nando Posted 10 juni 2004 Report Share Posted 10 juni 2004 Kom op Spido wat een lullige opmerking! Als ik het zo hoor van de jongens die de Koda hebben (gehad) is het een goede eindversterker die voor het geld nauwelijks te verslaan is. Hij schijnt wat minder verfijnd te zijn in de weergave maar hij kan harder aansturen dan goed voor je is. Mocht je overigens een serieuze audiofiel willen blijven zou ik heel zuinig zijn op mijn oren. Maar ach ik weet ook dat hard spelen erg leuk kan zijn... Het ging mij wel vrij snel vervelen. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 juni 2004 Report Share Posted 10 juni 2004 (...) Mocht je overigens een serieuze audiofiel willen blijven zou ik heel zuinig zijn op mijn oren. (...) Helm Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Zeg, spide we hebben het wel over iemand die mogelijk een toekomstige klant is van meneer Feenstra! nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Beste Nando, Nee hoor, dit gaat richting Klipsch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Nou, Spido, mocht dat wel zo zijn dat hij nu Klipsch leuk gaat vinden maar zou je hem niet een Prince of King willen laten horen om het zaadje voor latere jaren te laten planten? Immers wie heeft nog dezelfde set als toen hij 14 was? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Beste Nando, Als hij die speakers een keer wil beluisteren, al dan niet in combinatie met de Koda eindversterker, dan kan hij altijd een afspraak maken met KF. Maar eerlijk gezegd... ik vind de Koda wat tegenvallen. Een bezitter van een paar Kings twijfelde tussen zijn Creek (ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
vatoslocos Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 maaarre waar is die koda nou te koop da?website? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 Beste Vatoslocos, Volgens mij is-ie te bestellen bij Conrad.nl (postorder). Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 juni 2004 Report Share Posted 11 juni 2004 maaarre waar is die koda nou te koop da?website? Bij Conrad kun je hem vinden, dit is een link van voor + eindversterker voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 12 juni 2004 Report Share Posted 12 juni 2004 Vraagje aan de klassiekofielen ,die koda voor-eindcombi lijkt niet verkeerd.Weet iemand hoe deze het doet met klassieke muziek in gewoon stereo?Is de voorversteker dan wel geschikt ,ik las over karaoke en ander verschrikkelijks.Zijn die apparaten trouwens in het zwart te krijgen. Groet, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 12 juni 2004 Report Share Posted 12 juni 2004 Ze zijn er in het zwart dat weet ik zeker maar als een versterker goed is maakt het niet uit welke muziek je erdoor jaagt. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulgastel Posted 12 juni 2004 Report Share Posted 12 juni 2004 Nando,weet je ook waar ,bij Conrad leveren ze volgens mij alleen zilver. gr. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 13 juni 2004 Report Share Posted 13 juni 2004 Wat je kat doen: -bellen naar Conrad met je vraag om zwart -vragen aan Erik Klijnsmit linkje Erik Klijnsmit. Hij heeft de Koda eindbak in zwart en kan je missschien ook nog wel een leveren. -mail of bellen naar Radio Matrix in Leeuwarden die kunnen ze ook leveren nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 juni 2004 Author Report Share Posted 14 juni 2004 beste paul , ik heb nog een eindversterker en een vv staan , allbei zwart. ik heb je ook een mail gestuurd. groeten erik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Jullie hebben het over KODA, bedoelen jullie de KD 269 eindversterker en de KD 233 voorversterker? Een collega van mij zoekt een betaalbare goede stere- versterker. Na alle verhalen hier gelezen te hebben wil ik hem deze wel aanraden, maar dan moet ik wel ff weten welke jullie bedoelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Jep, dat is de combo die Erik volgens mij heeft staan. Ik heb de pre nog niet gehoord, maar de eindversterker wel. In dit topic is al vermeld dat de voeding buiten adem raakt bij lastige speakers, maar voor het geld presteert de kd-269 erg goed Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Tja, wat zijn lastige speakers, ze wil een leuk stereo setje hebben en er hooguit 1000 euro voor neertellen, eigenlijk liever niet meer dan 750. Dan is zo'n versterker een goeie, hou je nog redelijk geld over voor een paar speakertjes en een cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 14 juni 2004 Report Share Posted 14 juni 2004 Twee keer het zelfde posten is niet nodig he Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Ik heb een paar jaar geleden met een vriend van me een set samengesteld voor 2000 gulden (dus bijna hetzelfde budget). Wij kwamen uit op Marantz pm66SE, cd67, st48 (?), Tannoy M1 en een Sony md speler... we zaten binnen het budget. Maar dan moet je wel hier en daar wat zoeken. Is overigens een erg leuke bezigheid, geld uitgeven van iemand anders. Wat wil ik nu eigenlijk zeggen...? Oh, ja. WIl je per se een voor en eind versterker voor de kennis? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Nee hoor, het maakt volgens mij niet uit. Het moest er alleen niet te plastic-achtig uitzien en liever geen vloerstaanders, maar daar komt nog wel verandering in. Andermans geld uitgeven is leuker dan je eigen ja. Ik ga binnenkort nog wel ff in de koopjeskelder van Korrupt kijken, daar staan weleens dingen voor een leuk prijsje. Maar ik lees over KODA niets dan lof en dus denk ik waarom niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 juni 2004 Report Share Posted 15 juni 2004 Ja, gelijk heb je. Koda, veel voor weinig. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 mei 2007 Author Report Share Posted 22 mei 2007 http://www2.produktinfo.conrad.com/cgi-bin...118〈=nl even een oud tpic omhoog halen wie heeft er zin om met mij dit schema te bestuderen en wat commentaar te geven. ik wil de koda toch gaan modificeren. niet alleen om hem beter te laten presteren maar ook om wat te leren van HIFI electronica. als jullie mij nou adviseren ga ik solderen. een soort online cursus tweaken dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 Alle transistoren eruit, de schakeling totaal wijzigen,inclusief de voeding,en buizen erin. Maar effe serieus,tot hoever wil je gaan Erik ? Hier en daar wat passieve componenten vervangen hoor jij toch niet,de schakeling vanaf ingang tot uitgang simpel uitleggen gaat iets moeilijk als je ineens termen of benamingen van soorten schakelingen en aaneenrijging hiervan stuk voor stuk ziet en moet gaan begrijpen om de werking van de totale versterkertrap te vatten. Maar we gaan toch ons best doen voor je. Bestudering v/h schema geeft bij eerste indrukken : de vermogenseindtrap(en) de inschakelbeveiliging dmv relais de totale voeding : iedere eindtrap aparte voeding (wel 1X 50 Hz trafo )dmv gescheiden wikkelingen. inschakelbeveiligings voedingsgedeelte.(gestabiliseerd) Eerst met de C's beginnen : c240,234,232 ,224,231 en uiteraard misschien de voedingselco's.Parallel aan C231,C234 en 232 een goeie mkp of mkc. Dit is alleen voor het linker kanaal. En nog veel meer wat je kan doen ! Maar tot hoever ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 mei 2007 Author Report Share Posted 22 mei 2007 Alle transistoren eruit, de schakeling totaal wijzigen,inclusief de voeding,en buizen erin. Maar effe serieus,tot hoever wil je gaan Erik ? Hier en daar wat passieve componenten vervangen hoor jij toch niet,de schakeling vanaf ingang tot uitgang simpel uitleggen gaat iets moeilijk als je ineens termen of benamingen van soorten schakelingen en aaneenrijging hiervan stuk voor stuk ziet en moet gaan begrijpen om de werking van de totale versterkertrap te vatten. Maar we gaan toch ons best doen voor je. Bestudering v/h schema geeft bij eerste indrukken : de vermogenseindtrap(en) de inschakelbeveiliging dmv relais de totale voeding : iedere eindtrap aparte voeding (wel 1X 50 Hz trafo )dmv gescheiden wikkelingen. inschakelbeveiligings voedingsgedeelte.(gestabiliseerd) Eerst met de C's beginnen : c240,234,232 ,224,231 en uiteraard misschien de voedingselco's.Parallel aan C231,C234 en 232 een goeie mkp of mkc. En nog veel meer wat je kan doen ! Maar tot hoever ? beste jerry, heel gaaf dat je me wilt helpen, we gaan gewoon bij het begin beginnen, ik vraag jou/jullie de oren van het hoofd en we zien wel waar we stranden. ik zal ook een fotoverslag bijhouden. misschien zijn er nog meer technici Hear die suggesties hebben. zo'n Koda moet tovh makkelijk een Krell kunnen evenaren. ik zal er een apart topic van maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 mei 2007 Report Share Posted 22 mei 2007 ik zal ook een fotoverslag bijhouden.Plaatjes van knutselprojecten zijn altijd leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts