Henrie Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Geplaatst door Robbie V.: Weet ik wel, ik doelde met 'iets leuks' dan ook op een pre-amp - koda combo. Oh ok... Dan valt het natuurlijk wel te vergelijken. Echter, dan heb je het natuurlijk niet alleen over de Koda, maar ook over de gebruikte voorversterker (weet je al wat voor een?). En ik denk dat een voorversterker bepalender is voor het geluid dan een eindbak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbie V. Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Ik dacht aan een Audio Analogue Bellini. Die heb ik ooit gehoord bij een vriend op zijn zelfgemaakte Gaincloon. Wat heel helder en gedetailleerd overkwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 De waarheid over de Koda: De KOda is een goede versterker, punt. Is de Koda net zo goed als zeg een Quad 606 ? Nee, dat nu ook weer niet. Wat mag een goede versterker kosten ? Al gauw zo,n 500 -750 Euro denk ik. De Koda kost je -tegen inkoopprijs- ongeveer € 150,00 ! Dat is dus de revelatie in deze ... De vele smilies staan erbij omdat bezitters van een Koda (o.a. Erik, Ikzelf) zich een kriek lachen omdat ze weten welke prijs ze er voor betaald hebben, terwijl ze zich best een (veel) duurdere versterker kunnen permitteren of al reeds in huis hebben. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Mijn zelfbouwtrap heeft het na 14 jaar begeven en ik moet nu snel wat nieuws ter vervanging hebben (heb weinig tijd het ding te repareren). Misschien dat zo'n Koda toch een optie is. BTW: Is die voorversterker ook wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Die voorversterker kennen we niet, maar daar verwacht ik niet veel goeds van. Het is notabene een karaoke v.v. ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Die voorversterker kennen we niet, maar daar verwacht ik niet veel goeds van. Het is notabene een karaoke v.v. ! Paul. Ik denk niet dat ik dat wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Ach, zet je toch een mooie ingangspot in die Koda of een stappenverzwakker. Plaats zat en heb je helemaal geen VV nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Sodejuu zeg!!!, dat is toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: De opname- en de zangkwaliteit is roger, Roger Daar ben ik ook niet bang voor. Wel voor dat de platenspeler het niet overleeft . Die Flips kan ik missen, de Syncro wat minder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Volgens mij heb jij de ware Elvis nog nooit beluisterd Sodejuu en ken je 'm alleen van de populaire hits Zal best, maar al zijn de nummers nog zo goed, als ik zijn stem hoor gaan de haren op mijn rug recht overeind. Ik kan er gewoon niet tegen. Als iemand anders het zou zingen zou ik misschien wel de grootste fan (niet bedoeld als ventilator) zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Volgens mij heeft Elvis een onsterfelijke bijdrage aan de popmuziek geleverd. En zijn platen uit 1954-1956 zijn fantastisch. Ozo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk:Persoonlijk vind ik (zelfs als athe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Ooh when the saints, Oh when the saints, oh when the saints go ... etc. Hallelujah!!!!! Nee dank U Ik val niemand lastig met mijn favoriete muziek. Waarom doe jij dat wel bij mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: Zal best, maar al zijn de nummers nog zo goed, als ik zijn stem hoor gaan de haren op mijn rug recht overeind. Ik kan er gewoon niet tegen. Als iemand anders het zou zingen zou ik misschien wel de grootste fan (niet bedoeld als ventilator) zijn Voor een bescheiden bedrag kan mijn vrouw ze ook harsen, dan heb je daar geen last meer van ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Vanwege je aversie op alles wat met Elvis te maken heeft Zal ik het nog bonter maken? Elvis beluisteren via een ZoNie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark_dabomb Posted 6 mei 2003 Report Share Posted 6 mei 2003 Hoe zit het nu met de Koda's? Spelen ze nog steeds naar ieders tevredenheid en is er nog niks aan kapot gegaan?Zijn er al mensen die ze getweakt hebben en echt veel er uit hebben kunnen halen?En last but not least: Zijn ze nog steeds te koop en zo ja tegen welk bedrag (ik meende 129 euro?)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 6 mei 2003 Report Share Posted 6 mei 2003 De Koda's spelen nog steeds tot ieders tevredenheid, er is niets kapot gegaan, er zijn geen klachten. Of ze nog leverbaar zijn heb ik geen idee van, daarvoor moet je Erik Klijnsmit benaderen. Voor zover ik weet is er nog niemand die zijn Koda heeft laten tweaken, ik niet in ieder geval, maar ik zou zeggen: hou dit forum in de gaten ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 mei 2003 Report Share Posted 8 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: Gospel ..... Wat een straf. Die akelige koortjes Misschien worden mensen die zoiets vreselijks verkondigen na hun dood niet in de hel geplaatst - waar ze eigenlijk thuishoren - maar worden ze voor straf naar de hemel gedetacheerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 11 mei 2003 Report Share Posted 11 mei 2003 Tjonge... Vraagje, buizen zijn dus geen goed idee voor de bron van de Koda's, wat is dan wel aan te raden (als je bedenkt dat een paar jongens/meisjes 250-300 euro kost)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Ik vraag mij nog iets af met die Koda versterkers. KODA maakt ook PA versterkers. Hoe zullen deze zijn. Wellicht nog beter gemaakt dan de KD 269? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Geplaatst door Paul Jenner:De Koda's spelen nog steeds tot ieders tevredenheid, er is niets kapot gegaan, er zijn geen klachten. Of ze nog leverbaar zijn heb ik geen idee van, daarvoor moet je Erik Klijnsmit benaderen. Voor zover ik weet is er nog niemand die zijn Koda heeft laten tweaken, ik niet in ieder geval, maar ik zou zeggen: hou dit forum in de gaten ! Zou ik jouw Koda eens mogen proberen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Geplaatst door Sodejuu: Gospel ..... Wat een straf. Die akelige koortjes En dannuh ... Geplaatst door John: Voor een bescheiden bedrag kan mijn vrouw ze ook harsen, dan heb je daar geen last meer van ... Ik denk dat Sodejuu liever het hele koortje wil laten harsen ... (en Elvis ook) Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 10 juni 2003 Report Share Posted 10 juni 2003 Ja hoor, je mag ze best eens proberen. Dat zal alleen wel even duren want ik wil natuurlijk niet zonder muziek zitten in de tussentijd. Ik moet eerst een *(tijdelijke) vervanger aanschaffen. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 juni 2003 Author Report Share Posted 10 juni 2003 Geplaatst door Gerrit Harteveld: Zou ik jouw Koda eens mogen proberen? je mag ook die van mij een weekje lenen gerrit . ingespeeld is ie al . je moet hem wel komen halen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 16 juni 2003 Report Share Posted 16 juni 2003 Hi there! De mijne snorren ook rustig door. Ik heb er geen enkele getweaked, want daar heb ik simpelweg geen tijd voor gehad. Verder staan ze elke dag een uur of 4 te draaien voor zowel muziek als film. Ik vind de koda's voor film echt perfect, vanwege de klankechtheid. Laatst voor de gein nog uitgeprobeerd, hoe hard ik kon gaan met de Koda's... Harder dan mijn buren hoopten. Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts