Jump to content

Voeding draaitafel

Rogier
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik heb op mijn draaitafel een mini transformator zitten (zo een in een kunstof kastje), heb hem opengeschroefd en doorgemeten. 20 volt ac uitgangsspanning. Heeft het zin als ik zelf een ringkern transformator koop in een iets grotere waarde en ook 20 volt? heeft hier iemand ervaring mee?

ik vraag me wel af of de tranfformator echt 20 volt afgeeft, er staat namelijk niets zinnigs op, en mijn multimeter kan natuurlijk wat afwijken. Weet iemand of een michell mycro i.d.d. op 20 volt draait?

Gr. Rogier

Hoi Rogier,

Ik zou het niet weten of het een 20V AC motor is die er op de Mycro zit. Op mijn Syncro zit een 220V AC motor en die is dus niet te vergelijken met de motor op de Mycro.

Ik dacht dat je een interessant topic wilde starten over hoe je een beter voeding voor de draaitafel kan bouwen :( (is in feite ook zo ;) ). Of je er met een simpele trafo op vooruit gaat, weet ik niet en ik denk het eigenlijk niet, omdat je alleen maar een motor aandrijft. Als er een berg electronica mee aangestuurd wordt, veranderd dat de zaak.

Het heeft wel nut een complete regeling te bouwen waarmee je de frekwentie kan fijnregelen (op 50Hz), omdat de netfrekwentie nou niet echt overloopt van precizie. Helaas is dit een tamelijk kostbare en complexe oplossing als je het goed wil doen (eerst gelijkrichten en daarna wer een sinus van maken met de juiste spanning en frekwentie)

Michell verkoopt voor sommige modellen wel zoiets:

The QC is an electronic quartz-synthesized power supply for the AC turntable motors found on older GyroDecs and Gyro SEs. It uses an over-dimensioned toroidal transformer, a precision quartz sinewave source, and two low-distortion power amplifiers to generate a clean and noisefree AC signal for the motor, totally independent from the mains frequency.

qct.jpg

niet voor een mycro dus

Ik heb nog niet concreet gezocht. Misschien dat je via Google het eea kan vinden. Ik weet dat ML deze techniek toepast in de ML33 om een schone voeding te krijgen en dat Linn deze techniek toepast in de Lingo. Helaas weet ik niet zeker of de LP12 wel een AC motor heeft :rolleyes:

Geplaatst door Rogier:

Michell verkoopt voor sommige modellen wel zoiets:

qct.jpg

niet voor een mycro dus

Ik weet niet of die motoren qua bedrijfsspanning zoveel verschillen. Misschien is het een optie. Een mailtje naar JA Michell zou uitkomst kunnen bieden (vraag dan ook gelijk voor een versie voor mijn Syncro :Pcool.gif;) )

Ik weet niet of die motoren qua bedrijfsspanning zoveel verschillen. Misschien is het een optie. Een mailtje naar JA Michell zo uitkomst kunnen bieden (vraag dan ook gelijk voor een versie voor mijn Syncro

Doe ik meteen!

laat je de uitkomst wel weten!

gr. Rogier

O ja,

voor sodejuu,

De interne bekabeling heb ik dus vervangen in de michell. Dit gaf echt een aardige verbetering ten opzichte van het standaard spagetti snoertje. Wel een prutswerkje.

Wellicht de overweging waard?

gr. Rogier

Geplaatst door Rogier:

O ja,

voor sodejuu,

De interne bekabeling heb ik dus vervangen in de michell. Dit gaf echt een aardige verbetering ten opzichte van het standaard spagetti snoertje. Wel een prutswerkje.

Wellicht de overweging waard?

gr. Rogier

Ik had al eerder gelezen dat je tevreden was over de nieuwe bekabeling. Ik denk dat het wel het overwegen waard is, mits de balans van het subchassis niet verstoord wordt. Kun je me vertellen welke kabel je precies gebruikt hebt en waar je die kan kopen (mag ook via mail, dan vallen we niemand lastig die geen interesse heeft :P:D;) )