Z Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Hello, Is Bitumen die in luidsprekers wordt gebruikt hetzelfde als Bitumen voor Daken ? Ik vraag dit omdat er hier in de buurt geen luidspreker diy winkels zijn en ik heb geen zin om 2 uur te rijden voor een klein stukje bitumen. Dank u! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvW Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Bij een automaterialen zaak kun je het ook eens proberen, die hebben dit ook hoewel wat dunner dan hetgeen de LS DIY winkels hebben, maar dit voldoet prima. Ooit wist ik ook de merknaam van het spul, maar ik kom er even niet op. Groeten Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Als het goed is zit er ook lood in de bitumen. Zware Heugavelt vloertegels zijn ook geschikt. Zelf heb ik bladlood (ook voor daken) in een sandwich-constructie tussen twee lagen vilt gelijmd, dit werk ook prima als demping. Let er bij het verlijmen van bitumen wel op dat de oplosmiddelen van de lijm de luidsprekers niet aantasten (al zal dat meestal wel loslopen). Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Die loodbitumen die ik bij de DIY speaker speciaalzaak of bij de garage haal heeft geen lijmlaag. Wel zit er aan 1 kant schutpapier. Het is overigens heel ander spul dan wat voor daken gebruikt wordt, al is het beide bitumen. Je brengt dat ook niet met lijm aan maar zo: Nadat je het op maat hebt gesneden, haal je het schutpapier er af. Dan verhit je die kant met een (liefst regelbare) verfstripper totdat het oppervlak net begint te smelten. Je plakt het dan zo tegen de binnenkant van je boxen. Kun je ook doen als je de kast van je CD speler wilt dempen. Voor het loopwerk van je CD speler kun je beter goede dubbelzijdig klevende tape gebruiken, als je het daar ook op wil plakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 In asfalt zit ook bitumen. Kwestie van ff een pikhouweel kopen en het eruit halen zou ik zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z Posted 27 augustus 2002 Author Report Share Posted 27 augustus 2002 thanks for de reacties. Ik zal eens gaan kijken bij een autospeciaalzaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z Posted 27 augustus 2002 Author Report Share Posted 27 augustus 2002 ...nog een vraagje: volgens de website van speakerland (&co) is de standaard pritex mouse niet geschikt voor audio toepassingen. Zij verkopen "speciaal voor audio geschikte pritex mouse". Zijn er alternatieven die ook in de gewone winkels te koop zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 Geplaatst door Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z Posted 28 augustus 2002 Author Report Share Posted 28 augustus 2002 Peter, Ik had zeer graag naar Antwerpen gereden maar ik ben sinds vorige week "autoloos". Ik was vorige week in Duitsland in een autoongeluk betrokken. Gelukkig waren wij niet gewond maar mijn auto is wel klaar voor de schroothoop mvgr, van ook een Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest th010546 Posted 2 september 2002 Report Share Posted 2 september 2002 Geplaatst door Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts