Duck-Twacy Posted 6 september 2002 Report Share Posted 6 september 2002 Eindelijk. De nieuwe Stoetkit II staan op de site van www.rikstoet.nl Heb ze in maart besteld (aanbieding was toen tegen de prijs van de oude kit II, dus ongeveer 1000 euro. Nu zijn ze een stukje duurder). Een beetje een gok. Ben erg benieuwd hoe ze klinken. Plaatje: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 september 2002 Report Share Posted 7 september 2002 Deze op het mid/hoog en de A&T versterker op het laag? Moet een flinke verbetering op kunnen leveren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 september 2002 Author Report Share Posted 7 september 2002 Geplaatst door Ruud:Deze op het mid/hoog en de A&T versterker op het laag? Moet een flinke verbetering op kunnen leveren Mij set gegevens bekeken Dat is ongeveer het idee (eigenlijk met de AVM voor het laag, de A&T SA20 staat de laatste tijd een beetje idle. Moet misschien eens gereviseerd worden) Ik wil de Stoetkit II eigenlijk dubbel gebruiken: Voor midden/hoog voor mijn Focal speakers en als aparte versteker voor een paar kleine monitor-achtige speakers die op mijn bureau moeten komen te staan (misschien iets met een single drive unit). Daar moet dan natuulijk wel een passende schakel mogelijkheid voor bedacht worden (QED heeft ook zo'n kastje). De active crossover wordt waarschijnlijk een onwerp van Ultranalog. Ik vraag me nog af of ik mijn huidige AVM pre ook moet vervangen door een buizen pre (bv de Rikstoet IV) Voordeel van de AVM pre is dat ie 2 pre outs heeft. Btw het verhaaltje bij de Stoetkit II op Rikstoet.nl hoort nog bij het oude model volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 september 2002 Report Share Posted 7 september 2002 Na mijn eigen bi-amp avontuur ben ik er redelijk enthousiast over geworden, ik zie dat jij een actief cross-over wil gaan gebruiken, kun je dus niet je monitors op de Stoet aansluiten of je moet de monitors ook met twee eindversterkers aansturen. In het eerste geval krijgt de monitor alleen mid/hoog voor zijn kiezen, ik neem aan dat de wisselfrequentie niet onder het bereik van de monitor ligt. Actief heb ik overigens ook aan gedacht, heb ooit eens een Luxman buizencross-over gekocht(staat nu werkeloos in de kast)heb er echter door de complexiteit van mijn huidige speaker niet aan gedacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 september 2002 Author Report Share Posted 7 september 2002 Geplaatst door Ruud:Na mijn eigen bi-amp avontuur ben ik er redelijk enthousiast over geworden, ik zie dat jij een actief cross-over wil gaan gebruiken, kun je dus niet je monitors op de Stoet aansluiten of je moet de monitors ook met twee eindversterkers aansturen. In het eerste geval krijgt de monitor alleen mid/hoog voor zijn kiezen, ik neem aan dat de wisselfrequentie niet onder het bereik van de monitor ligt. Hopelijk is er een manier om de cross-over ook te "bypassen". Of eventueel een dubbele ingang op de Stoetkit maken en de 2e output van de AVM pre gebruiken. Moet het allemaal nog bekijken hoe je dit verantwoord doet (anders wordt het "ompluggen" en dat hou je niet lang vol). Interessant, een Luxman crossover die niets doet Heb je er wat meer gegevens over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 september 2002 Report Share Posted 7 september 2002 Geplaatst door Duck-Twacy: Interessant, een Luxman crossover die niets doet Heb je er wat meer gegevens over? Moet hem even uitspitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 september 2002 Report Share Posted 7 september 2002 Ff een beetje een offtopic vraagje: Waarom zitten bij buizenversterkers vaak (altijd?) de buizen aan de buitenkant? Is dat alleen om het uiterlijk, of heeft het ook nog nut (warmte afvoer of zo)? Ik vind het zelf niet echt mooi namelijk (al hoewel deze Stoetkit er best mooi afgewerkt uitziet). Ik heb liever een geheel 'dichte' kast (zoals ik nu ook heb; ik heb geen buiznversterker). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 7 september 2002 Report Share Posted 7 september 2002 Geplaatst door Henrie:Ff een beetje een offtopic vraagje: Waarom zitten bij buizenversterkers vaak (altijd?) de buizen aan de buitenkant? Is dat alleen om het uiterlijk, of heeft het ook nog nut (warmte afvoer of zo)? Ik vind het zelf niet echt mooi namelijk (al hoewel deze Stoetkit er best mooi afgewerkt uitziet). Ik heb liever een geheel 'dichte' kast (zoals ik nu ook heb; ik heb geen buiznversterker). Hallo Henrie, De meeste Buizenversterkers geven een hoop warmte af (door het lage rendement van een buis, wordt de meeste energie omgezet in warmte). De glasplaat van mijn audiorek (even los van het feit dat een audiorek niet goed combineert met een buizenversterker door de trillingen) wordt loeiheet door de buizen alhoewel er toch zeker 20cm tussen zit. Als je de buis inbouwt moet je of een reusachtige kast bouwen of een ventilator installeren. Beide is niks dus dan maar "naakt" op de kast. Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 september 2002 Author Report Share Posted 7 september 2002 Geplaatst door Henrie:Ff een beetje een offtopic vraagje: Waarom zitten bij buizenversterkers vaak (altijd?) de buizen aan de buitenkant? Is dat alleen om het uiterlijk, of heeft het ook nog nut (warmte afvoer of zo)? Ik vind het zelf niet echt mooi namelijk (al hoewel deze Stoetkit er best mooi afgewerkt uitziet). Ik heb liever een geheel 'dichte' kast (zoals ik nu ook heb; ik heb geen buiznversterker). Warmte zal zeker wel een rol spelen, maar het is ook een beetje een mode verschijnsel denk ik. Hoewel, er zijn ook heel oude buizenversterkers zo "bloot" zijn. Misschien is het ook wel een praktische manier om de buizen te bevestigen met de bedrading etc aan de onderkant. Ik heb (nieuwsgierige) katten, dus ik moet er we een soort kap omheen bouwen (van aluminium gaatjes profiel of zo). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 7 september 2002 Report Share Posted 7 september 2002 Trouwens marketingtechnisch niet erg slim om je bouwpakketten mooier te maken dan je standaard gebouwd spul. Ik vind deze monoblokken stukken mooier om te zien dan bijvoorbeeld de heart beats. Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 7 september 2002 Report Share Posted 7 september 2002 Aan de reflektie van de stoeptegels te zien worden ze zo warm dat ze buiten moeten staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts