Jump to content

Wat voor nut heeft een ander netsnoer?

Medus@
 Share

Recommended Posts

Een goedenmorgen,

Ik was laatst bij Hanze Hifi hier in Zwolle, heb daar een paar luidsprekers beluisterd, maar goed dat doet er niet toe. Wat er wel toe doet is dat zij een ander netsnoer aan de versterker hadden hangen. Wat voor nut heeft dat nou eigenlijk. Stroom is toch stroom? En als er veel verschil is, is het het geld dan waard?

Iedereen bedankt alvast.

Groeten Erik

Hoi Medus,

Een beter netsnoer geeft een verbetering in het geluid, ik heb zelf geexperimenteerd met betere netsnoeren, en ik vond de verandering (verbetering) het geld waard. De vraag of een beter netsnoer zijn geld waard is kan ik persoonlijk beantwoorden met een volmondig JA. Of iederen dat met me eens is weet ik niet, dat moet iedereen dan ook persoonlijk uitmaken. Netsnoeren moet je eigenlijk thuis uitproberen, en dan zelf concluderen of de verbetering het geld waard is of niet. Enige tips voor netsnoeren: Siltech, Harmonic technologie of MIT. Zelf heb ik Siltech netsnoer, en dat geeft een erg grote verbetering ten opzichte van de standaard netsnoer die bij de apparaten zitten. Meer dynamiek, een opener geluid en meer detail.

Uitproberen dus!

gr. Rogier

Beste Medus@,

Ik sluit me volledig bij Rogier aan.

Elk snoer is een antenne. Dat betekent dus bij netsnoeren dat je niet een mooie sinus in je apparaat krijgt, maar een samenstelling van harmonischen, die tesamen eruit zien als een "geribbelde" sinus. Met dit signaal gaat je apparaat aan de slag. Bijvoorbeeld een versterker, welke met 220 je audiosignaal oppept, zal met een minder zuiver netsignaal ook minder zuiver geluid afgeven.

Waar je wel op moet letten is dat de zwakste schakel het eindbeeld bepaalt. Tap je af van een stopkontakt in de muur met een verdeeldoos van de Gamma, en je wil daar je mooie netsnoeren aanhangen, dan kun je dat beter laten.

In het onderhavige geval zou je ook een afgeschermde verdeeldoos (en dan het liefst met filter, als je toch bezig bent) moeten gebruiken, andes heeft het geen nut.

Houdt er rekening mee dat een goed snoer een paar honderd gulden kost en een goede doos richting duizend. Vraag je af of je apparatuur dergelijk spul waard is, en of jij zelf het waard vindt.

Wat niet wegneemt dat ook eenvoudige apparatuur hoorbaar beter zal klinken met goede netsnoeren.

Overigens zijn er voor een klein bedrag prima netsnoeren zelf te bouwen.

Succes/Groet,

Michel cool.gif

Makkelijk en goed resultaat:

Neem een oude VGA kabel(monitor kabel)

Haal beide Filter blokken eraf, monteer op je huidige kabel op ongeveer 4-5 cm van de stekker en 5-8 cm van het apparaat in kwestie, en je hebt de goedkoopste netfilter ooit, mits je natuurlijk net als ik honderden delen van pc's rondslingeren hebt ;)

Hoi medus (erik).

in plaats van oude pc kabel te slopen kun je ook ferriet kernen om de stroomkabel heen doen, krimpkous eromheen en klaar, ziet er zeker mooier uit dan oude computer onderdelen, en is echt niet duur, een ferrietkern kost ongeveer 1 a 2 gulden. Maar als je niet van plan bent zelf te bouwen, er zijn genoeg mooie netsnoeren te koop.

gr.Rogier

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik zag op de site van Maarten dat hij een van de Hul Mainstream heeft. Deze kabel ziet er allereerst heel mooi uit en zal ook vast zeer goed functioneren. Heeft iemand anders hier nog andere alternatieven voor? Het moeten niet te dure kabels zijn. En wie verkopen deze netsnoeren eigenlijk? Alvast bedankt.

Groeten Erik

Geplaatst door Medus@:

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Ik zag op de site van Maarten dat hij een van de Hul Mainstream heeft. Deze kabel ziet er allereerst heel mooi uit en zal ook vast zeer goed functioneren. Heeft iemand anders hier nog andere alternatieven voor? Het moeten niet te dure kabels zijn. En wie verkopen deze netsnoeren eigenlijk? Alvast bedankt.

Groeten Erik

Als je ff had doorgelezen op de site van Maarten had je ook het "zelfbouwnetsnoer" kunnen vinden. Deze is aan onderdelen iets van ƒ25 en doet het bijzonder goed. Hij haalt niet de kwaliteit van de vdHull maar qua prijs/prestatie is hij niet te kloppen, zeker t.o.v. de vdHull die ƒ449,- kost

Hey hoi!

Helaas zijn er hier ook forumleden die totaal niet handig zijn (ikke dus mad.gif ).. die zullen dus de dure kabeltjes moeten aanschaffen :(:(.. als ik dat betalen kon... :(

Grtz,

Ender-de-twee-linkerhandige

wrom dat kijk eens in klussen met weet ik veel wie van het forum en vraag anders de hulp aan iemand met tenminste 1 rechterhand

en twee linkerhanden is nie erg als je dan maar links bent

moet je eens kijken wat iemand voor een flessie drank wel niet wil doen

en nog ff ik ben zelf ook weer bezig met nieuwe netkabels in elkaar te flansen

met onderdelen van conrad(klaas) :D

;)

tis jammer dat je zover weg woont anders had ik je graag geholpen ender

Geplaatst door Ender:

Hey hoi!

Helaas zijn er hier ook forumleden die totaal niet handig zijn (ikke dus      mad.gif ).. die zullen dus de dure kabeltjes moeten aanschaffen     :(     :(.. als ik dat betalen kon...     :(

Grtz,

Ender-de-twee-linkerhandige

Hoeveel had je er graag gehad? Als je me ff tijd geeft, bouw ik je er wel een paar. ;) mail me ff

P.S.: het is echter niet de bedoeling dat ik nu het hele forum en omstreken van netkabels ga voorzien eek.gif:D

Geplaatst door demon:

shit sodejuu had je daar niet wat eerder mee kunnen beginnen nou ben ik er zelf al aan begonnen dus moet ik het maar afmaken ook    ;)

als ik weer eens iets heb mail ik eerst jou voordat ikzelf begin te klussen    :P    :P    :P

H

Hey hoi!

Hoeveel had je er graag gehad? Als je me ff tijd geeft, bouw ik je er wel een paar.  mail me ff

P.S.: het is echter niet de bedoeling dat ik nu het hele forum en omstreken van netkabels ga voorzien  

Wow! Wat aardig.. ook van Demon! Helaas ben ik echt een non-handige daarin. Ik kijk regelmatig naar die zelfbouw-sites, maar toch, ik begrijp echt niet hoe ze het aanpakken.

Sodejuu, je krijgt snel een mailtje van me! :D:D:D:D

Grtz,

Ender

PS: kan je ook 6 sterren geven??

:P:D

Hey hoi!

Heb je helemaal gelijk in Henk! Ik zou ook echt dat zelf hebben gedaan als ik er iets begrepen van zou hebben. Helaas doe ik dat niet met electra, ik begrijp het gewoon niet. Ook lijkt het me geen verstandig idee te gaan klooien met electra-onderdelen als ik niet weet hoe je dat moet doen. Wel ben ik van mening dat als iemand me het een keer laat zien, ik het de volgende keer waarschijnlijk (met wat moeite) het wel na kan doen :D

Grtz,

Ender-die-nog-steeds-onhandig-is-maar-wel-aan-het-leren-is

Geplaatst door Audiopaul:

Ik niet hoor, want bij mij ligt er dan al een lief vrouwtje op me te wachten!!   :rolleyes:   :P   :D

...Waar je je dan 's ochtends weer van moet losscheuren??? :D

Groet,

Michel cool.gif, die nooit naar bed wil, maar ook niet uit bed kan komen

Zo dat heb je mooi gedaan Maarten. Ik ben helaas niet zo technisch :( Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand voor mij 2 ( voor cd-speler en versterker ) van deze netsnoeren zou kunnen maken. Ik blijf dit topic volgen. Je kunt me ook mailen op medusa@home.nl

Groeten Erik

Dan heb ik als leek zijnde ook nog een vraag ff uit nieuwsgierigheid.. Het is allemaal wel leuk en aardig zo'n duur netsnoer alleen... wat kan dit voor verbetering brengen?? Ik bedoel je bent altijd afhankelijk van de gebruikte kabels die achter de muur zitten.. heb je een oud huis, heb je waarschijnlijk ook oude en mischien wel niet zo'n kwalitatief goede kabel. In nieuwbouwhuizen is het ook vaak afwachten wat voor kwaliteit je hebt en wat denk je van een flat?? Als het dus daar al slecht dan kun je dat waarschijnlijk niet verbeteren door kwalitatief goede kabels en sloffen te gebruiken.

Mischien dat iemand mij hier meer over kan vertellen aangezien ik op audio gebied een echte leek ben.

GrTz Joost

Hoi Joost,

Het voordeel van een goed netsnoer kun je horen. De plaatsing, definitie, ruimtelijkheid en stereobeeld gaat er echt op vooruit, ook al heb je mindere kabels in de muren zitten. Het gaat nl om instralling van radiosignalen die je kan weren met zulke kabel. Deze radiosignalen kunnen door de voeding in het signaalgedeelte terechtkomen, waardoor er dus ook meer rotzooi meeversterkt wordt. Hoe schoner de voeding, hoe mooier het klinkt.