Robert L Posted 1 augustus 2003 Report Share Posted 1 augustus 2003 Beste leden Ik ben hier nieuw maar ik heb nu al een vraag Ik wil graag zelf een centerspeaker maken Waar moet ik aan denken om hem tot een mooi klank resultaat te krijgen , en natuurlijk niet te vergeten ,,,,HOE scherm ik hem Magneeties af !!!! ps; Kwa speakers heb ik nog een setje Focals [ kevlar] en een setje MB Quarts liggen . Alvast bedankt mvg; Robert uit Arnhem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 augustus 2003 Report Share Posted 1 augustus 2003 Die kapjes voor het afschermen zijn z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbie V. Posted 1 augustus 2003 Report Share Posted 1 augustus 2003 contra magneetjes achteraan je units bevestigen. Je wanden met lood bekleden durft ook nog wel eens helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 1 augustus 2003 Report Share Posted 1 augustus 2003 Het zal toch een hele toer worden om uit de losse hand een goed klinkende luidspreker te bouwen. Je zou uit kunnen gaan van een bestaand ontwerp met de luidsprekers die jij hebt en daarvan de ontbrekende onderdelen bij te kopen. Je zou dan ook het filter van dit ontwerp kunnen gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert L Posted 2 augustus 2003 Author Report Share Posted 2 augustus 2003 bedankt Ga het gewoon proberen Niet geschoten is ook altijd mis, toch ? mvg; robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 3 augustus 2003 Report Share Posted 3 augustus 2003 Geplaatst door Robert L:Beste leden Ik ben hier nieuw maar ik heb nu al een vraag Ik wil graag zelf een centerspeaker maken Waar moet ik aan denken om hem tot een mooi klank resultaat te krijgen , en natuurlijk niet te vergeten ,,,,HOE scherm ik hem Magneeties af !!!! ps; Kwa speakers heb ik nog een setje Focals [ kevlar] en een setje MB Quarts liggen . Alvast bedankt mvg; Robert uit Arnhem een van de belangrijkste eigenschappen van een goede centerspeaker is dat ie kwa klankleur heel dicht tegen de twee (linker en rechter)front luidsprekers moet liggen. Dus gebruik je liefst dezelfde units als deze. Heb je daar full range luidsprekers, dan is dit niet echt noodzakelijk voor de center. Probeer wel in het mid en hoog zoveel mogelijk op dezelfde lijn te zitten. groeten Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert L Posted 4 augustus 2003 Author Report Share Posted 4 augustus 2003 bedankt Geert ik heb namelijk op mijn voorpartij de kappa 90 dus het lijkt mij dat ik dan het beste de focals kan gebruiken ipv de mb quartz ook omdat de focals meer vermogen kunnen verdragen ik ga het gewoon proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts