Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 In tegenstelling tot wat velen beweren, High End betekent -bij mij althans- niet per definitie een hoge prijs. Als een combinatie super klinkt en (relatief)weinig kost is dat in mijn belevingswereld ook High End. Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbie Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 beste Mies, wel aardig om zulke eisen te stellen aan apparatuur, maar heb je ook een beetje speakers die de kwaliteit kunnen laten horen?? Heel belangrijk lijkt me Groet van een bekende Robbie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Robbie, Hebben ze je wel eens vertelt dat je een EIKEL bent... Voor de duidelijkheid Forummers, robbie is een neef van mij. We delen dezelfde hobby, hebben allebij speakers uit Denemarken met het verschil die van robbie zijn Dynaudio en de mijne JAMO. Vindt ie niks omdat hij kickt op merken....klinkt bij mij wel beter vergeet ie effe robbie???? Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbie Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 inderdaad, mies, wanneer je bonken als beter klinken omschrijft kan er in nederland niemand tegen jou setje op......... misschien toch maar weer pied pipers nemen?? enne wie zegt dat ik een neef van jou ben?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Ja, jij bent toch -mijn neef robbie-die denkt dat interlinks van van der Hull half afgebroken en met gescheurde buitenmantel aangesloten dienen te worden en dat speaker kabel met open uiteinden gedraaid in combinatie met zweet en spuug beter geleiden op de luidsprekerterminals, nee das echte HIFI hoor!!!!!en uuh omschrijf bonken....dit is een HiFi forum VUNZ!!! Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbie Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 inderdaad!!!, kun je wel nagaan hoe het gaat klinken als ik mijn eindejaarsuitkering binnen heb, en nieuwe kabels kan(mag) kopen!!! kom je dan nog een keertje luisteren??? en bonken beste mies, is denken dat er laag uit je speakertje komt terwijl je moderne drive in woning gewoon staat mee te denderen!! hebbie je auto wel vastgehaakt in de garage, want op het geluidsniveau dat jij speelt met die bonkkastjes staat misschien je karrteje voor je het weet weer buiten, nee let maar eens op bij de VAD, ook daar staan speakers die niets anders kunnen dan een aantal frequenties uitspugen onder de noemer hifi, ik durf high end niet eens te noemen.... in je auto klinkt het wel lekker, maar das vast geen jamo............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 9 oktober 2001 Report Share Posted 9 oktober 2001 Geplaatst door robbie:inderdaad!!!, kun je wel nagaan hoe het gaat klinken als ik mijn eindejaarsuitkering binnen heb, en nieuwe kabels kan(mag) kopen!!! kom je dan nog een keertje luisteren??? en bonken beste mies, is denken dat er laag uit je speakertje komt terwijl je moderne drive in woning gewoon staat mee te denderen!! hebbie je auto wel vastgehaakt in de garage, want op het geluidsniveau dat jij speelt met die bonkkastjes staat misschien je karrteje voor je het weet weer buiten, nee let maar eens op bij de VAD, ook daar staan speakers die niets anders kunnen dan een aantal frequenties uitspugen onder de noemer hifi, ik durf high end niet eens te noemen.... in je auto klinkt het wel lekker, maar das vast geen jamo............ Nee, in m'n auto is het wel heel erg, daar zit BOSE in. Krijg het bijna niet uit m'n b*k...maar goed MIJN excuus is dat BOSE de enige optie is die wordt geboden door AUDI. By the way, in de de vakbladen in het buitenland zitten die overgewaardeerde / overpriced Dynaudio's van jouw wel elke keer in score net effe onder die van mij, enuuh die JAMO Concert 8 (laten we het beestje bij de naam noemen) wordt door een aantal Britse hifi bladen wel als de referentie gebruikt voor de compact monitortjes...en NIET Dynaudio. Dat is het steeds NET NIET...Ik voel met je mee robbie De VADshow kijk ik al weer naar uit. Ben inderdaad weer benieuwd naar al het mooie nieuws en wellicht eindelijk eens geen achterlijke inschrijving nodig voor het luisteren naar SACD, en natuurlijk de de wanstaltelijke bagger onder de noemer hifi.... Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2001 Report Share Posted 10 oktober 2001 Gezellig zo'n familieruzie BTW: Jamo heeft met de Concert-reeks bewezen dat ze toch luidsprekers kunnen bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 10 oktober 2001 Report Share Posted 10 oktober 2001 Dank dank sodejuu, Gelukkig iemand die niet alleen naar het imago (overigens alleen matig in Nederland het geval) van een merk kijkt, maar de bouw-en klankmatige kwaliteiten van een product weet te waarderen. Ze zijn echt heel mooi en klinken geweldig. Het waren overigens ook geen goedkope jongens. Ben er dan ook zeer mee in m'n nopjes Ik heb er trouwens vier (allen in American Cherry), voor en achter mij opgesteld + een Concert Center. Weer zo'n luidspreker die door diverse vakbladen hoog aangeschreven werd. Geeft stemmen griezelig goed weer. Leuk voor film natuurlijk. Trouwens is het imago van JAMO als massaboxenbouwer en daardoor geen serieuze fabrikant geacht voor mij nog steeds een raadsel. B&W en bv JM Lab/FOCAL etc. zijn ook een hele grote massabouwers en hebben net als JAMO een hele goedkope lijn luidsprekers die boemen en sissen.....maar iedereen vindt dat geweldig. Een goed voorbeeld van wat marketing voor een merk kan doen, niets meer en niets minder Tannoy verraste mij twee jaar terug op de VAD om daar een P60 (geloof ik) speakertje te laten draaien in een ruimte van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2001 Report Share Posted 10 oktober 2001 Geplaatst door Mies:Dank dank sodejuu, Trouwens is het imago van JAMO als massaboxenbouwer en daardoor geen serieuze fabrikant geacht voor mij nog steeds een raadsel. B&W en bv JM Lab/FOCAL etc. zijn ook een hele grote massabouwers en hebben net als JAMO een hele goedkope lijn luidsprekers die boemen en sissen.....maar iedereen vindt dat geweldig. Een goed voorbeeld van wat marketing voor een merk kan doen, niets meer en niets minder Greetz Mies Weet je niet waardoor dat komt? Lijkt me een beetje vreemd. Jamo heeft zijn naam te grabbel gegooid met de Power-reeks. Hoewel de andere merken toch wel een behoorlijk kastje en speakerunits gebruikte, bracht Jamo echt inferieur materiaal op de markt. Kasten van geperst papier, plastic front met gelijmde beugeltjes, maar vooral de speakeruntis waren belachelijk slecht. De Jamo Power200 zou 200W aan moeten kunnen. Er zat een scheidingsfilter in bestaande uit alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 11 oktober 2001 Report Share Posted 11 oktober 2001 Geplaatst door sodejuu: Weet je niet waardoor dat komt? Lijkt me een beetje vreemd. Jamo heeft zijn naam te grabbel gegooid met de Power-reeks. Hoewel de andere merken toch wel een behoorlijk kastje en speakerunits gebruikte, bracht Jamo echt inferieur materiaal op de markt. Kasten van geperst papier, plastic front met gelijmde beugeltjes, maar vooral de speakeruntis waren belachelijk slecht. De Jamo Power200 zou 200W aan moeten kunnen. Er zat een scheidingsfilter in bestaande uit alleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts