erik klijnsmit Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 zo ,weer eens effe een balletje opgooien na een test bij mij zelf met deze krachtpatser heb ik hem een aantal weken uigeleend aan een HT freak die hem eens flink aan de tand heeft gevoeld dit was zijn verslag: Hi there! Ik ben met de Koda naar een vriend geweest om 'm eens even op te meten. We hadden 'm opengeschroefd en dit viel ons op: *de zware ringkerntrafo (ongeveer 600Watt) is voorzien van 2 secundaire wikkelingen (voor elk kanaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Erik, Ben je het hele Hifi.nl forum naar hiero aan het importeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 december 2002 Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door erik klijnsmit:zo ,weer eens effe een balletje opgooien jullie horen er nog van ps als je ook een koda wil proberen moet je hem gewoon effe ophalen bij mij Belangrijker is, hoe vind je hem zelf klinken in verhouding tot je Quad versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 december 2002 Author Report Share Posted 27 december 2002 Geplaatst door Sodejuu:Erik, Ben je het hele Hifi.nl forum naar hiero aan het importeren nou ,nee ik ben zelf hierheen geimporteerd oftewel ik heb hier asiel aangevraagd en ik vindt het zomaar leuk om mijn ervaringen met andere te delen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Hallo Erik. Ik ben op zoek naar een eindversterker die alleen het laag voor zijn rekening gaat nemen. Mijn vraag is of die Koda daar geschikt voor zou kunnen zijn ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 december 2002 Author Report Share Posted 28 december 2002 100 procent zeker te weten kom er gewoon een bij me ophalen en probeer hem eens je zult versteld staan en zeker voor die 125 euro ik hoor het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Als jij er nog een over hebt, kan ik 'm misschien wel gelijk meenemen. Heb je een champagnekleurige ? Ik stuur je een p.m. met mijn telefoonnummer, zou het op prijs stellen als je me even wilt bellen. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Hi there! Hier ben ik dan (eindelijk). Ik heb de Koda tot nu toe op deze speakers gehoord en getest: Martin Logan - Aeon Dit is een hybride elektrostaat zoals jullie waarschijnlijk zullen weten. De Koda had het niet moeilijk met deze speaker. Ook niet op hogere volumes. Dit omdat de impedantie niet verschrikkelijk laag gaat van de Aeon. Alleen met kritische passages hoorden we in het mid-hoog wat moeilijkheden en het leek wat rommeliger te worden. Normaal wordt een Parasound HCA-2205 gebruikt. Martin Logan - Logos Dit is ook een hybride elektrostaat en is een center-speaker. In tegenstelling tot de Aeon is dit wel een moeilijke load en erg krtitisch qua amp. Dit vond de Koda geen leuke test. De amp klonk niet zo dynamisch en erg boxy. Hier hadden we het beste resultaat met maar 1 speaker op de Koda gehangen. De Koda kan dus niet gebrugd worden, omdat er geen interne mono-schakeling kan worden gemaakt zonder elektrische aanpassing. Normaal wordt een Parasound HCA-2205 gebruikt. SVS - 20-39 CS+ Dit is een passieve sub met 1x 12" 4Ohm driver. Normaliter wordt deze aangestuurd door een gebrugde Bryston 6B. Deze sub is in staat om erg hifi te klinken en tevens erg laag te kunnen gaan. We haalden een SPL van minstens 105dB op 20Hz met de Koda zonder dat deze rommelig klonk. De Bryston kon de sub wel beter onder controle krijgen, maar veel verschil was er niet. Liric - model onbekend De drivers en filters van deze speakers werden vervangen (o.a. Vifa). Hierdoor klonk deze veel beter dan het bestaande ontwerp. Hierdoor werd het wel een moeilijke load. De Koda klonk erg rustig en safe op deze speaker. Ook hier leek de dynamiek een beetje achteruit te zijn gegaan t.o.v. een Parasound HCA-2200II. Infinity - Kappa 90 Dit zijn mijn eigen speakers. Ondanks dat de Kappa 90 vrij moeilijke loads zijn, kan de Koda erg goed met ze overweg. Ook op hogere levels. Alleen trekt mijn Parsound HCA-1200II in het laag met meer controle door. Ik ga het alleen nog uitproberen met 2 Koda Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 december 2002 Author Report Share Posted 28 december 2002 dat bedoel ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Dat behalen van nog enige klankwinst ben ik uiteraard zeer benieuwd naar, nu ik een exemplaar bij Erik heb besteld Voornamelijk hoe jullie evt het laag nog kunnen verbeteren dan Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Bij spring-air(.org) staan een tweetal Coda versterkers te koop. Familie of een compleet ander merk? Heb namelijk nog nooit van Koda (of Coda wat dat betreft) gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Scheelt maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Revoy vond ik al een hele leuke ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Bij redelijke maar niet overdreven handelsmarges staat iets in de winkel voor 3x a 4x de productiekosten. Zijn we conservatief dan zijn de productiekosten van zo'n Koda ca. 40 EU. Voordat bedrag koop je net of een paar redelijke elco's of een redelijke trafo of een redelijke kast. Maar niet alle drie. Dus zo'n Koda wordt samengesteld uit de goedkoopste klasse-B componenten en wordt door niet betaalde kinderslaafjes in een oosters land in elkaar geflanst. Of ze worden zwaar onder de kostprijs gedumpt. Neemt niet weg dat het ding best redelijk kan klinken. Maar of zoiets na een jaar nog redelijk klinkt... Dikke kans dat ie dan aan vervanging toe is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Niet zeuren jij, misschien wil je d'r strax ook eentje hebben ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Geplaatst door Paul Jenner:Niet zeuren jij, misschien wil je d'r strax ook eentje hebben ... Paul. Denk het toch niet. Jij mag ze lekker voor mij uitproberen.... Ben nu ook wel benieuwd wat het voorstelt. Een grote buil kun je er niet aan vallen. Hooguit hunnen je Davis woofers in rook opgaan als ie de geest geeft. Eerst zien dan geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Hi there! De naam en het uiterlijk van produkten is pure marketing. Dat moet jij toch wel weten als ontwerper? En is de muziekbeleving niet uiteindelijk het belangrijkste? Of gaat het er all Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door chendy:De naam en het uiterlijk van produkten is pure marketing. Dat moet jij toch wel weten als ontwerper?Open Your Mind Mvg, Chendy. Ja daar weet ik inderdaad het nodige van. Veel namen zijn pure "marketing" namen zoals Yoko, Cresta enz. Die namen zijn veelal door de importeurs verzonnen. De producten zelf komen meestal uit een goedkoop productieland w.o. China, Thailand, India enz. De naam zelf is geen enkele garantie voor een degelijk product, het dient alleen marketing doeleinden en is als zodanig pure handel. Het product kan best goed zijn maar je hebt geen enkele garantie: Mijn SuperTech wekker doet het al 15 jaar maar een Cresta wekkerradio gaf na een maand de geest. Daarnaast zijn er namen die echt ergens voor staan, zoals Quad, McIntosh, Steinway, Mercedes, Porche, enz. Ook daar kun je van mening over verschillen maar troep zal het nooit zijn. Ook is het zo dat er qua elektronica componenten heel wat imitatie op de zwarte markt is. Zo zijn de beroemde Toshiba eindtorren niet meer in productie maar zijn ze nog wel volop te krijgen als goedkope imitatie, compleet met Toshiba logo. Die zijn van inferieure kwaliteit en halen bij lange na niet de specs. Zie ook mijn post op de vorige pagina. Afijn Paul heeft die Koda besteld en wie weet is het een supergoed ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Jij gaat gewoon nog eens stinkend jaloers zijn op mijn prachtige Koda, Peter, let op mijn woorden Ik ga trouwens vervroegd zo'n Koda ophalen bij Chendy, al weet hij dat zelf nog niet. Groeten, Paul. P.S. Niet schrikken als ik weer eens een tekst in kapitalen hebt getypt he ? Soms heb ik dat gewoon niet in de gaten dat ik die capslock per ongeluk aan heb staan, en dan ben ik te lui om alles opnieuw te typen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door Paul Jenner:Jij gaat gewoon nog eens stinkend jaloers zijn op mijn prachtige Koda, Peter, let op mijn woorden Ja LOL, dat is nou net iets waar ik nooit last van heb tot ergernis van de ander vaak. Ik ga trouwens vervroegd zo'n Koda ophalen bij Chendy, al weet hij dat zelf nog niet.Oeps, wat zal Chendy schrikken Zie je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Helemaal mee eens. Jaloers ben ik nooit, wel kan ik soms iemand benijden, maar dat is toch wat anders. Jaloers zijn daar zit een soort bijklank van misgunnen in, en daar heb ik gelukkig geen last van ... Paul. P.S. De enosn worden morgen afgehaald, dat is bevestigd per email ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Hi there! Ik ben net bijgekomen van de schrik... Kom maar halen hoor. Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Is zo'n Koda eigenlijk nix voor Gitaarwerk?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 misschien wel leuke bi-amping combo voor in de studio (of wellicht voor de b&w's ) ik wil nu al groot en rijk zijn dat aan dat groot zal ik niets meer kunnen veranderen.. blijf een klein ventje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Nee, zo'n Koda is vast nix voor Gitaarwerk Chendy, ik had met Erik Klijnsmit al gemaild over zijn Koda die nu bij jou staat. Is het goed dat ik hem op kom halen bij jou ? Ik reken uiteraard contact met je af. Zou leuk zijn als er nog wat dozen / papieren enzo bij zitten, want ik heb zo'n vermoeden dat ik hem in de niet zo verre toekomst weer moet doorstoten Laat me even weten svp. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts