Jump to content

Pure silvere Luidspreker kabel, handgemaakt

swami
 Share

Recommended Posts

Hey liefhebbers,

Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met pure sivere luidspreker kabel maar heb het er sinds kort op zitten en moet zeggen dat er een wereld voor je open gaat. Puur silver benaderd het ohmage van je luidsprekers. Het vervormt ook niet in tegen stelling tot verzilverd koper. Ik heb nog nooit zo'n gecontroleerd geluid gehoord.

Ken iemand die ze op maat kan maken voor de helft van winkel prijs (oa. silver audio).

Zijn er mensen die interesse hierin hebben en mensen die ervaring met zo'n soort kabel hebben??

Hoi Swami,

Ik heb een niet al te goede ervaring met zilveren luidsprekerkabels. Ik had deze een keer aangesloten op een paar JBL's (die ik gelukkig niet meer heb) en het schetterde er op los. Een snijdend hoog enzovoorts. Ik weet dat JBL's niet al te best klinken en misschien dat ik daarom een beetje negatief naar een zilveren luidsprekerkabel kijk.

Ik ben altijd in voor een experiment , zeker als het om geluid beter kan worden, maar eerst luisteren en dan pas kopen is mijn relaas. ;)

Hey ruud,

Ik heb het niet uiteraard niet over verzilverd koper maar over een strand van 3mm puur zilver. Het hoog gaat juist zachter klinken. Veel meer detail. Veel meer conbtrole. Veel strakker. Lees bijv. de recensies van http://www.silversmithaudio.com.

Je mag natuurlijk ook altijd bij mij komen luisteren. Het voordeel van deze kabels is ook dat ze een stuk goedkoper zijn als de professionele die al gouw naar de F3000,- schieten!

Ik ken het verhaal van stefan. Het is geweldig. Iedereen zou naar die gast moeten luisteren. Hij heeft goed geluisterd naal Allan Wright. Nou is het leuke dat een kennis van mij hier mee bezig is. Hij is goudsmid en heeft een hele uitgebreide materiaal kennis. Heeft voor mij ook twee fantastische luidspreker kabels gemaakt. Nu is het echter zo dat niet ierdeen een treksteen heeft en weet hoe 'ie zilver moet uitgloeien. Verder is het niet zeker of isoleren nou zo goed is omdat je daar het 'veld' mee beinvloed. Heb je te veel last van electronische velden van buitenaf dan zul je uiteraard wel moeten. Ik heb daar echter geen last van. Bij animo is bestellen zeer waarschijnlijk mogelijk!!!!

Matchen bestaat niet met kabels. Ze moeten in mijn ogen zo netraal mogelijk zijn. Ze moeten niets toevoegen aan het geluid. Hoe beter de kabel, hoe minder dat je hem hoort.

Ik wil alleen mijn bron horen en geen kleuring van kabels of versterkers. Tuurlijk versterkers doen dat altijd in een bepaalde mate maar kabels mogen dit absoluut niet doen!

Geplaatst door swami:

Matchen bestaat niet met kabels. Ze moeten in mijn ogen zo netraal mogelijk zijn. Ze moeten niets toevoegen aan het geluid. Hoe beter de kabel, hoe minder dat je hem hoort.

Ik wil alleen mijn bron horen en geen kleuring van kabels of versterkers. Tuurlijk versterkers doen dat altijd in een bepaalde mate maar kabels mogen dit absoluut niet doen!

Leuke stelling Swami maar:

A) Een neutrale kabel bestaat niet.

B) Neutraal klinkende componenten bestaan niet.

Dus toch maar matchen met kabel dan?

Interne kabel vervangen voor betere geeft naar mijn inziens niet ALTIJD een verbetering

Ik heb in het verleden gezien dat iemand ik interne "telefoondraad" verving voor zeer kostbare puur zilver kabel, geloof het of niet maar het klonk nergens naar!

"telefoondraad" weer teruggedaan en het geluid was er weer. Ik meen dat het weergevers waren van dahlquist.

Dus niet zomaar klakkeloos interne kabel vervangen voor betere en er van uit gaan dat het dan beter klinkt!

Nee, als je moet matchen met je kabels is er iets ' mis' met je installatie. Ik wil mijn kabels zo min mogelijk horen. Met puur zilver is dit in mijn ogen te bereiken. Als ik te weinig bas heb moet ik weten dat het of aan mijn cd/lp ligt of aan mijn versterker. Het moet niet kunnen dat het aan mijn kabels ligt. Dat is uiteindelijk maar gerotzooi met geluid!

Geplaatst door swami:

[QB]Nee, als je moet matchen met je kabels is er iets ' mis' met je installatie.

Weer zo'n mooie stelling!

A) Zoals ik al zei een neutrale kabel bestaat niet!!!!!

B) Neutrale componenten bestaan niet!

C) De perfect acoustische ruimte bestaat niet!

Discussie zonder einde, ik zou zeggen geniet gewoon van de muziek!

Zeker een eindeloze discussie. wat ik maar wil zeggen is dat je de kabel zo min mogelijk of niet moet horen. Dan hoor je je installatie zoals hij hoort te klinken. Klinkt het dan bagger dan kun je dat wel met kabels oplossen maar bent dan eigenlijk je installatie aan het verslechteren :D

Geplaatst door swami:

Klinkt het dan bagger dan kun je dat wel met kabels oplossen maar bent dan eigenlijk je installatie aan het verslechteren   :D

Dus.... als je je audio-set kunt verbeteren d.m.v. kabels ben je je set aan het verslechteren?????

Ik begrijp wat je probeert te uit te leggen, alleen gaat dit in de praktijk nooit op.

Geplaatst door Ruud:

Kijk, als de kabels voor jezelf niet ter discussie staan en je probeert een nieuw component, zeg een (ingespeelde)cd-speler die in de winkel fantastisch klonk, en thuis klinkt diezelfde een stuk minder dan moet natuurlijk niet je volgende stap zijn om het met kabels te compenseren, maar wel de cd-speler retour winkel.

Dat zijn overigens meestal wel kabels met een wat hoger(exotisch) prijskaartje      :(       :(       ;)       eek.gif , en dat moet je er wel voor over hebben/of kunnen betalen.      :rolleyes:       confused.gif

Beste Ruud, als hifiliefhebber zou je moeten weten dat een audioset valt of staat met de combinatie van de betreffende componenten, kabels etc.

Als je dus in de winkel een cd-speler hoort die goed klinkt hoeft hij thuis absoluut niet goed te klinken ( andere acoustiek, andere kabels, andere componenten etc....)

Je zegt compenseren, maar vaak is het zo dat de ene kabel gewoon beter combineert met bepaalde componenten.

En dit hoeven niet eens per definitie kabels te zijn met een hoog Exotisch gehalte!

Nou mensen genoeg gelult over off-topic zaken. Waar het mij eigenlijk om ging is;

1. Wie heeft er ervaring met pure ziveren kabels en wat zijn je luister verschillen

2. Een kennis van mij kan deze kabels voor een zacht prijsje maken (stuk goedkoper als een profeesionele fabrikant). Zijn er hier nog geintersseerde confused.gif

• 5 months later...
Geplaatst door Ome Henk:

Zelfs jij niet Stefan confused.gif

Hallo Henk,

Hoe moet ik nu weten wat Swami voor deal heeft?

Wat betreft de klankverschillen; daar wordt al genoeg over gelult in een ander topic :D

Maar jij kan toch ook wel meepraten over de klank van zilverkabels?

• 2 weeks later...