Jump to content

Zelfbouw speakers to da MAX !!

JazzLuva
 Share

Recommended Posts

Beste,

Ja dat is gestoord! bloedmooi, strak en eigenlijk alles wat je maar kan wensen.

Ik kan er natuurlijk niets van zeggen, maar ik heb zo'n vermoeden dit gehakt maakt van 99% wat de higend maar te bieden heeft.

Overigens is forumvriend Sherwin net zo goed bezig. Wacht maar totdat jullie zijn zelfbouw systeem zien. Is ook gewoon eng!

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sherwin:

'To the Max' is eigenlijk ook mijn citaat :D hihi. Maakt niet uit, als het jaar aan werk maar bevredigende eindresultaten opleverd is deze jongen gelukkig.

De uiteindelijke tekeningen (ontwerp) kunnen evt een kleine aanpassing krijgen voor degenen die interesse hebben.

Ik doe mijn best, en meer als mijn best kan ik niet doen als amateur.

Mvgr, Sherwin ;):) bedankt Bas

ha Sherwin en Bas , ja was niet om af te zeiken hoor, maar deze gozer is gewoon erg ziek bezig :) , zal wel de lotto gewonnen hebben ofzo, want dat kost toch ff serieus knaken zo te zien.

Sher, ik denk dat je zeer goed bezig bent met die speaker, ziet er iig zeer vet uit van de pics die ik tot nu toe gezien heb. Wou dat ik het kon :( .Kom wel eens luisteren als die helemaal af is , (als dat oke is) :)

Groeten

JazzLuva

Tja, precies wat ik al verwacht had, voordat ik de foto's opende... :rolleyes:

Weer zo'n maffe yank.

Als ie net zo klinkt als ie er uit ziet.... then it's nut my cup o' tea :P

My god, wat een foeilelijk bakbeest.

(Het lijkt me niet uitgesloten dat je problemen krijgt in 't laag bij gebruik van zo'n grote woofer, onderaan de voorkant van de speaker)

Groeten,

Alco

Het mooiste is dat zijn laatste speaker uit aluminium gefreesd (met een cnc-bank)dat is gewoon uitzonderlijk. Deze kwaliteit van afwerken zal de gemiddelde (of zelfs bovengemiddelde) doehetzelfer niet halen.

Alco: idd het is wel een typisch amerikaans project :)

Geplaatst door Alco:

Tja, precies wat ik al verwacht had, voordat ik de foto's opende... :rolleyes:

Weer zo'n maffe yank.

Als ie net zo klinkt als ie er uit ziet.... then it's nut my cup o' tea :P

My god, wat een foeilelijk bakbeest.

(Het lijkt me niet uitgesloten dat je problemen krijgt in 't laag bij gebruik van zo'n grote woofer, onderaan de voorkant van de speaker)

Groeten,

Alco

Die meneer is een broer van een collega van mij en heeft een Nederlands paspoort :rolleyes:;)

Amerikanen hebben over het algemeen gewoon grote huiskamers. Dus je moet wel met iets groots aankomen om dat te vullen.

Wat zegt de grootte van een woofer nou over de problemen in het laag? Je hebt er echt geen kaas van gegeten, sorry voor je kopje thee :D Maarja, met een naim with no gain bakkie ervoor kun je wel problemen verwachten natuurlijk ;)

De speakers lijken zoals bas ook al zei een beetje op de JMlab utopia, daar is niks amerikaans aan hoor :)

Geplaatst door Sherwin:

Nou jasper, niet zo zeer de woofer.. maar de plaatsing van de woofer zo dicht op te vloer.

Oja, zo'n lange slag laag unit zoals hij gebruikt.. die zijn meestal erg traag (relatief hoge membraanmassa tegenover een gemiddelde krachtfactor), wat vaak maar tussen de 40 en de 80 haalt qua acceleratie (dit zijn vergelijkingscijfers).. voor muziek is dit ver uit te traag, had ie dan die focal audiom beter kunnen kiezen!

Mvgr, Sherwin :)

wat zijn het voor units dan? ik ken het iig niet. Ik ken zat speakers met de units zo laag op de grond, zonder dat het problemen levert.

Geplaatst door Sherwin:

Nou jasper, niet zo zeer de woofer.. maar de plaatsing van de woofer zo dicht op te vloer.

Oja, zo'n lange slag laag unit zoals hij gebruikt.. die zijn meestal erg traag (relatief hoge membraanmassa tegenover een gemiddelde krachtfactor), wat vaak maar tussen de 40 en de 80 haalt qua acceleratie (dit zijn vergelijkingscijfers).. voor muziek is dit ver uit te traag, had ie dan die focal audiom beter kunnen kiezen!

Mvgr, Sherwin :)

Dat heeft ie wel bij onderstaande speaker gedaan

20.gif

de mids lijken wel een brouwsel van eigen makelij check >dit< en dan vooral deze twee foto's M3.JPG

>foto verwijderd<

doet heel sterk denken aan een audax chassis met een behandeld membraam.

in feiet is wat hij gedaan heeft snel en silmpel te maken .

de zijkanten heeft hij alleen maar door hoeven te zagen ,want die had zijn baas op voorraad .

hij heeft een boven en onderkant gefreesd (dit doe je ook in een uurtje ) en de voorkant (halfuur).

voor het tekenwerk heeft hij een cad/cam programma gebruikt .

alles in elkaar (lijmen /lassen ) en klaar is kees .

alleen zal het matriaal wel duur zijn geweest (aluminium) :rolleyes:

dit alles neemt niet weg dat het er erg mooi en netjes uitziet.

Geplaatst door JSA:

He ruud, opa 80. dan is het weer te naakt, dan weer te groot mad.gif:o:D

Valt mee, nog niet eens vader :D;)

Echter er zijn wel regels,laten we die een beetje respecteren voordat ook dit forum (tijdelijk?) gesloten wordt of er mensen in de ban worden gedaan :(

Geplaatst door HEAR:

Geachte forumleden,

Op het Hear.nl forum behandelen we elkaar met respect, worden er geen mensen voor wat dan ook uitgemaakt enz. enz.

Houdt het forum ook leesbaar, d.w.z. grote plaatjes (zowel in afmetingen als in Kbytes) in berichten en handtekeningen maken het lezen (en voor sommigen laden) er niet makkelijker op.

Leden die 'verkeerde' plaatjes of teksten plaatsen zullen worden afgesloten van het forum.

Het Hear Team.

• 2 weeks later...

Het zijn inderdaad Podszus Gorlich speakers. Ten minste zo heten ze vroeger. Later heette ze alleen nog Gorlich (meneer Podszus is de uitvindervan het konus materiaal al ergens in de jaren dertig en is inmiddels overleden, vandaar)

Momenteel worden ze verkocht onder de merknaam Zelaton. Gorlich heeft zich inmiddels volledig op de auto hifi gestort.

Heb net een paartje Podszus gorlich's verkocht voor weinig (1/4 nieuwprijs). Jammer dat niemand ze kent, zijn zeer bijzondere units. Koste me echter twee jaar adverteren om er weer vanaf te komen. Waarom wil iedereen toch alleen maar Scan Speak ??

Geplaatst door Sherwin:

Omdat het kwalitatief hoogwaardig is, maar ook een heel klein beetje wat meer betaald maargoed.. het is topspul.

Mvgr, Sherwin

Dat kan ik alleen maar beamen. Ik geniet er elke dag van.. :)