Jump to content

Boodschappenlijst Stefan-SuperCable

Michel
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Lars Aberson:

Ben benieuwd hoe die in elkaar zit.   :)

De opbouw van deze SilverRocket is hetzelfde, alleen dat ipv Teflon koord nu de rechthoekige variant wordt gebruikt, aan weerszijde bedekt met zilverfolie. Het wordt dus een "platte" kabel. ;)

Geplaatst door sodejuu:

De opbouw van deze SilverRocket is hetzelfde, alleen dat ipv Teflon koord nu de rechthoekige variant wordt gebruikt, aan weerszijde bedekt met zilverfolie. Het wordt dus een "platte" kabel.   ;)

Zilverfolie? confused.gif Is dat niet lastig solderen? :rolleyes: En waarom niet getwist?

Ik meen me nog van 5 oktober te herinneren dat Stefan die constructie wilde gebruiken. Die folie is ook bij de groothandel verkrijgbaar, net zo als vierkante draad, holle buis, 6-hoekige varianten enz.

Tja, waarom niet getwist? Misschien omdat de stroom een stuk hoger is, dat je het daarom niet nodig hebt.

Geplaatst door Stefan:

Inderdaad Sodejuu, dat is het constructieprincipe.

De rede dat je geen afscherming nodig hebt is niet vanwege de hogere stroom maar vanwege de hogere spanning in een luidsprekerkabel.

Groeten,

O ja, jij werkt nog met buizen :P:D;) . Geen wonder dat je dan met spanning zit te violen. Die Bryston van mij gooit er gewoon en raffel amp

Dat maakt niet uit Sodejuu,

De spanningen in buizenversterkers zijn alleen groot (paar honderd volt) voor de uitgangstrafo, daarachter heb je dezelfde spanningen als bij een transistorbak. Anders zou ik wel erg veel speakers nodig hebben; honderd volt op mijn Manger eek.gifeek.gifeek.gif lijkt me niet goed!