pietje bell Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Mijn loopwerk heeft alleen rca en xlr uit, dus jouw voorstel gaat niet werken Ik heb geen last van een slechte sync, hij heeft een paar uur aanhoudend gespeeld zonder glitches, alleen niet erg mooi. Dit is de UC2496 pro, misschien gaat het met zijn voorganger nog minder goed Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Hoi Dr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Met microfoonkabel (3m) gaat het helemaal slecht, althans van UC naar de dac gaat niet lekker (sync probleem). Er moet niet voor niets een 110 Ohm kabel op, als ik die heb kan ik serieus gaan luisteren Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Dit was voor mij de enige manier om de UC tussen loopwerk en dac te zetten, andere kabels heb ik ff niet Waarom mag/kan zo'n verloopje niet, Bas heeft hem volgens mij speciaal voor Henk gemaakt omdat hij z'n Sony cdspeler erop wilde aansluiten (denk ik ). Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 Ok, dat had ik dan goed begrepen Henk Op dit moment gebruik ik de dac van de UC (via microfoonkabels) op de PJ8, kennelijk krijgt hij alles wel goed binnen, want ik had alleen problemen met mijn eigen dac als ie via de UC ging. Het geluid is nog steeds een beetje plat en niet al te luchtig, maar goed ik heb geen storing o.i.d. in het geluid Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 maart 2006 Report Share Posted 8 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Ik heb vandaag de Canare dig. interlinks binnen gekregen, deze interlinks werken prima met de UC en het klinkt een stuk beter Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 9 maart 2006 Report Share Posted 9 maart 2006 Daar hebben we straks 'DE' cursus voor, maar ik ga uiteraard zelf ook aan de slag nu het geluid van de set via de UC acceptabel is. Overigens krijgt het plafond voorrang, want dat is een nogal belangrijke factor wat de akoestiek betreft Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 Het is al meerdere malen voorgekomen dat ik bij mensen dat scherpe/platte muziekloze geluid hoorde, waar dan ook over geklaagt werd. meestal (altijd) werd er digitaal,met een verloop van rca (75 ohm) naar XLR (110 ohm) aangesloten. dit met een heel heftig schreeuwende rode LED. Door wissel op een normaal optic kabeltje, alles op z'n plaats valt. Een paar van deze mensen hebben een xlr uit op de cd speler laten maken en ook daar was de kontinu brandende led niet meer aanwezig, toeval? Als de digi kabel boeren het nu zo erg vinden dat een kabel niet exact 75 (110)ohm is, wat doe je dan in vredes naam met verloop van 75 naar 110 ohm? Ik weet niet wat er gebeurd, maar je hoort het Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 Het is al meerdere malen voorgekomen dat ik bij mensen dat scherpe/platte muziekloze geluid hoorde, waar dan ook over geklaagt werd. meestal (altijd) werd er digitaal,met een verloop van rca (75 ohm) naar XLR (110 ohm) aangesloten. dit met een heel heftig schreeuwende rode LED. Door wissel op een normaal optic kabeltje, alles op z'n plaats valt. Een paar van deze mensen hebben een xlr uit op de cd speler laten maken en ook daar was de kontinu brandende led niet meer aanwezig, toeval? Als de digi kabel boeren het nu zo erg vinden dat een kabel niet exact 75 (110)ohm is, wat doe je dan in vredes naam met verloop van 75 naar 110 ohm? Ik weet niet wat er gebeurd, maar je hoort het van rca naar xlr is verre van ideaal. Je hebt helemaal gelijk dat de anders zo belangrijk geachte signaal theorie volledig genegeerd word. Maar het werkt. Die heftig schreeuwende rode led heb ik nog niet gezien. Je komt toch ook naar de trek 'm recht? Dan kunnen we 't effe uitproberen! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 maart 2006 Report Share Posted 10 maart 2006 Beetje off topic, maar dat zijn idd mooie platen Overigens zitten er al speciale platen in van Armstrong die er 'normaal' uit zien en toch een grove, open structuur hebben. Zodra het plafond dicht is ga ik uitgebreide metingen doen en dan kan ik bepalen of ik op de 1e reflectie punten nog aanvullende maatregelen moet treffen. Met de dig. interlinks had ik echt mazzel, ze hadden nog een 'powerbuy' prijs (via HTforum) en ik kreeg ruim 3m i.p.v. de bestelde 1,5m Dat het met zo'n kabel wel goed gaat lijkt me wel logisch, met de verloop en de optische kabel als combi had ik geluid, maar vraag niet hoe (mp3 speler ) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 maart 2006 Report Share Posted 22 maart 2006 Ik heb weer wat leuks met midi Ook bij andere setups krijg ik dit als ik een screendump wil kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 23 maart 2006 Report Share Posted 23 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huub Franssen Posted 30 december 2006 Report Share Posted 30 december 2006 Heren, ik heb een vraagje. Bij het AEQ-en zet ik de ruis ontstellend hard en krijg ik toch nog een foutmelding dat de rose ruis t.o.v. het achtergrondgeluid te zacht is (maar dan in het Engels). Ik heb deze 45 pagina's al door proberen te lezen maar vind niet even snel een gebruiksaanwijzinkje. Waar kan ik de do's en don'ts vinden van het inregelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 december 2006 Report Share Posted 30 december 2006 Ook even controleren of de microfoon wel geluid oppikt; (en de juiste instelling voor de microfoon - fantoomvoeding- aanzetten.) klap in de kamer in je handen en kijk of je dit op het display kunt waarnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 30 december 2006 Report Share Posted 30 december 2006 Huub, Had je dit zipje van Behringer al gevonden? In doc 1 staat wellicht het antwoord. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts