Lahaye Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Ik overweeg de aanschaf van Linn Classik K (combi van CD/tuner/versterker). Twee vragen: Welke speakers vormen de beste combinatie? Is er een systeem met betere prijs/kwaliteit verhouding? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door Lahaye:[QB]Ik overweeg de aanschaf van Linn Classik K (combi van CD/tuner/versterker). Twee vragen: Welke speakers vormen de beste combinatie? /QB] Voor jouw oren of de mijne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Ik ben ik het algemeen al niet gecharmeerd van Linn producten, en bij dergelijke geintegreerde combinaties stel ik altijd de vraag: wat als het CD-loopwerk kapot gaat? Wat altijd gebeurt ruim voordat de versterker het opgeeft. Anderzijds kan ik me voorstellen dat je iets compacts en discreets wil, en dat is exact wat de Klassik levert. Een mogelijk alternatief: Myryad Z-reeks met Quad 12L of 21L luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 De Linn Classik kombineert erg goed met de Linn Kan-mk3 speakers. Persoonlijk vind ik Linn qua klank een ietsie aan de softe kant. Maar op zich is de Classik natuurlijk wel een fraaie oplossing als je niet teveel apparatuur en kabelspaghetti wilt. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Geplaatst door Werner:Ik ben ik het algemeen al niet gecharmeerd van Linn producten, en bij dergelijke geintegreerde combinaties stel ik altijd de vraag: wat als het CD-loopwerk kapot gaat? Wat altijd gebeurt ruim voordat de versterker het opgeeft. Dan sluit je er een andere cd-speler op aan (zoals je anders ook zou doen). Volgens mij geeft alles geintegreerd de hoogste prijs/kwaliteitverhouding (in deze klasse). Je levert hier een stuk flexibiliteit voor in. Elluk voordeel heb zun nadeel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Geplaatst door Lahaye:Ik overweeg de aanschaf van Linn Classik K (combi van CD/tuner/versterker). Twee vragen: Welke speakers vormen de beste combinatie? Is er een systeem met betere prijs/kwaliteit verhouding? NAD heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Geplaatst door cgm: NAD heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding.. Op basis waarvan doe je deze uitspraak? Geldt dit voor alle componenten? Tegen welke componenten is dit gemeten? Wat wordt er verstaan onder kwaliteit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Geplaatst door Peter B: Op basis waarvan doe je deze uitspraak? Geldt dit voor alle componenten? Tegen welke componenten is dit gemeten? Wat wordt er verstaan onder kwaliteit? Jeetje, wat een vragen. Was je nog wat vergeten? Ik zou zeggen, de beste koop ala Consumentengids. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Los van het feit dat ik nooit een CD geintegreerd zou willen zien met een versterker heeft zo'n combi natuurlijk ook nadelen. Hoveel voedingen zitten bijvoorbeeld in die Classic? Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Volgens mij zit er maar 1 voeding in de Classik, en is 't versterkergedeelte vrijwel identiek aan de Majik en 't CD-speler gedeelte aan de Mimik. (als ik me niet vergis) Ik heb 'm vorig jaar nog even thuis kunnen beluisteren, met m'n Naim CDX als bron erop aangesloten. De Classik had wel voldoende power/controle maar 't midden/hoog is naar mijn smaak iets te soft, en mist enige sprankeling. Maar goed, 't is wel mooi en compact geheel, zonder de gebruikelijke kabespaghetti. (en een AB met tientallen knopjes, waarvan meer dan de helft waarschijnlijk zelden/nooit gebruikt worden.) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartok Posted 17 september 2003 Report Share Posted 17 september 2003 Lahaye, Ik heb begrepen dat de Linn een fraaie combinatie is die goed klinkt. Ik heb vorig jaar gekozen voor een T+A K1 (is vergelijkbaar als systeem met de Klassic). Het softe karakter van de Linn is afwezig bij de T+A, bovendien ziet de T+A er nog een stuk fraaier uit (vind ik...). Ik vind dat m'n huidige set beter klinkt dan wat ik eerder aan losse componenten had inclusief de veel geroemde Luxmann A383........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lahaye Posted 17 september 2003 Author Report Share Posted 17 september 2003 Beste Bartok, bedankt voor je tip. Natuurlijk ga ik luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts