Guest Mies Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Geachte Forummers, Zijn er onder u lieden die (goede/slechte) ervaringen hebben met de componenten van PRIMARE. Ik overweeg deze ter vervanging van mijn huidige DENON S10 lijn componenten. En ja, ik wil AUDIO met VISUEEL combineren....(voor sommige overteerbaar, hoeven dan ook niet te reageren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Beste Mies, Primare is Prima als het prima voor jou is . Dat is met alles zo de 1 wil een race auto en de ander een comfortabele auto en nog iemand anders een vrachtwagen. En er zijn dan ook nog verschillende uitvoeringen mogelijk . En natuurlijk de kombinaties niet te vergeten . Alles wat jij goed vindt is voor jou goed dus is het belangrijk dat je dat doet wat je zelf wilt. Echt slechte app. worden niet meer gemaakt ook jou Denon is beslist niet slecht. Dus gewoon gaan luisteren ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Beste Haudio, Bedankt voor de vlotte reactie. Die snelle auto heb ik al. Ik vind uiterlijk ook heel belangrijk aan Audio componenten (ik beweeg mijzelf beroepsmatig in de design wereld) vandaar mijn keuze voor PRIMARE. Is gewoon tijdloos bloedmooi. Moet natuurlijk vooropgesteld goed klinken. Ik heb dit weekeinde het aanbod gekregen van RAPSODY in H'sum om mijn eigen luidsprekers mee te nemen en te beluisteren. Zal ik ook zeker doen. Het gaat mij echter meer om de kwalitatieve eigenschappen van de componenten. Blijft het werken goed, kraakjes, kleine manco, etc.? Ook hoorde ik dat PRIMARE een doorstart heeft gemaakt na failliesement? In ieder geval gaat mijn voorkeur uit naar gescheiden componenten, dwz voor-eindversterkers, processor, SACD/CD/DVD,etc. Bekend me andere merken die mij dat bieden voor een vergelijkbaar aankoopbedrag? Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Hoi Mies, Om te beginnen, met Primare is niks mis......integendeel Het is wel een merk dat zich nog niet bewezen heeft in de HT wereld. Ik zag dat de Primare upgradeble is.......en das in de HT wereld een must Om op je laatste vraag terug te komen......ik kan je wel wat suggesties van de hand doen maar ik moet je wel eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee van de prijs heb. Wat is deze ? ...dan weet ik in ieder geval in welke richting jij iets zoekt Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Hoi DTS, Tja, de prijzen. Heb ik net even bekeken op de site van Moremusic.nl. De P30 processor/voorversterker tegen de fl.7000 De tweekanaals eindversterker (gebalanceerd?) voor slechts fl.3898,-. Vind ik nogal meevallen. Klankmatig moet ik het nog ervaren hoor. Mijn eerste kennismaking met PRIMARE is via de buitenlandse bladen geweest waar het keer op keer (nou ja,....vaak) de hemel in geschreven wordt. Upgradable vind ik zeker een must. Maar daar horen ook toekomstige ontwikkelingen in Audio toch ook bij, zoals SACD / DVD Audio. Daar kom je met een klein merk als PRIMARE ook weer niet verder meer (voorlopig), zij zijn (noodzakelijk)trendvolgers... Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Hoi Mies, Dat valt op zich nog mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Hoi DTS, De prijzen vallen mij wel mee. Dit is zeker de prijsklasse ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Hoi Mies, In deze prijs klasse zijn er niet veel en zeker niet met de eisen welke jij hebt Welke ik zo vlug kan bedenken zijn er drie te weten : De Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Geplaatst door DTS:[QB]Hoi Mies, In deze prijs klasse zijn er niet veel en zeker niet met de eisen welke jij hebt Hoezo...eisen die ik heb...je lijkt me vrouw wel, die wordt er ook gek van. Ik kan er niks aan doen, het MOET goed klinken, er goed uitzien en enigszins betaalbaar zijn Welke ik zo vlug kan bedenken zijn er drie te weten : De Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Hoi Mies, Ehh......EAD geen complete lijn ? wat zoek je dan ?........een merk dat ook tuners en MD recorders indelfde lijn levert ? Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Beste Mies, Voor een komplete lijn en kwaliteit bovendien als het er ook nog mooi uit moet zien. en natuurlijk service ook op lange termijn. Dan is er maar 1 voor jou en dat is.............................................................................. ................................................................................. ................... ............? ................................................................................ ........................................ ? Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 oktober 2001 Report Share Posted 7 oktober 2001 Beste Mies, T + A Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 8 oktober 2001 Report Share Posted 8 oktober 2001 Ik bedoel maar.......... Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 8 oktober 2001 Report Share Posted 8 oktober 2001 DTS en Haudio, Wat een eensgezindheid!!! T+A stond al op mijn lijstje. Is alleen ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 8 oktober 2001 Report Share Posted 8 oktober 2001 Beste Mies, Heb je wel eens aan Rega gedacht? Heel mooi spul (ook om te zien) en uitstekende kwaliteit. Mijn absolute favoriet onder de buislozen in die prijsklasse. Maar wat mij het meeste opviel in de bovenstaande berichten is het ontbreken van suggesties met buizen. Over design gesproken!! En de geluidskwaliteit is zodanig dat transistorapparatuur er niet aan kan tippen. Binnen het door jou gestelde budget is er heel wat te vinden op buizengebied!! Jadis DA 5, om maar een voorbeeld te geven Groet, Michel , buizofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 8 oktober 2001 Report Share Posted 8 oktober 2001 Hoi Michel, (waar zou dat Mies van mij toch vandaan komen?? ) Maar goed, zonder iemand te willen beledigen, gas is om op te koken en en lampen (ook wel buizen genoemd) om licht en warmte te geven. Ik ben dus geen fan van buizen....sorry. Ieder zo z'n voorkeuren toch?. Verder lijkt het me geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 8 oktober 2001 Report Share Posted 8 oktober 2001 Beste Mies/Michel, Geen buizen, je goed recht. Blijft staan Rega. Ze hebben een mooie lijn versterkers, zowel geintegreerd als voor/eind/monoblokken, en schitterende cd-spelers. Hier is de site van Joenit, de importeur voor oa Nederland. Doe jezelf een plezier, en ga er op zijn minst een keer naar luisteren! Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 8 oktober 2001 Report Share Posted 8 oktober 2001 Ok ok, Ik ga kijkuuh, maar nie kopuuh...REGA heeft geen pre-processor in de collectie dus helaas, ze mogen niet meedoen (tis nog lelijk ook, oeps ) Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 8 oktober 2001 Report Share Posted 8 oktober 2001 Geplaatst door Michel:Beste Mies/Michel, Geen buizen, je goed recht. Blijft staan Rega. Ze hebben een mooie lijn versterkers, zowel geintegreerd als voor/eind/monoblokken, en schitterende cd-spelers. Hier is de site van Joenit, de importeur voor oa Nederland. Doe jezelf een plezier, en ga er op zijn minst een keer naar luisteren! Groet, Michel Hoi Michel, Buizen en HT gaan helaas niet samen. Men werkt er wel aan. (Quad heeft ze volgens mij inmiddels op de markt gebracht ). Zelf heb ik de Audio Inovations ( The First ) gehad maar dat werkte echt niet meer , helemaal toen ik compleet de overstap maakte naar HT. Rega is mooi maar niet voor de doeleinden welke Mies voor ogen heeft. Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 8 oktober 2001 Report Share Posted 8 oktober 2001 Hoi Mies, Digitaal klinkt errug goed!! Jouw bekende afsluiter..............als je dat daadwerkelijk aanhangt is er maar echt een merk voor jouw : Lexicon. Ziet er niet uit ( op de nieuwe MC-12 na dan, alleen kost ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Hoi DTS, Laat je niet kisten. de kreet "Digitaal klinkt errug goed! is een beetje plagen naar die lieden die helemaal hemels reageren bij het beschrijven van zo'n prachtige "uptronic" met variabele toerenregeling. Een apparaat wat in mijn optiek museum bezoekers moet motiveren om meer gebruik te maken van hun museum jaarkaart. (ook weer plagen )Je kunt ze van glas, staal, diamant of een combinatie van die materialen maken, het blijft edelglas in een plastic groef met een aftakelingsprocess wat je absoluut GAAT horen na verloop van tijd, niet? Maar goed, ik weet in principe WEL wat ik wil maar er zijn helaas weinig fabrikanten die het (betaalbeaar) aanbieden. Me dunkt, een LEXICON maken van fl.30.000 is geen kunst. Als ze voor dat geld niet iets goeds kunnen produceren moeten ze zich diep schamen. Net als met zoveel dingen vind ik het knapper om voor een redelijk bedrag iets samen te stellen wat net mij net zo veel kijk en luisterplezier verschaft als de exoten... Ik zoek rustig verder, wellicht zie ik het op VAD dit jaar wel. Greetz Mies (ok, analoog is ook mooi, zelfs een uptronic) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 BTW, sorrie foor du sgrijffouten in ut voorgaande berigt Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Geplaatst door Sander:[QB]Dag Mies, Ik las dat je op zoek was naar ervaringen van gebruikers van apparatuur van primare.. Zelf heb ik enkele jaren een geintegreerde versterker van primare gehad, de 301. Dit was een beest van een versterker en heeft inmiddels een opvolger met de benaming 3.01. Tijdens de aanschaf van deze versterker heb ik er vanalles langs gezet, thuis welteverstaan. Met je eigen speakers sjouwen doe je niet zo snel meer bij een gewicht van 65 kg per stuk (synthese). O.a. vergeleken met de krell KanAllesVerneuken300i en meer van dit soort spul. De primare speelde er alles uit tot 10.000,- bij een aanschafprijs van f 5xxx. De opvolger is in prijs verlaagd en heeft nu standaard een a.b. Helaas, dom geweest! De primare verkocht en overgestapt op home theatre (dsp-a2 yamaha), klankmatig natuurlijk een stuk minder. De kwaliteit van primare is bijzonder degelijk opgebouwd. Nooit technische problemen mee gehad en ze zijn zeer stabiel. Maar nu begint het leuke deel... Volgens mij zijn de hometheatre componenten en dan met name de versterkers allemaal gebaseerd op hetzelfde ontwerp als de 3.01 geintegreerde versterker, maar dan meerkanaals c.q. met nog zwaardere voedingen uitgevoerd. De kwaliteit van de processor ken ik niet, maar de versterkers zijn het neusje van de zalm voor een betaalbare prijs. Gelukkig zit primare nu bij een fatsoenlijke importeur (moremusic) i.p.v. de hifiwinkel en kornuiten... Gegroet, Sander Beste Sander, Hoi Sander, Dit was het doel van mijn allereerste opening, reacties van PRIMARE gebruikers. Heel erg bedankt. En dat van de interne opbouw, dat klopt is mij bevestigd. Het mooie van de P30 pre-processor is inderdaad dat het Audio en Video deel geheel gescheiden zijn opgebouwd, sterker nog, gebalanceerd uit EN in voor het analogo stereo deel. Moet de AUDIO puristen op z'n minst toch aanspreken. En dat ze nu een fatsoenlijke importeur hebben is hopelijk mede het gevolg van mijn opvliegende karaktertje te maken. Laten we zeggen dat ik eens priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
DTS Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Hoi Sander, Jij moet wel aardig aan de fles hebben gezeten destijds toen je je primare hebt ingeruilt tegen een Yamaha Dat was vast wel slikken toen je de power button van je Yamaha aan deed. Waarom deze downgrading ? HT heeft zoveel te bieden.......... Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Geplaatst door DTS:Hoi Sander, Jij moet wel aardig aan de fles hebben gezeten destijds toen je je primare hebt ingeruilt tegen een Yamaha Dat was vast wel slikken toen je de power button van je Yamaha aan deed. Waarom deze downgrading ? HT heeft zoveel te bieden.......... Rick Inderdaad, van PRIMARE naar YAMAHA is toch wel toch wel een overhaast onbezonnen moment geweest??? Mies null Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts