Jump to content

Luidsprekerupgrade

Martin
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Swanny:

zijn MKP+ veel beter dan KPSn ?

In toepassing van scheidingsfilters vind ik MKP+ mooier dan KPSn, echter in electronica schakelingen is KPSn wat neutraler. Voor een overzichtje zie dan de site van >Tony Gee< Helaas staat KPSn er niet tussen echter wel olie in papier en mundorf leclanche en musicap.

Tevens staat >hier< nog iets over bypassing van condensatoren om de kosten te drukken en of een ideale mix te verkrijgen.

al is een MKP+ of een olie in papier ook niet goedkoop, maar het levert iig meer op dan een fancy aansluiting

Met dank aan Tony Gee en anderen heb ik een tijdje terug bedacht dat in mijn geval Mundorf Extreme en vergelijkbaar de moeite waard is. Dat daarna de verbetering van de luidsprekeraansluitingen in gedachten kwam moet je zien als de slagroom op het toetje, of het kersje op de appelmoes. Als enig verbeteringpunt moet je dat natuurlijk nooit doen.

Het "Probleem" is dat die gewone vergulde dingen met die plastic aandrukschroeven al prima contact maken en je kunt er ook dikke kabels in kwijt dus wat moet er nog aan verbeterd worden?
Wat ik het nadeel vindt van de terminals die er nu in zitten is dat ze in de loop van de tijd losser gaan zitten. Kun je eenvoudig weer aandraaien naturlijk.