jandej Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 Ik wil mijn Magnat MSP 300 luidsprekers modificeren omdat het middengebied niet in balans is met de hoge en lage tonen. Ik weet dat dit een bekend verschijnsel is bij Magnatboxen, maar 13 jaar geleden vond ik dat niet storend. Ik wil graag een advies van iemand krijgen of er nog iets aan te doen is, andere filtercomponenten oid, of dat het beter is om andere boxen aan te schaffen die wel aan mijn eisen voldoen: Het middengebied iets meer naar voren komen, het lijkt nu wel of de zangstemmen zich in de kast verschuilen. Misschien durven ze niet voor hun geaardheid uit te komen....... Met vriendelijke groeten van Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 3 maart 2003 Report Share Posted 3 maart 2003 Beste Jan, In die 13 jaar is er veel gebeurd op luidspreker gebied. De kosten kunnen best oplopen met modificeren en ik weet zo niet of de speakers dat (jou) nog waard zijn. In mijn geval zou ik zeker eens om me heen kijken wat ik nieuw zou kunnen kopen. Eventueel eens even vergelijken met de Magnat's. Meestal heb je voor een redelijk bedrag speakers die op 't zelfde niveau of zelfs hoger dan je 13 jaar oude magnat's spelen die vaak een stuk meer hebben gekost... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 12 maart 2003 Author Report Share Posted 12 maart 2003 Ik ben er eindelijk uit wat er aan de hand is met mijn magnats, niets dus. Ik ben van mijn cd speler,Marantz cd67se uitgegaan als referentie voor het testen van mijn boxen. Maar na het aansluiten van een oude sony platenspeler en het schoonmaken van enkele lp's kwamen de speakers weer helemaal tot leven. De Marantz werd finaal weggespeeld. Daarna heb ik de cd speler meegenomen naar een vriend en daar vergeleken met zijn cd speler . En inderdaad daar klonk hij ook mat en zonder enige diepte. Niets mis met mijn boxen, dan maar naar een andere cd speler kijken of de Marantz upgraden, iemand een suggestie? Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 maart 2003 Report Share Posted 12 maart 2003 Geplaatst door jandej:Ik ben er eindelijk uit wat er aan de hand is met mijn magnats, niets dus. Ik ben van mijn cd speler,Marantz cd67se uitgegaan als referentie voor het testen van mijn boxen. Maar na het aansluiten van een oude sony platenspeler en het schoonmaken van enkele lp's kwamen de speakers weer helemaal tot leven. De Marantz werd finaal weggespeeld. Daarna heb ik de cd speler meegenomen naar een vriend en daar vergeleken met zijn cd speler . En inderdaad daar klonk hij ook mat en zonder enige diepte. Niets mis met mijn boxen, dan maar naar een andere cd speler kijken of de Marantz upgraden, iemand een suggestie? Jan Doe DIT er maar eens bij. Ik weet zeker dat het er veel beter op wordt. Een nadeel. Je moet ff de volumeknop dichtdraaien als je de cd-speler aanzet, het kan flink ploppen zonder de mute-transistoren erin. Of de speler gewoon aan laten staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
jandej Posted 12 maart 2003 Author Report Share Posted 12 maart 2003 Bedankt voor de tip SODEJUU!! IK heb niet veel verstand van electronica maar ik neem aan dat die verrekte mutegevallen makkelijk te herkennen zijn en te verwijderen. Ik heb trouwens nog informatie bij Rick Stoet audio gevraagd voor een evt upgrade, moest 400 euro kosten, zal best goed zijn maar wel erg veel geld. Groeten van een beginnend upgrader Link to comment Share on other sites More sharing options...
hvsl Posted 1 april 2003 Report Share Posted 1 april 2003 Mischien heb je hier ook wat aan: http://home.netcarrier.com/~rstevens/cd67semods.html Gr.Harry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts