Zappa Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Dag allemaal, Vraagje van een geinteresseerde leek: wat wordt er bedoelt met 'discreet' als om geluidversteking gaat? Groeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Beste Zappa, Discreet wil zeggen dat de versterkertrappen zijn opgebouwd zonder ic's en opamps. Dus de ingangstrap met torren en weerstanden, i.p.v. een opamp. Opamps zijn kleine ic's (chip's) waar een complete versterker (line) trap in zit. dit alles in een klein ictje van amper een paar mm. in omvang. Discreet opgebouwd hoeft naar mijn inziens tegenwoordig helemaal geen pluspunt te zijn. Begin jaren 80 waren de opamps en ic's nog niet van de kwaliteit die mogelijk is met discrete schakelingen. Nu is dat een ander verhaal, en hebben niet discrete schakelingen heel veel voordelen. Oa. kortere signaalwgen, lagere interne weerstand, maar ook een hogere slewrate. Laat je door die termen dus niet misleiden, maar luister gewoon, en koop de versterker die je het beste vind klinken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Ik denk zeker dat er waarheid zit in wat sebastiaan zegt. Alleen ben ik zelf nog wat gereserveerder. Mijn phonotrap is bijvoorbeeld geheel discreet alsmede mijn eindversterker. Nu is geen 1 ontwerp een garantie tot succes, maar ik blijf altijd uitkijken of iets discreet is opgebouwd of met opamps en blijf een voorkeur houden voor discreet. Bij de apparaten die ik heb staat discreet nog steeds garant voor een met zorg en liefde gemaakt ontwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Zappa:Dag allemaal, Vraagje van een geinteresseerde leek: wat wordt er bedoelt met 'discreet' als om geluidversteking gaat? Groeten. Je mag de versterker niet uitkleden waar anderen bijzijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted 16 september 2003 Author Report Share Posted 16 september 2003 Bedankt Sebastiaan & Karma voor jullie reacties! Geerdie, ik zal daar rekening mee houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts