Jump to content

13 jaar oude magnat speaker modificeren

jandej
 Share

Recommended Posts

Ik wil mijn Magnat MSP 300 luidsprekers modificeren omdat het middengebied niet in balans is met de hoge en lage tonen.

Ik weet dat dit een bekend verschijnsel is bij Magnatboxen, maar 13 jaar geleden vond ik dat niet storend.

Ik wil graag een advies van iemand krijgen of er nog iets aan te doen is, andere filtercomponenten oid, of dat het beter is om andere boxen aan te schaffen die wel aan mijn eisen voldoen: Het middengebied iets meer naar voren komen, het lijkt nu wel of de zangstemmen zich in de kast verschuilen.

Misschien durven ze niet voor hun geaardheid uit te komen.......

Met vriendelijke groeten van Jan

Beste Jan,

In die 13 jaar is er veel gebeurd op luidspreker gebied. De kosten kunnen best oplopen met modificeren en ik weet zo niet of de speakers dat (jou) nog waard zijn. In mijn geval zou ik zeker eens om me heen kijken wat ik nieuw zou kunnen kopen. Eventueel eens even vergelijken met de Magnat's. Meestal heb je voor een redelijk bedrag speakers die op 't zelfde niveau of zelfs hoger dan je 13 jaar oude magnat's spelen die vaak een stuk meer hebben gekost...

• 2 weeks later...

Ik ben er eindelijk uit wat er aan de hand is met mijn magnats, niets dus.

Ik ben van mijn cd speler,Marantz cd67se uitgegaan als referentie voor het testen van mijn boxen. Maar na het aansluiten van een oude sony platenspeler en het

schoonmaken van enkele lp's kwamen de speakers weer helemaal tot leven.

De Marantz werd finaal weggespeeld.

Daarna heb ik de cd speler meegenomen naar een vriend en daar vergeleken met zijn cd speler . En inderdaad daar klonk hij ook mat en zonder enige diepte.

Niets mis met mijn boxen, dan maar naar een andere cd speler kijken of de Marantz upgraden, iemand een suggestie?

Jan

Geplaatst door jandej:

Ik ben er eindelijk uit wat er aan de hand is met mijn magnats, niets dus.

Ik ben van mijn cd speler,Marantz cd67se uitgegaan als referentie voor het testen van mijn boxen. Maar na het aansluiten van een oude sony platenspeler en het

schoonmaken van enkele lp's kwamen de speakers weer helemaal tot leven.

De Marantz werd finaal weggespeeld.

Daarna heb ik de cd speler meegenomen naar een vriend en daar vergeleken met zijn cd speler . En inderdaad daar klonk hij ook mat en zonder enige diepte.

Niets mis met mijn boxen, dan maar naar een andere cd speler kijken of de Marantz upgraden, iemand een suggestie?

Jan

Doe DIT er maar eens bij. Ik weet zeker dat het er veel beter op wordt.

Een nadeel. Je moet ff de volumeknop dichtdraaien als je de cd-speler aanzet, het kan flink ploppen zonder de mute-transistoren erin. Of de speler gewoon aan laten staan ;)

Bedankt voor de tip SODEJUU!!

IK heb niet veel verstand van electronica maar ik neem aan dat die verrekte mutegevallen makkelijk te herkennen zijn en te verwijderen.

Ik heb trouwens nog informatie bij Rick Stoet audio gevraagd voor een evt upgrade, moest 400 euro kosten, zal best goed zijn maar wel erg veel geld.

Groeten van een beginnend upgrader

• 3 weeks later...