Pjotr Posted 20 februari 2006 Report Share Posted 20 februari 2006 ps: nog een voordeel van de UCje kunt zien wat je hoort, Denk dat dat inderdaad het belangrijkste is voor veel gebruikers, als je niet op je oren vertrouwd....dan maar op je ogen. Lekkere brombeer. Je bent gewoon jaloers dat zij iets zien wat jij niet ziet Aan mij is zo'n UC ook niet besteed maar als anderen daar nu lol in hebben ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 februari 2006 Report Share Posted 20 februari 2006 ps: nog een voordeel van de UCje kunt zien wat je hoort, Denk dat dat inderdaad het belangrijkste is voor veel gebruikers, als je niet op je oren vertrouwd....dan maar op je ogen. Beste ruud, Ik geloof mijn oren wel. De probleem frequentie's in Jazzluva's ruimte heb ik excact tot de Hz juist voorspelt, en de latere metingen bevestigde dat Ik blijf er bij, de Uc is een tool waar je mee om moet kunnen gaan. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 februari 2006 Report Share Posted 20 februari 2006 ps: nog een voordeel van de UCje kunt zien wat je hoort, Denk dat dat inderdaad het belangrijkste is voor veel gebruikers, als je niet op je oren vertrouwd....dan maar op je ogen. precies!! al die zelfingenomen audiofielen die maar denken dat hun gehoor alhorend is, gek zijn ze, ze lopen doodleuk te verkondigen dat ze werelden van verschil horen tussen cd-speler x en y , of hebben hele sterke verhalen over trillingsdempers, maar over die dip van 9db bij 40hz hoor je ze niet (logisch want ze horen hem zelf ook niet omdat ze niet weten wat ze horen omdat ze niet eens weten hoe het hoort te klinken) dus ga ik (als iemand die zijn oren niet vertrouwd) lekker aan het meten ps: denk overgens niet dat ik de UC niet sceptisch en kritisch heb beluisterd, ik ben stap voor stap heel voorzichtig te werk gegaan en heb iedere keer weer teruggeluisterd naar mijn originele situatie dmv Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 februari 2006 Report Share Posted 20 februari 2006 -------------------- Erik Klijnsmit: Je word er blij verdrietig van, en soms verdrietig blij... geweldig!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 februari 2006 Report Share Posted 20 februari 2006 ps: nog een voordeel van de UCje kunt zien wat je hoort, Denk dat dat inderdaad het belangrijkste is voor veel gebruikers, als je niet op je oren vertrouwd....dan maar op je ogen. Lekkere brombeer. Je bent gewoon jaloers dat zij iets zien wat jij niet ziet Aan mij is zo'n UC ook niet besteed maar als anderen daar nu lol in hebben ....... Dat is het voordeel van kleine speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 februari 2006 Report Share Posted 21 februari 2006 al die zelfingenomen audiofielen die maar denken dat hun gehoor alhorend is, Ja, gelukkig hebben we dan nog van die wijze mannen als jij.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 al die zelfingenomen audiofielen die maar denken dat hun gehoor alhorend is, Ja, gelukkig hebben we dan nog van die wijze mannen als jij.. Die denken dat alle cd-spelers hetzelfde klinken .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 al die zelfingenomen audiofielen die maar denken dat hun gehoor alhorend is, Ja, gelukkig hebben we dan nog van die wijze mannen als jij.. Die denken dat alle cd-spelers hetzelfde klinken .... ik denk het niet alleen, ik hoor het ook. er zijn er die horen geen verschil, maar die hebben zo'n onuitputtelijke fantasie dat ze zichzelf allerlei audiofiele thermen gaan toepraten en na verloop van tijd zichzelf nog gaan geloven ook! de uitspraak: "Ik geloof mijn oren niet" komt dus bij het audiofiele volk vandaan. want geloofde ze nou hun oren wel dan kochtten ze niet van die veel te dure apparaten en voodoo artikelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 al die zelfingenomen audiofielen die maar denken dat hun gehoor alhorend is, Ja, gelukkig hebben we dan nog van die wijze mannen als jij.. Die denken dat alle cd-spelers hetzelfde klinken .... ik denk het niet alleen, ik hoor het ook. er zijn er die horen geen verschil, maar die hebben zo'n onuitputtelijke fantasie dat ze zichzelf allerlei audiofiele thermen gaan toepraten en na verloop van tijd zichzelf nog gaan geloven ook! Ik zeg niks meer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 Ik zeg ook niets meer, hooguit verwijs ik nog even naar mijn 'mensen horen verschillend' topic, waar een mogelijke oorzaak van wel of niet verschil horen wordt besproken. De test bij Picoso destijds gaf vrij consequente resultaten en alleen Erik hoorde toen nauwelijks verschil, terwijl ieder ander onder dezelfde omstandigheden de cdspelers zelfs kon herkennen Bij HTforum loopt een dergelijk topic nog steeds en je kunt een .WAV downloaden met testtonen en deze op cd branden (blad met test en cd is na te bestellen). Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 februari 2006 Report Share Posted 22 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Hij is aan het opwarmen na een koele tocht achter in mijn trieste Caddy Er zit een mooi statief bij en een Behringer microfoon met 3m kabel. Nu nog een mooie cursus van Bas en Seoman Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Andre, jij was er bij toen Ruud zijn ruimte doorheeft gemeten of niet? Hoe groot waren die bulten nu echt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Andre, jij was er bij toen Ruud zijn ruimte doorheeft gemeten of niet? Hoe groot waren die bulten nu echt? Ik was wat later omdat ik eerst een storing moest oplossen in Den Haag Henk had de meting even snel verricht toen ik arriveerde en de UC reageerde nogal onrustig, waardoor geen duidelijke freq.curve werd gemeten (althans dat meen ik gisteren gehoord te hebben). Tot nu toe heb ik nog nergens mijn ervaringen over gisteren bij Ruud gemeld Zelf heb ik de UC direct op de eindtrappen gezet om te zien wat mijn ruimte 'doet', maar ik heb nog wel e.e.a. uit te zoeken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Of zou een van de beesten een zendmicrofoontje gedragen hebben Er stond wel een verdacht donker busje buiten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Haha, nu eens niet dat doorsnee audiofiele gepiel Toen Ruud z'n eigen cd's op zette kreeg ik de neiging om in slaap te vallen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Dat zou inderdaad beter af te lezen zijn geweest, het was nu wat onrustig Gelukkig maakte Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Eigenlijk behoor je mij aan te spreken Bas Beste Henk, Ruud stelt het als een absoluut feit dat de UC een slecht product is. Dus vind ik dat als Ruud dat soort dingen zegt dan wel moet weten waar die over praat. Als dus blijkt dat Ruud er zelf nieteens mee kan omgaan dan teld zijn mening voor mij dus niet meer. Als Ruud had gezegd ik vind de resutaltaten bij Henk teleurstellend dan was het wat anders. Maar nee de UC zelf als apparaat wordt telkens de grond ingeboord. Ik boor alleen maar dingen (en velg uberhaupt een mening) over producten die ik echt goed ken. Zo niet dan heb ik nog geen mening. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb sinds vanmiddag een UC in mijn set opgenomen en ben nog volop de mogelijkheden aan het verkennen. Ik heb de Auto EQ zijn werk (in Stereo) laten doen. Met wat meer experimenten zal het dus nog veel beter kunnen maar mijn conclusie is nu al dat ik me niet kan voorstellen ooit nog zonder digitale room equalization te kunnen! Pas als je dit hebt gehoord snap je wat strak laag nu echt is. Maar ook het middengebied, het hoog en de ruimtelijke plaatsing is verbeterd. Ik kan momenteel werkelijk geen enkel aspect vinden waar er een achteruitgang is waar te nemen. Uitgebreider verslag volgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Beste Ruud, Kennelijk is er niet goed gemeten en kun je zo dus nog niets wijzer worden. Gelukkig vertrouw jij je oren dus heb je helemaal geen meting nodig Ik vind het best hoor dat je zo'n product helemaal afkraakt, maar als hier blijkt dat jullie er dus totaal niet mee om kunnen gaan, dan zegt elk slecht resultaat meer over jullie geklungel en het het feit je gereedschappen niet te beheersen dan over de Uc zelf . Groeten, Bas Ik heb ook nergens beweerd dat ik hem af kan stellen......... wel dat ik hem niet nodig heb Beste Ruud, Maar daar heb ik alle vrede mee. Maar jij stelt dat de UC een bagger product is. En ik vind jou mening ongefundeerd Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb sinds vanmiddag een UC in mijn set opgenomen en ben nog volop de mogelijkheden aan het verkennen. Ik heb de Auto EQ zijn werk (in Stereo) laten doen. Met wat meer experimenten zal het dus nog veel beter kunnen maar mijn conclusie is nu al dat ik me niet kan voorstellen ooit nog zonder digitale room equalization te kunnen! Pas als je dit hebt gehoord snap je wat strak laag nu echt is. Maar ook het middengebied, het hoog en de ruimtelijke plaatsing is verbeterd. Ik kan momenteel werkelijk geen enkel aspect vinden waar er een achteruitgang is waar te nemen. Uitgebreider verslag volgt! Bas, hoe kan ik de auto EQ zijn werk in dual mono laten doen? Als ik Auto EQ kies staat hij in stereo en ik kan in dat menu niet switchen naar dual mono. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb sinds vanmiddag een UC in mijn set opgenomen en ben nog volop de mogelijkheden aan het verkennen. Ik heb de Auto EQ zijn werk (in Stereo) laten doen. Met wat meer experimenten zal het dus nog veel beter kunnen maar mijn conclusie is nu al dat ik me niet kan voorstellen ooit nog zonder digitale room equalization te kunnen! Pas als je dit hebt gehoord snap je wat strak laag nu echt is. Maar ook het middengebied, het hoog en de ruimtelijke plaatsing is verbeterd. Ik kan momenteel werkelijk geen enkel aspect vinden waar er een achteruitgang is waar te nemen. Uitgebreider verslag volgt! Bas, hoe kan ik de auto EQ zijn werk in dual mono laten doen? Als ik Auto EQ kies staat hij in stereo en ik kan in dat menu niet switchen naar dual mono. Beste Zee, Ga naar het Utility menu met de "Utility button". op pagina 1 scrol naar beneden totdat je bij de tweede regel bent. "channel mode" die zet je dan met het grote wiel op "dual mode" Als je straks de auto eq gaat doen met je dus eerst voor links een doelcurve geven, en dan de meting doen. daarna hetzelfde maar dan voor rechts. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts