Bertus Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Beste mensen, Een vraagje. Een tijd geleden heb ik de standaard netkabels van mijn apparatuur vervangen door Siltech. Alles prima en het werkt goed, alleen zitten een paar stekkers in een gewone verdeeldoos van een paar Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Een goede kwaliteit industri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 augustus 2002 Report Share Posted 26 augustus 2002 Hoi Bert, Wat Richard zegt klopt. Maar als je niet zelf wil knutselen zijn er toch nog een paar opties die niet zo duur zijn als de Octopus. Je kan eens kijken naar HMS, die in duitsland redelijk goedkoop worden aangeboden. Ze kosten ca. de helft van een octopus. Een andere optie is de Sunleiste, die ca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 27 augustus 2002 Report Share Posted 27 augustus 2002 zijn er ook tweaks om ze wat aan te passen? Hoi Bert, In de meeste doorsnee dozen zijn de interne verbindingen met 1,5 of 2,5 mm2 draad uitgevoerd. Dit kun je simpel vervangen met stukjes 4mm2. Vervang de buitenkabel, dus de kabel die van de doos naar de muur gaat door 4mm2 draad. Simpelweg 2 draden van 4mm2 goed strak twisten en in het geval van dat je geaard wilt draaien kun je om de twist losjes een 3e 2,5mm2 wikkelen, zeg om de 25 cm een wikkel. De 3 draden vlechten is ook een optie. Doel van dit alles is om een zo'n laag mogelijke weerstand te cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 27 augustus 2002 Author Report Share Posted 27 augustus 2002 Dankjullie wel voor de tips. Ik ga ermee aan de slag. behalve de verdeeldozen ga ik ook nog wat kabels zelf maken. Ook is het stopcontact aan de muur niet geaard, daar ga ik eerst iets aan doen. Ik houd jullie op de hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts