bas Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 hallo op hear kwam ik deze advertentie tegen. nu vraag ik me af wie heeft ervaring met deze kabel. groeten bas Deze kabel is volgens het Kimber-principe opgebouwd uit 12 afzonderlijke getwiste OFC aders met elk een diameter van 1 mm. Totale diameter van de kabel is 1,5 cm. Het geheel is volledig, door een gevlochten vertinde koperen mantel, afgeschermd. Hierdoor is de kabel volledig ongevoelig geworden voor storingsbronnen welke aard dan ook, en is door de afscherming zelf ook geen stoorzender. Door de getwiste opbouw worden de hinderlijke magnetische velden en inductiespanningen opgeheven. Resultaat: een duidelijk beter oplossend vermogen en een dynamische stijging over het gehele frequentiebereik.. De voordelen van het Bi-Wire principe komen in deze kabel volledig tot zijn recht. Kabel kan natuurlijk ook als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 28 mei 2002 Report Share Posted 28 mei 2002 Hallo Bas, Ik kwam hem ook tegen. Als hij netjes is gemaakt, heb je een goede kans dat het mooi klinkt. Theoretisch lijkt het in ieder geval te kloppen. Wellicht mag je ze thuis proberen, dan weet je zeker hoe of wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Geplaatst door Michel:Hallo Bas, Wellicht mag je ze thuis proberen, dan weet je zeker hoe of wat. Dat heb ik al een keer gevraagd, was geen probleem. Ik heb er alleen geen gebruik van gemaakt. Lijkt mij een leuke kabel voor het geld. Ik ga binnenkort wel zijn stroomkabels kopen voor mijn versterkers. Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 29 mei 2002 Author Report Share Posted 29 mei 2002 Geplaatst door JGCK: Dat heb ik al een keer gevraagd, was geen probleem. Ik heb er alleen geen gebruik van gemaakt. Lijkt mij een leuke kabel voor het geld. Ik ga binnenkort wel zijn stroomkabels kopen voor mijn versterkers. Mvrgr John hallo ik denk dat ik de kabel maar bestel dan hoor ik het wel als die goed is zo niet dat is dan jammer. ik bestel er ook maar gelijk een netkabel bij. zal dat veel verbetering zijn een ander netkabel. groeten bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 29 mei 2002 Report Share Posted 29 mei 2002 Ik denk dat een netkabel veel verschil zal geven. Ik zag dat hij ook stekkerdozen verkoopt. Aardig fanatiek dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 31 mei 2002 Report Share Posted 31 mei 2002 Dat stukje netsnoer van 2 meter kan nooit voor een verbetering zorgen, wat fabrikanten ook beloven. Als je ze maar duur genoeg maakt scoren ze vanzelf hoog in de testen van bijvoorbeeld Stereoplay of Audio. Vraag liever gelijk om een directe verbinding met het landelijk 380 KV koppelnet. gr, Marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 31 mei 2002 Author Report Share Posted 31 mei 2002 Geplaatst door marjor:Dat stukje netsnoer van 2 meter kan nooit voor een verbetering zorgen, wat fabrikanten ook beloven. Als je ze maar duur genoeg maakt scoren ze vanzelf hoog in de testen van bijvoorbeeld Stereoplay of Audio. Vraag liever gelijk om een directe verbinding met het landelijk 380 KV koppelnet. gr, Marjor hallo marjor toch zijn er mensen die zeggen dat het een beter geluidsbeeld oplevert dat stukje netsnoer of zit dat tussen de oren. ik zelf weet het niet ik heb het nog nooit geprobeerd ik denk toch dat ik maar 1 bestel het snoertje kost geen kapitaal en slechter zal het wel niet worden gr. bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 Ik neem aan dat de posting van Marjor als grapje bedoeld is! Probeer zelf eens een goede stroomkabel uit (bv de Harmonic Technology ACII) en je hoort (op een goede installatie) absoluut verschil! Breng hem anders gewoon weer terug naar je dealer als hij niet bevalt. Een goede dealer zal hem je zeker een lang weekend gratis op proef meegeven. Met name het effect op CD-speler en voorversterker is goed merkbaar. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 Ik neem aan dat de posting van Marjor als grapje bedoeld is!Probeer zelf eens een goede stroomkabel uit (bv de Harmonic Technology ACII) en je hoort (op een goede installatie) absoluut verschil! /QUOTE] Hallo Theo, Dit was niet als grapje bedoeld. Een goede fabrikant zal voor een goede voeding zorgen om een zo zuiver mogelijke werking van de apparatuur te garanderen. Als een netspanningssnoer zoveel effect zou hebben dan trek ik de kwaliteit van de betreffende standaard meegeleverde kabel en/of voeding ernstig in twijfel. Het enige wat je als extra tuning aan de 230V zijde kunt doen is het tegengaan van common mode storingen. Een goede ferrietring om de kabel is dan voldoende en tevens goedkoop te verkrijgen. Groeten, marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 toch zijn er mensen die zeggen dat het een beter geluidsbeeld oplevert dat stukje netsnoer of zit dat tussen de oren. Beste Bas, Dit als aanvulling op mijn vorige antwoord. Als je dat kabeltje hebt gekocht zou je eens een blinde test moeten doen. Laat iemand de kabels wisselen zonder dat jij weet welke gebruikt wordt. Doe dit een aantal keren zodat de test een min of meer statistisch verantwoord resultaat geeft. Ben benieuwd naar het resultaat. Succes, Marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 Geplaatst door marjor: Beste Bas, Dit als aanvulling op mijn vorige antwoord. Als je dat kabeltje hebt gekocht zou je eens een blinde test moeten doen. Laat iemand de kabels wisselen zonder dat jij weet welke gebruikt wordt. Doe dit een aantal keren zodat de test een min of meer statistisch verantwoord resultaat geeft. Ben benieuwd naar het resultaat. Succes, Marjor Het resultaat zal zijn dat je lichtelijk schitzofreen wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 1 juni 2002 Report Share Posted 1 juni 2002 Het resultaat zal zijn dat je lichtelijk schitzofreen wordt. Als je daarmee bedoeld dat het geen zak uitmaakt welke kabel ertussen hangt dan ben ik het volledig met je eens (zie eerder gegeven antwoord). gr. Marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 1 juni 2002 Author Report Share Posted 1 juni 2002 Geplaatst door marjor: Als je daarmee bedoeld dat het geen zak uitmaakt welke kabel ertussen hangt dan ben ik het volledig met je eens (zie eerder gegeven antwoord). gr. Marjor hallo dus het is weggegooid geld die net kabel andere forumleden nog ervaringen. groeten bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Hallo, Ga eerst eens luisteren !!!! Waarom er verschil in zit is heel gemakkelijk. Er zit een mantel omheen die afschermd dus de storing die eind versterkers of andere apparaten genereren worden daarom niet terug gekoppeld . Effect een duidelijk betere plaatsing schoner ( duidelijker) geluid van de div . instrumenten meer lucht en meer diepte. Dit alles mits de installatie van voldoende hoog niveau is . Dus niet een mini setje daar hoor je het echt niet . Wil je het niet horen bij AS is een meetinstrument te leen om het hoorbaar te maken ( de storing dus) MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Als het meetinstrument storing laat horen zal het meetinstrument wel storen,kabels storen niet tenzij niet goed gesoldeerd of niet goed afgeschermd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjor Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Er zit een mantel omheen die afschermd dus de storing die eind versterkers of andere apparaten genereren worden daarom niet terug gekoppeld . Heb je het nu over netsnoeren of luidsprekerkabels? gr. Marjor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 Geplaatst door marjor: Heb je het nu over netsnoeren of luidsprekerkabels? gr. Marjor Het gaat hier nog steeds over netkabels. De topic is wel gestart als zijnde "luidsprekerkabel", maar daar hebben we het al een tijdje niet meer over. Het afschermen van netkabels heeft weldegelijk zin. In onze samenleving die intussen bijna volledig draait op telecommunicatie (radio, mobieltjes etc.) wordt zoveel troep de lucht in gestuurd dat door de antennewerking van een stuk draad kan worden opgevangen. Ook een netkabel werkt als antenne. Om deze troep buiten de voeding te laten is het inzetten van afgeschermde netkabels nodig. Een ferrietkern kan helpen, maar is vaak onvoldoende. Door gebruik te maken van een volledig afgeschermde netkabel bereik je wel het optimale resultaat, nl een schone voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RickdeJong Posted 2 juni 2002 Report Share Posted 2 juni 2002 ik heb al best vaak spullen van kemp electronics beluisterd waaronder de bekende netfilter (bij hanze hifi zwolle) en was altijd erg onder de indruk, met onder dandere afgeschermde kabels van nbs, siltech en mit. jammergenoeg heb ik nog geen geld Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 4 juni 2002 Author Report Share Posted 4 juni 2002 hallo ik ben nu tot zo ver iets wijzer dat ik de netkabel gewoon moet proberen om een goed oordeel te krijgen maar hoe zit het met de luidspreker kabel dat was mijn vraag. groeten bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 5 juni 2002 Report Share Posted 5 juni 2002 Geplaatst door bas:hallo ik ben nu tot zo ver iets wijzer dat ik de netkabel gewoon moet proberen om een goed oordeel te krijgen maar hoe zit het met de luidspreker kabel dat was mijn vraag. groeten bas Waarschijnlijk ben jij 14 antwoorden verder "tot zo ver iets wijzer dat ik de kabel gewoon moet proberen om een goed oordeel te krijgen" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts