[[Game]] Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 een vraagje: Ik heb de afgelopen tijd een paar topics geopend over buizenversterkerzelfbouw. Daarin zijn ook de gevranen van zelfbouwen door jullie aanghaald. Iemand, -kweenie meer wie...- vertelde me dat je condensatoren moet ontladen als je binninin de versterker gaat kloten. Dat ontladen moest gebeuren met een of ander apparaatje. Een soort bouwseltje met lampen erop.... Jullie weten vast wel wat ik bedoel... Hoe werkt het? (en hoe maak je het?) game[][][] dankjullieweljulliezijneengrotehulpzonderjulliezouiknooiteenversterkerkunnenbouw enhadikalbedankt [][][] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 koop een 220volt gloeilamp 100Watt bij de supermarkt en soldeer daar 2 draadjes aan, en klaar is Kees. Sluit de draadjes aan op de Elco's en je kunt ze prima ontladen. Zo doe ik het zelf ook als ik weer eens aan m'n versterker aan het prutsen ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 16 augustus 2003 Author Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:koop een 220volt gloeilamp 100Watt bij de supermarkt en soldeer daar 2 draadjes aan, en klaar is Kees. Sluit de draadjes aan op de Elco's en je kunt ze prima ontladen. Zo doe ik het zelf ook als ik weer eens aan m'n versterker aan het prutsen ben. dankje edwin! Heeft iemand daar nog iets aan toe te voegen?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 controleer met een multimeter of ie leeg is. Het kan nog wel eens een leuke schok geven. Ik ontlaad ze altijd met een 5,6ohm 100 watt weerstand (die ik heb liggen als speakerload). Doet hetzelfde als een lamp Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 16 augustus 2003 Author Report Share Posted 16 augustus 2003 zie je de lamp oplichetn en langzaam uitdoven? lijkt me wel cool... je kan het best gewoon twee draadjes met klemmetjes erop solderen en die om de condensator zetten... Ok, kan ik gelijk mn soldeerskills oefenenen... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door [[Game]]:zie je de lamp oplichetn en langzaam uitdoven? lijkt me wel cool... je kan het best gewoon twee draadjes met klemmetjes erop solderen en die om de condensator zetten... game Neem wel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 16 augustus 2003 Author Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: Neem wel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: Neem wel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door Pjotr:En voor je eigen bestwil: NOOIT MET TWEE HANDEN TEGELIJK WERKEN! Dus 1 hand op je rug of jij houd zijn andere hand vast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Geplaatst door telefunken: of jij houd zijn andere hand vast Zeg ik ben z'n mamma niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 17 augustus 2003 Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door Pjotr:Zeg ik ben z'n mamma niet dat niet maar je weet nooit wat voor prikkels je voelt als hij met zijn andere hand wat verkeerds aan raakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 17 augustus 2003 Author Report Share Posted 17 augustus 2003 Geplaatst door telefunken: dat niet maar je weet nooit wat voor prikkels je voelt als hij met zijn andere hand wat verkeerds aan raakt. komt goed jongens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts