwen (en de bedrading in de buizenversterker upgraden). Waarschijnlijk hou ik het bij Neutrik stekkers. gr, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Geplaatst door Ruud: Maarten toch Waarom voor zilver gaan als goud bereikbaar is. Ha, ha, inderdaad, die Bullits schijnen sensationeel te zijn, ik ben zeer benieuwd! Trouwens, laat Maarten maar schuiven. Ik heb zojuist z'n zelfbouwproject buizenversterker zitten lezen, m'n handen beginnen te jeuken! Alleen vrees ik op korte termijn even wat minder cash-flow te hebben. Ik heb momenteel Nirvana S-L series luidsprekerkabels aan m'n Thiels geknoopt. Wat een verschil met m'n huidige Audioquest Midnight II. Maar ja, die prijs.....en ik moet ook nog platen kopen volgende week! Laat ik daarna eerst maar weer eens klein beginnen met de SW Silverbullit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Geplaatst door Ome Henk: Kom op met die review Audiopaul!!! Groetnis, Henk die benieuwd naar de verschillen t.o.v. de Midnight is Ha, Henk Nog even geduld, de kabel zit er pas een dag aan, maar wat een verschil al! M'n Thiels in optima forma! Neutraal, eerlijk, ongelofelijke diepte, attack zijn de woorden die nu al in me op komen! Binnenkort meer, eerst maar eens verder luisteren naar wat waarschijnlijk als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medus@ Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Volgens mij heb ik dit topic een beetje gemist... om wat voor kabels gaat het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 9 november 2001 Report Share Posted 9 november 2001 Geplaatst door Maarten: Lars, en andere koordmakers, Bij Automatic Electric Europe kun je zilverkabel en teflon isolatie bestellen die ondermeer door Triode Dick wordt gebruikt voor interlinks en bekabeling. Zilverkabel 0.8mm kost per meter: Hfl 8.58 Teflon isolator hiervoor p/meter: Hfl 3.27 Vergeet niet meer te bestellen dan je interlink lengte wegens het twisten. Ik heb al een paar meter van beide besteld en na volgende week zal ik er eens interlinks mee bouwen (en de bedrading in de buizenversterker upgraden). Waarschijnlijk hou ik het bij Neutrik stekkers. gr, Maarten Hoi Maarten, Bedankt, voor de tip. Ik wacht nog even op de reacties van de rest, want dan weet ik ook of ik dan die zondag hiervoor geld mee moet nemen. Die teflonkoord is dat die PTEE of hoe dat mag heten. Het ziet er wel dun uit, in vergelijking van hoe dik het moet worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 10 november 2001 Report Share Posted 10 november 2001 goeiesmorges beste heren als iemand dat ene extra setje nog wil maken dan graag maar aangezien ik niet op die beurs in utrecht kom kan ik het dus daar niet bespreken /regelen als er dan iemand is die een set extra wil maken mail me dan ff en verders wens ik jullie allemaal een heeeeeeel gezellige dag in utrecht toe en laat ik het zo zeggen ZOEKSE oke toedeledokie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 11 november 2001 Report Share Posted 11 november 2001 Geplaatst door Audiopaul: Ha, ha, inderdaad, die Bullits schijnen sensationeel te zijn, ik ben zeer benieuwd! Trouwens, laat Maarten maar schuiven. Ik heb zojuist z'n zelfbouwproject buizenversterker zitten lezen, m'n handen beginnen te jeuken! Alleen vrees ik op korte termijn even wat minder cash-flow te hebben. Ik heb momenteel Nirvana S-L series luidsprekerkabels aan m'n Thiels geknoopt. Wat een verschil met m'n huidige Audioquest Midnight II. Maar ja, die prijs.....en ik moet ook nog platen kopen volgende week! Laat ik daarna eerst maar weer eens klein beginnen met de SW Silverbullit! Hallo Paul, Ik weet niet of je een erg geduldig persoon bent, maar je zou natuurlijk ook kunnen wachten op de "SW-silver rocket" speakerkabel. Dat geduldig moet je wel letterlijk nemen want ik begin er pas aan als mijn eindversterkers klaar zijn. Ik heb vandaag getracht de achterzijde van de houten versterkerkast te frezen.... 3 panelen gemold! nou moet ik weer nieuw hout gaan kopen Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 17 november 2001 Report Share Posted 17 november 2001 Geplaatst door Stefan:Ik weet niet of je een erg geduldig persoon bent, maar je zou natuurlijk ook kunnen wachten op de "SW-silver rocket" speakerkabel. Ben benieuwd hoe die in elkaar zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts