Jump to content

quad esl-57 renovatie.

hvsl
 Share

Recommended Posts

Heb vandaag de beslissing genomen om de esl-57,die ik een tijdje geleden (voor een prikje)heb weten te bemachtigen,ZELF te gaan renoveren.

Heb alle pagina's die hierover gaan op internet gezien,maar de meesten zijn in t engels.

Das opzich niet zo'n probleem,maar bij de uitleg van de technische dingen wordt het al snel onduidelijk.

Heb 2 treble-panelen die flink last hebben gehad van arcing(doorbranden),alleen t membraan.

Bas-panelen zien er goed uit.

Vandaag beide speakers uit elkaar gehaald,tot op het houten frame.

Ik wil op deze manier bij JULLIE te rade gaan voor advies,tips,kortom ALLES wat jullie weten ivm t opknappen van deze electrostaat ps :Pc gaat voorlopig niet meer uit :D

groet Harry.

Dag Harry,

Ik zou wel willen helpen , want het is echt niet zo moeilijk maar die QUAD ken ik dus niet, Ik weet dus niet of de paneeltjes gemakkelijk te openen zijn.

Ten eerste moet je aan mylarfolie geraken.

Dat kan oa via ene Martin Jan Dijkstra of ook Jos

GVY,

bedankt voor de info.

Dat esl-forum heb ik gisteren nog geprobeert,maar kwam niet ingelogt.

Zal dadelijk nog eens proberen.

Kan me voorstellen dat vb nieuwe folie aanbrengen niet ZO moeilijk is,maar als je t nooit gedaan hebt OF HEBT ZIEN DOEN,ben je toch bang dat je fouten maakt en t vervolgens niet meer klinkt!

goed,zal jou adviesen opvolgen,en als je wil hou ik je wel op de hoogte van t resultaat.

gr.Harry

Geplaatst door hvsl:

GVY,

bedankt voor de info.

Dat esl-forum heb ik gisteren nog geprobeert,maar kwam niet ingelogt.

Zal dadelijk nog eens proberen.

Kan me voorstellen dat vb nieuwe folie aanbrengen niet ZO moeilijk is,maar als je t nooit gedaan hebt OF HEBT ZIEN DOEN,ben je toch bang dat je fouten maakt en t vervolgens niet meer klinkt!

goed,zal jou adviesen opvolgen,en als je wil hou ik je wel op de hoogte van t resultaat.

gr.Harry

Hoy dag Harry,

de link is http://groups.yahoo.com/groups/ESL-club/

De ESL- bijeenkomst (waar in principe iedereen welkom is, mits een meldinkje voor de goede organisatie) gaat door op 6 april in de Wim Sonneveldschool in Utrecht.

Deze keer is het Martin Jan Dijkstra die een en ander organiseert. Ieder die zelfbouw ESL's of commerciele ESL's (oud of nieuw) wil laten horen, wordt zeer graag uitgenodigd dit aan te melden .

Er zullen oa Pliniusversterkers zijn waar je je ESL kan aanhangen of je brengt een eigen setup mee, of je komt gewoon een kijkje nemen.

Voor jou Harry kan het echt de moment zijn om info te vragen als je practische vragen hebt en breng gerust je paneel mee. Er zijn altijd mensen die zo'n vintage Quad wat graag zullen open zien liggen , en anderzijds mensen die het op hun duim kennen en je piekfijn kunnen uitleggen hoe je de restauratie kan aanpakken.

Veel groeten Geert