JazzLuva Posted 14 augustus 2003 Report Share Posted 14 augustus 2003 Ha, check dit eens, deze speakerbouwer is al eens eerder voorbij gekomen , maar hij heeft weer een nieuw project gemaakt. NIET NORMAAL hoe vet dit is !!!. http://www.magico.net/in_2.htm http://www.magico.net/Updates1.htm http://www.magico.net/Updates2.htm http://www.magico.net/index1.htm Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Beste, Ja dat is gestoord! bloedmooi, strak en eigenlijk alles wat je maar kan wensen. Ik kan er natuurlijk niets van zeggen, maar ik heb zo'n vermoeden dit gehakt maakt van 99% wat de higend maar te bieden heeft. Overigens is forumvriend Sherwin net zo goed bezig. Wacht maar totdat jullie zijn zelfbouw systeem zien. Is ook gewoon eng! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 15 augustus 2003 Author Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin:'To the Max' is eigenlijk ook mijn citaat hihi. Maakt niet uit, als het jaar aan werk maar bevredigende eindresultaten opleverd is deze jongen gelukkig. De uiteindelijke tekeningen (ontwerp) kunnen evt een kleine aanpassing krijgen voor degenen die interesse hebben. Ik doe mijn best, en meer als mijn best kan ik niet doen als amateur. Mvgr, Sherwin bedankt Bas ha Sherwin en Bas , ja was niet om af te zeiken hoor, maar deze gozer is gewoon erg ziek bezig , zal wel de lotto gewonnen hebben ofzo, want dat kost toch ff serieus knaken zo te zien. Sher, ik denk dat je zeer goed bezig bent met die speaker, ziet er iig zeer vet uit van de pics die ik tot nu toe gezien heb. Wou dat ik het kon .Kom wel eens luisteren als die helemaal af is , (als dat oke is) Groeten JazzLuva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Tja, precies wat ik al verwacht had, voordat ik de foto's opende... Weer zo'n maffe yank. Als ie net zo klinkt als ie er uit ziet.... then it's nut my cup o' tea My god, wat een foeilelijk bakbeest. (Het lijkt me niet uitgesloten dat je problemen krijgt in 't laag bij gebruik van zo'n grote woofer, onderaan de voorkant van de speaker) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Het mooiste is dat zijn laatste speaker uit aluminium gefreesd (met een cnc-bank)dat is gewoon uitzonderlijk. Deze kwaliteit van afwerken zal de gemiddelde (of zelfs bovengemiddelde) doehetzelfer niet halen. Alco: idd het is wel een typisch amerikaans project Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Alco:Tja, precies wat ik al verwacht had, voordat ik de foto's opende... Weer zo'n maffe yank. Als ie net zo klinkt als ie er uit ziet.... then it's nut my cup o' tea My god, wat een foeilelijk bakbeest. (Het lijkt me niet uitgesloten dat je problemen krijgt in 't laag bij gebruik van zo'n grote woofer, onderaan de voorkant van de speaker) Groeten, Alco Die meneer is een broer van een collega van mij en heeft een Nederlands paspoort Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 en hoe klinken ze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superboer Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 ik vraag me af wat voor merk luidsprekers hij gebruikt ze komen me niet erg bekend voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Amerikanen hebben over het algemeen gewoon grote huiskamers. Dus je moet wel met iets groots aankomen om dat te vullen. (Het lijkt me niet uitgesloten dat je problemen krijgt in 't laag bij gebruik van zo'n grote woofer, onderaan de voorkant van de speaker) Wat zegt de grootte van een woofer nou over de problemen in het laag? Je hebt er echt geen kaas van gegeten, sorry voor je kopje thee Maarja, met een naim with no gain bakkie ervoor kun je wel problemen verwachten natuurlijk De speakers lijken zoals bas ook al zei een beetje op de JMlab utopia, daar is niks amerikaans aan hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Ziet er fraai uit. Ja geld hebben we niet maar spullen Dit zou commercieel wel heel erg duur gaan worden. Die mids lijken erg op G Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: Nou jasper, niet zo zeer de woofer.. maar de plaatsing van de woofer zo dicht op te vloer. Oja, zo'n lange slag laag unit zoals hij gebruikt.. die zijn meestal erg traag (relatief hoge membraanmassa tegenover een gemiddelde krachtfactor), wat vaak maar tussen de 40 en de 80 haalt qua acceleratie (dit zijn vergelijkingscijfers).. voor muziek is dit ver uit te traag, had ie dan die focal audiom beter kunnen kiezen! Mvgr, Sherwin wat zijn het voor units dan? ik ken het iig niet. Ik ken zat speakers met de units zo laag op de grond, zonder dat het problemen levert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: Nou jasper, niet zo zeer de woofer.. maar de plaatsing van de woofer zo dicht op te vloer. Oja, zo'n lange slag laag unit zoals hij gebruikt.. die zijn meestal erg traag (relatief hoge membraanmassa tegenover een gemiddelde krachtfactor), wat vaak maar tussen de 40 en de 80 haalt qua acceleratie (dit zijn vergelijkingscijfers).. voor muziek is dit ver uit te traag, had ie dan die focal audiom beter kunnen kiezen! Mvgr, Sherwin Dat heeft ie wel bij onderstaande speaker gedaan de mids lijken wel een brouwsel van eigen makelij check >dit< en dan vooral deze twee foto's >foto verwijderd< doet heel sterk denken aan een audax chassis met een behandeld membraam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Dat zijn die units die ze ook gebruiken in Ensemble enzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin:Dat zijn potzus gorlich units (ofzoiets). hangemaakte alu membranen. En duur.. Mvgr, Sherwin Ja dat dacht ik dus eerst ook, alleen de korf lijkt er niet erg op. G Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door LaMa: http://www.magico.net/images/Model_3_web/240.JPG[ /IMG] Afmetingen:1157x1151 Subtiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 He ruud, opa 80. dan is het weer te naakt, dan weer te groot Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door Pjotr:Ja dat dacht ik dus eerst ook, alleen de korf lijkt er niet erg op. G Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 in feiet is wat hij gedaan heeft snel en silmpel te maken . de zijkanten heeft hij alleen maar door hoeven te zagen ,want die had zijn baas op voorraad . hij heeft een boven en onderkant gefreesd (dit doe je ook in een uurtje ) en de voorkant (halfuur). voor het tekenwerk heeft hij een cad/cam programma gebruikt . alles in elkaar (lijmen /lassen ) en klaar is kees . alleen zal het matriaal wel duur zijn geweest (aluminium) dit alles neemt niet weg dat het er erg mooi en netjes uitziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 augustus 2003 Report Share Posted 15 augustus 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:in feiet is wat hij gedaan heeft snel en silmpel te maken . Voor nog geen halve dag werk ziet het er dan wel gelikt uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door JSA:He ruud, opa 80. dan is het weer te naakt, dan weer te groot Valt mee, nog niet eens vader Echter er zijn wel regels,laten we die een beetje respecteren voordat ook dit forum (tijdelijk?) gesloten wordt of er mensen in de ban worden gedaan Geplaatst door HEAR:Geachte forumleden, Op het Hear.nl forum behandelen we elkaar met respect, worden er geen mensen voor wat dan ook uitgemaakt enz. enz. Houdt het forum ook leesbaar, d.w.z. grote plaatjes (zowel in afmetingen als in Kbytes) in berichten en handtekeningen maken het lezen (en voor sommigen laden) er niet makkelijker op. Leden die 'verkeerde' plaatjes of teksten plaatsen zullen worden afgesloten van het forum. Het Hear Team. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Werkt zeker in de metaalhandel Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: Afmetingen:1157x1151 Subtiel Beetje aan de late kant, maar ik heb inmiddels mijn originele bericht aangepast. Ik verwees met mijn link naar de site van mafico en kan dus moeilijk foto's gaan resizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjef Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Het zijn inderdaad Podszus Gorlich speakers. Ten minste zo heten ze vroeger. Later heette ze alleen nog Gorlich (meneer Podszus is de uitvindervan het konus materiaal al ergens in de jaren dertig en is inmiddels overleden, vandaar) Momenteel worden ze verkocht onder de merknaam Zelaton. Gorlich heeft zich inmiddels volledig op de auto hifi gestort. Heb net een paartje Podszus gorlich's verkocht voor weinig (1/4 nieuwprijs). Jammer dat niemand ze kent, zijn zeer bijzondere units. Koste me echter twee jaar adverteren om er weer vanaf te komen. Waarom wil iedereen toch alleen maar Scan Speak ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Geplaatst door Sherwin: Omdat het kwalitatief hoogwaardig is, maar ook een heel klein beetje wat meer betaald maargoed.. het is topspul. Mvgr, Sherwin Dat kan ik alleen maar beamen. Ik geniet er elke dag van.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 28 augustus 2003 Report Share Posted 28 augustus 2003 Geplaatst door Sjef:Momenteel worden ze verkocht onder de merknaam Zelaton..... Waarom wil iedereen toch alleen maar Scan Speak ?? Zelaton; is dat goed gespeld? Met Google krijg ik maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts