Jump to content

Missions kunnen ratelen!! :( Zo verholpen ;)

seoman
 Share

Recommended Posts

Ik las net een revieuw over de Mission 780

Daar in werd aan geraden te luisteren naar een ratelen in de box bij lage tonen.

Dat klopt. De kabels naar de units zitten achter/tussen dempings-materiaal geklemt.

Maar na transport kan het zijn dat die kabels los gekomen zijn.

Niets aan de hand. Effe de unit er uit en de kabel weer terug stoppen. Misschien vast kitten. (heb ik niet gedaan)

Ondanks dat het een kleine fout is vindt ik dit een smet op de roem die ze van mij krijgen.

Hoi Simon,

Zoiets is niet nieuw en Mission is niet de enige die "flaters" slaat. Voorbeeld: Alure 3 met rammelende (loszittende) basreflexpijp. B&W CDM1 met rammelende basreflexpijp. B&W N804 met een slecht ingelegde middentoner, waar de siliconenrand niet egaal was aangelegd. Bose 301 met een niet erg vastgeschroefde (zeg maar losse) tweeter. Fastonklemmen die op de speakerunits loszitten of die los op de speakerklemmen zitten (soldeer de kabels er toch gewoon op !!!)

Een ander veel voorkomend euvel: Schroeven waarmee de units zijn bevestigd zijn vaak slecht aangedraaid.

Schijnbaar is het moeilijk (of te duur) een degelijk produkt op de markt te brengen :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

• 2 weeks later...

Je bent al gauw een uur bezig de mankementen te verhelpen. Die Chinesen zullen wel niet zoveel kosten als onze arbeiders maar je kunt je wel voorstellen dat dergelijke luidsprekers onbetaalbaar worden als ze wel perfect op de markt worden gebracht.

Richard.