Jump to content

Stefan, met wat voor laag units zijn jouw Mangers aangevuld?

Marijn
 Share

Recommended Posts

Ha Stefan,

Twee weken geleden ben ik met de trein naar de VAD show geweest. Tegenover mij kwam, naar later bleek, AudioPaul te zitten. Omdat ik zag dat hij ook naar de VAD ging raakten we aan de praat (drie keer raden waarover). Toen ik hem vertelde dat ik een paar Manger units had gekocht bij Remo vertelde hij me over het avondje dat hij bij jouw is geweest, gaf een me het adres van zijn internetpagina en vertelde over dit forum.

De Mangerunits heb ik enkele weken geleden aangeschaft. Ik heb daarvoor bij Remo in Leidschendam geluisterd naar de Zerobox 107. Ik heb lang zitten twijfelen, omdat het laag van de Zerobox een beetje tegen viel in tegenstelling tot het waanzinnige midden en hoog. Ik had het idee dat ik een hinderlijke piek in het laag kon waarnemen. Jammergenoeg weet ik niet of dat nu door de (vrijwel lege)luisterruimte komt of iets is dat door de kast-speaker combinatie wordt veroorzaakt.

Nu ben ik dus reeds enkele weken op zoek naar laag units die bij de Manger zullen passen en ben benieuwd met wat voor units jij bent thuis gekomen en of je mijn verhaal (voor wat betreft de laagweergave van de 107 bij Remo) herkend.

Stephan, alvast bedankt,

Marijn

Geplaatst door Marijn:

Ha Stefan,

Twee weken geleden ben ik met de trein naar de VAD show geweest. Tegenover mij kwam, naar later bleek, AudioPaul te zitten. Omdat ik zag dat hij ook naar de VAD ging raakten we aan de praat (drie keer raden waarover). Toen ik hem vertelde dat ik een paar Manger units had gekocht bij Remo vertelde hij me over het avondje dat hij bij jouw is geweest, gaf een me het adres van zijn internetpagina en vertelde over dit forum.

De Mangerunits heb ik enkele weken geleden aangeschaft. Ik heb daarvoor bij Remo in Leidschendam geluisterd naar de Zerobox 107. Ik heb lang zitten twijfelen, omdat het laag van de Zerobox een beetje tegen viel in tegenstelling tot het waanzinnige midden en hoog. Ik had het idee dat ik een hinderlijke piek in het laag kon waarnemen. Jammergenoeg weet ik niet of dat nu door de (vrijwel lege)luisterruimte komt of iets is dat door de kast-speaker combinatie wordt veroorzaakt.

Nu ben ik dus reeds enkele weken op zoek naar laag units die bij de Manger zullen passen en ben benieuwd met wat voor units jij bent thuis gekomen en of je mijn verhaal (voor wat betreft de laagweergave van de 107 bij Remo) herkend.

Stephan, alvast bedankt,

Marijn

Hallo Marijn,

Ik heb verschillende woofers beluisterd maar ben toch teruggevallen op de Vifa's die door Manger bij de kit meegeleverd worden. Het grote voordeel is dat hun rendement mooi aansluit bij de Manger unit. In de toekomst ga ik nog wel eens op zoek naar iets snellers maar voor de time-being is dit een mooie combinatie.

Ik heb de Mangers beluisterd toen Remo nog in voorburg huisde, daar heb ik gebruik gemaakt van mijn eigen versterkers omdat hun hardware ernstig tekort schoot.

Dat de woofers een bult hebben in het laag kan ik ontkennen (en Audiopaul ook denk ik?) het lag waarschijnlijk aan de luisterruimte.

Bij mij sluiten ze zeer goed op elkaar aan, het frequentiegebied is erg vlak, wel heb ik de woofers wat naar voren geplaatst om ze in fase te brengen met de Mangers, als je dat niet doet krijg je na verloop van tijd het gevoel dat het laag achterblijft (in snelheid) bij de extreem snelle Mangers.

Volgens mij verkoopt Manger ook bijpassende Scan-speak woofers voor de 107, je zou het bij Remo eens kunnen navragen, Ik vermoed dat die het nog iets beter doen dan de Vifa's maar ik heb ze nog niet gehoord.

Groeten,

Stefan