nando Posted 17 juni 2003 Report Share Posted 17 juni 2003 "Harder dan ik hebben kan" van Blof??? nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Vanavond heeft Yoyo hier een Koda gebracht. Serieus goed voor maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 juli 2003 Author Report Share Posted 15 juli 2003 Geplaatst door Puur:Vanavond heeft Yoyo hier een Koda gebracht. Serieus goed voor maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Vind ik aan de prijs voor transportkosten Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 juli 2003 Author Report Share Posted 15 juli 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Vind ik aan de prijs voor transportkosten Paul. dag paul , waar zat je?? nog inspiratie opgedaan ,aangaande rijmen en dichten ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Effe geen zin gehad in Hear, Erik, That's all. Vakantie geweest. Niet meer aan rijmen en dichten gedacht eigenlijk. Zullen we weer eens ? Het rijmen en dichten topic zal ondertussen wel uit de top tien gezakt zijn. Slechte zaak Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Vind ik aan de prijs voor transportkosten Paul. t'was eigenlijk voor een bakkie Chinees en dat was prima in orde. Die Koda trouwens ook, die werd met een heftruck uit het magazijn gehaald. Tja, een beunig trafootje zit erin Link to comment Share on other sites More sharing options...
renzow Posted 18 oktober 2003 Report Share Posted 18 oktober 2003 -> Mijn reactie in ander topic op dit forum <- -------------------------------------------- Koda is gewoon een 'ordinair' OEM merknaampje van een nederlandse importeur genaamd "Allied Electronics". OEM wil zeggen dat het een product is dat niet door twee, maar door HONDERDEN 'merken' over de hele wereld worden verkocht, MAAR wel met een ander merknaampje. Koda komt dus niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 19 oktober 2003 Report Share Posted 19 oktober 2003 Welnu: Mijn 2x Koda's voeden de Kappa90 en een setje Tannoy M1 (mijn rears). Raf1 op een ander forum heeft er inmiddels 4 staan in zijn HT. Daarvan gebruikt hij er maar 3 in werkelijkheid, omdat zijn subs er nog niet zijn. Die 3 die ik laatst haalde bij Erik spelen bij een maatje van me, die ze ook vnl. voor film inzet. Tot zover geen problemen. Ook niet op extreme volumes. Ik wil er uiteindelijk nog 2 bij hebben, want dan heb ik 8 kanalen voor film. Precies genoeg om 7.1 te draaien. Het tweaken wil ik ook erg graag doen, maar mijn tweaker is wegens priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY ESL Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Heb sinds een dag of 2 dat setje van conrad staan (staat geen koda op maar wel typenummers k-269 en kd 233 en ze lijken er ook bedrieglijk veel op) En dat voor 250 euro compleet !! Speelt prima (eerlijk gezegd heel erg goed) Ik had eerst een setje bij Erik op t oog maar dankzij het idiote spam filter van planet heb ik zijn laatste mail niet gelezen (of in ieder geval te laat) Hierbij mijn exuses erik (ik kan je zelfs niet mailen alles komt terug Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Ook bij Conrad te bestellen.. De nieuwe Velleman Buizen voorversterker! Ook eens aan de tand voelen misschien? 265 euro.. klik hier voor meer info! Link to comment Share on other sites More sharing options...
chendy Posted 30 oktober 2003 Report Share Posted 30 oktober 2003 Kun je voor die 265,00 Euro niet liever de (Koda) KD-233 pre niet ombouwen naar een buizen-pre? Of wellicht een hybride? Mvg, Chendy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 oktober 2003 Author Report Share Posted 30 oktober 2003 ik heb de kd 269 eindbak een keer op mijn esl,s gehad . deze gaan tot 1 ohm . dit ging reuze goed . zelfs gebrugd op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Als je een Koda op een goede site te koop zet, met een link naar hier, dan zitten er in eens 29 gasten dit topic te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean-p Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 Das typisch. Ik heb een praktisch nieuwe ( 3mnd oud ) goud/champagnekleurige Koda en niemand reageert op de advertentie. Ik wil toch een zilveren versie met bijbehorende voorversterker, vandaar. Dus mocht je nog een liefhebber weten... Vind het een zeer goed apparaat, ongelofelijk dat men dit voor die centen in elkaar kan schroeven. Alleen de elco's zijn standaardkwaliteit, daar zie ik wel mogelijke verbeteringen. De ruststroom kan ook wel iets hoger. Klank is na inspelen van hoog niveau. Er is niets wat de KD-269 minder maakt dan de gevestigde merken ( behalve de prijs ). Ik heb wel gemerkt dat de Dolby 5.1 spullen van Koda van een andere kwaliteit zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWO Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 het lijkt mij wel interessant om 3 van die koda eindversterkers te combineren met een 2ehands DSP voor +/- 100,- volgens mij speel je dan elke a/v receiver van die prijs klasse er wel uit.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY ESL Posted 31 oktober 2003 Report Share Posted 31 oktober 2003 ik ga niet het hele bericht quoten.. maar jean-p als je er over denkt om de voorversterker (kd-233) erbij te nemen moet ik je voor 1 ding waarschuwen. Ik heb zelf sinds kort ook de voor/eind combo over de eindtrap ben ik zeer tevreden. maar de voorversterker zit toch een knots van een ontwerpfout in. Niet dat ie slecht is zeker niet !!! maar de uitgangsspanning van dit kreng is dusdanig hoog dat maximaal volume al bereikt wordt na 20% verdraaien van de volumeknop. Ik ben zelf een beetje aan t kijken of dit simpel op te lossen is ,maar dit is wel een punt om even in overweging te nemen. Nu is mijn kennis wat schema's betreft gewoon best beperkt. Ik kan wel solderen en zo, maar om nu een ontwerp te veranderen gaat mij te ver. Misschien dat er mensen zijn hier op dit forum die de schema's bij conrad willen downloaden en er eens een blik ( geen doperwtjes/fijn) op willen werpen. Het zal mij treouwens een zorg zijn of de voorversterker aangepast moet worden of dat de eindtrap beter op de voorversterker getweaked kan worden. Maar ik ben t wel met je eens voor die 230 euro (voor/eind) denk ik niet dat er veel beters te koop zal zijn (ook niet voor veel meer als die 230 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Geplaatst door Puur:Als je een Koda op een goede site te koop zet, met een link naar hier, dan zitten er in eens 29 gasten dit topic te lezen. Weinig interesse zeker ... Tja als je dat ding thuis afgeleverd krijgt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean-p Posted 1 november 2003 Report Share Posted 1 november 2003 Ik vraag er 100 euro voor en hij is zojuist verkocht. De versterking van de voortrap is zeer eenvoudig aan te passen door 2 weerstanden te vervangen door een andere waarde. Als ik even snel kijk dan denk ik dat R146 en R150 vervangen door 22kOhm metaalfilm 1% voldoende is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY ESL Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Geplaatst door jean-p:Ik vraag er 100 euro voor en hij is zojuist verkocht. De versterking van de voortrap is zeer eenvoudig aan te passen door 2 weerstanden te vervangen door een andere waarde. Als ik even snel kijk dan denk ik dat R146 en R150 vervangen door 22kOhm metaalfilm 1% voldoende is. mm zojuist andere weg bewandeld vlak bij de uitgang zit (weer) een opamp N5532 r136 en r138 (beide 100Kohm) heb ik vervangen door 20Kohm en nu kan de regelaar helemaal open zonder vervorming Ik denk dat die 20Kohm wel naar 33 kan maar dat probeer ik morgen wel weer. toch blijf ik t stom van de ontwerper vinden om de voorvertserker max 9,8 volt leverd terwijl de eindtrap (die echt goed is) al bij iets meer als 1,2 volt op maximaal staat. (de ontwerper is zeker iemand die in een lelijk eend een ferrari motor heeft. ben benieuwd of ie daar ook 250 km/uur mee kan rijden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leto2 Posted 3 november 2003 Report Share Posted 3 november 2003 Leuk om hier eens uitgebreide discussie te lezen over deze Koda. Ik heb op dit moment een quad 405-2 staan als eindversterker. Zou het een vooruitgang zijn om 2 koda's te kopen en m'n B&W 705's te biampen (of als monoblok)? Wat denken jullie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY ESL Posted 4 november 2003 Report Share Posted 4 november 2003 Geplaatst door leto2:Leuk om hier eens uitgebreide discussie te lezen over deze Koda. Ik heb op dit moment een quad 405-2 staan als eindversterker. Zou het een vooruitgang zijn om 2 koda's te kopen en m'n B&W 705's te biampen (of als monoblok)? Wat denken jullie? Als de euro's t toelaten gewoon 2 bestellen bij conrad. Op t moment dat ze geleverd worden mag je ze 14 dagen proberen. Bevalt het niet stuur je ze gewoon terug. (in dat soort dingen is conrad goed te vertrouwen,je kan zelfs gewoon aangeven op het retourformulier "produkt bevalt niet") Link to comment Share on other sites More sharing options...
vatoslocos Posted 10 juni 2004 Report Share Posted 10 juni 2004 zo ,weer eens effe een balletje opgooien na een test bij mij zelf met deze krachtpatser heb ik hem een aantal weken uigeleend aan een HT freak die hem eens flink aan de tand heeft gevoeld dit was zijn verslag: Hi there! Ik ben met de Koda naar een vriend geweest om 'm eens even op te meten. We hadden 'm opengeschroefd en dit viel ons op: *de zware ringkerntrafo (ongeveer 600Watt) is voorzien van 2 secundaire wikkelingen (voor elk kanaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 juni 2004 Report Share Posted 10 juni 2004 (...) het leek me best leuke versterker want ik hou van hard volume en zware bas(kben namelijk 14)is dit daarvoor een goede versterker??bedankt (...) Beste Vatoslocos, Voor een Koda moet je toch zestien zijn, een certificaat hebben, WA-verzekerd zijn en een helm dragen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vatoslocos Posted 10 juni 2004 Report Share Posted 10 juni 2004 (...) het leek me best leuke versterker want ik hou van hard volume en zware bas(kben namelijk 14)is dit daarvoor een goede versterker??bedankt (...) Beste Vatoslocos, Voor een Koda moet je toch zestien zijn, een certificaat hebben, WA-verzekerd zijn en een helm dragen? hahahaha dat is een goeie(dus niet)ehhm ik ben een serieuze audiofiel en ook wel dol op scooters maarja dat zit er voorlopig nie in,dus daarom verdiep ik me in de audiowereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts