Paul Jenner Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een tweedehand eindversterker die in mijn nieuwe setup alleen het laag voor zijn rekening zou gaan moeten nemen. De eis is natuurlijk dat hij behoorlijke stroompulsen moet kunnen leveren zonder in ademnood te komen terwijl de boel lekker strak en gedefinieerd gehouden wordt. Heeft iemand tips op dit gebied of weet er misschien ergens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Ome Henk heeft een Sphinx Project 18 te koop staan, precies wat jij zoekt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 neem gewoon een koda ps ik bel je zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Audiopaul:Ome Henk heeft een Sphinx Project 18 te koop staan, precies wat jij zoekt! Beetje "overdone" voor alleen het laag, kun je best met iets minder ook wel af als het maar een boel stroom kan leveren en stabiel is(maar Koda?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Ik zag een 2e handse KSA-80, zeeer dynamisch..en stabiel.. Padi Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Ruud: Beetje "overdone" voor alleen het laag, kun je best met iets minder ook wel af als het maar een boel stroom kan leveren en stabiel is(maar Koda?) ja koda!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Ruud: Beetje "overdone" voor alleen het laag, kun je best met iets minder ook wel af als het maar een boel stroom kan leveren en stabiel is(maar Koda?) Als je gaat biampen en je gebruikt een versterker van een "minder" niveau voor het laag dan zal je merken dat je best wel transparantie inlevert daar. (Dit ten opzichte van een klasse versterker). De PJ 18 van ome Henk lijkt mij daarom niet echt "overdone". Sterker nog, 't zou wel eens een toppertje kunnen zijn. (mits je natuurlijk geen "versterker-killers" als speaker hebt staan.) Daarnaast nog een leuke Graaf GM20 voor het mid-hoog en je bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Henno Appel: Als je gaat biampen en je gebruikt een versterker van een "minder" niveau voor het laag dan zal je merken dat je best wel transparantie inlevert daar. (Dit ten opzichte van een klasse versterker). De PJ 18 van ome Henk lijkt mij daarom niet echt "overdone". Ik weet niet wat Paul verder voor een versterker heeft, ik gebruik in ieder geval niet de term "minder" niveau(maar minder in de kosten, zonder kwalitatief minder te zijn), maar als ik mijn situatie neem is mijn versterker voor het laag een factor 5 goedkoper dan de versterkers voor het mid/hoog. Ook niet onbelangrijk waar bestaat de rest van je set uit en in welke prijsklasse zoek je? Ik meen dat Paul transmissionline Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 december 2002 Author Report Share Posted 28 december 2002 Hallo jongens, dank voor alle reacties zoverre. Ik heb inderdaad Transmissielijnen staan, maar i.t.t. wat de meesten schijnen te denken zijn het niet echt moeilijke belastingen voor een versterker. Voor midden/hoog heb ik nu de Musical Fidelity A1 David staan, en daar ben ik voor voorlopig best content mee. De aan te schaffen versterker voor het laag hoeft niet direct een knaller van de bovenste plank te zijn, voorlopig ben ik nog in een wat experimentele fase. Moet wel krachtig en vooral strak zijn natuurlijk, maar een Krell -zoals boven werd aangeraden- is op dit moment en in deze situatie echt overkill. Ook buiten het budget voor deze experimenten trouwens. Die Sphinnx gaat welllicht ook wat teveel in de papieren lopen. Desondank wel dank voor alle suggesties. Ik hoop dat ik hiermee de situatie iets duidelijker heb gemaakt ? Een Rotelletje, zou dat wat zijn ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Een Rotelletje, zou dat wat zijn ? Paul. Je haalt de woorden uit mijn toetsenbord. edit. Keek even bij 2ehands en zie daar dat importeur Diest een tweetal nieuwe Plinius SA50 aanbiedt voor 1750 euro/stuk. Ik overwoog dit jaar dit model te kopen en heb er dus "bijna" 3500 euro voor neergelegd... linkje Dit is een heeeeele mooie aanbieding. Als ik geen Aleph5 bouwde, rende ik nu naar de winkel (of email). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Musical Fidelity F 16 Klasse A eindversterker 50 watt puur klasse A of 100 watt klasse B, in abs. nieuwstaat 4 jaar 7.750,- nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 december 2002 Author Report Share Posted 28 december 2002 Net even telefonisch gesproken met Erik Klijnsmit. Ik heb een Koda besteld. Hij zegt dat het g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Paul Jenner:Net even telefonisch gesproken met Erik Klijnsmit. Ik heb een Koda besteld. Hij zegt dat het g Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 406 hoe ziet die er uit. ik ben benieuwd. 606 ken ik wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Ga je trouwens ook "actief" filteren (tussen pre en eind), of alleen "bi-ampen" (filters nog achter eindversterker)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Geplaatst door Pjotr: Maar wat dacht je van een tweedehands Quad 405? Op een transmissionline heb ik ook even geprobeerd was geen succes, totaal geen controle, mijn buisjes deden het beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Ik heb die Koda gehoord bij Erik, ik heb de indruk dat de elektronica het wel redt, maar dat de trafo wat te klein is. Bij een flinke uitsturing slibt het beeld dicht (hoog en midden) maar hij clipt niet Hij is wat rommeliger dan bijv. de Quad 606 en breedte/diepte plaatsing lever je ook in. Voor alleen het laag lijkt het me wel een leuk experiment Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Geplaatst door telefunken:406 hoe ziet die er uit. ik ben benieuwd. 606 ken ik wel. Oops typevouwtje. Ik bedoel de 606 Die vind ik overigens een stuk beter klinken dan de 405. Alhoewel als het voor de basweergave alleen is ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Geplaatst door Ruud: Op een transmissionline heb ik ook even geprobeerd was geen succes, totaal geen controle, mijn buisjes deden het beter Dat zegt niet zoveel Ruud. Transmissionlines zijn er in vele soorten met vele verschillende eigenschappen. Die van Paul heb ik met die 25 wattjes van zijn David gehoord en dat klinkt uistekend. Je moet het alleeen niet te hard zetten, dan redt David het niet meer (clippen), maar dat is niet zo gek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 29 december 2002 Author Report Share Posted 29 december 2002 Dwuck Twacy: Er gaat idd actief gefilterd worden ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 29 december 2002 Author Report Share Posted 29 december 2002 Van die Quad 405 is bekend dattie in het laag niet best presteert, aangezien ze zich ernstig verslikken in dalende impedanties. Daarom heeft Quad destijds ook een 405 mK II op de markt gebracht, waarin dat probleem goeddeels opgelost zou moeten zijn. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 ist voor je studio paul?? dan zal ik eerst eens beginnen bij een spirit in plaats van een behringer kidding (al is het wel waar, maar can't beat them for the price ) rotel leuk? veel vermogen, klasse B, maar wel zeker een goed dingetje.. heb er vandaag een kleine lichtere dan mijn huidige, klonk al een heel stuk beter, maar was te licht om goed te oordelen nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 29 december 2002 Author Report Share Posted 29 december 2002 Hallo Gitaarwerk. Nee, het spul is niet bestemd voor mijn studiootje Daar zit ik de laatste tijd trouwens veels te weinig Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Geplaatst door Paul Jenner:Dwuck Twacy: Er gaat idd actief gefilterd worden ... Paul. Dwuck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Duwck? Wduck? Ducwk? Duckw? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts