Jump to content

Behringer Ultra Curve-pro 2496

RP
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door erik klijnsmit:

dank u bas .

wat betreft de relais die hem doorlussen als je hem uitzet >>

je kunt dan wel goed horen ,of je er werkelijk op vooruit gaat met de UC er tussen .

en dan nog een vraag    :P

kan ik ook digitaal naar binnen en analoog naar buiten ,zodat ik de dac van de herman karton niet gebruik maar die van de UC .

zo ja ?, maar dan staat ie niet tussen vv en ev maar tussen cd en vv .

of is dit niet erg ??

Beste Eric,

Dat kan. De Uc is een uitstekende DAC. Je kan er dus digitaal in en analoog uit. Andersom kan ook (analoog in digitaal uit).

In jou sitatie zou een passieve pre (dus alleen een topklasse stappenregelaar) ideaal zijn. Als je alleen cd als bron gebruikt heb je eigenlijk helemaal geen actieve pre nodig.

Maar voor de duidelijkheid, hij kan dus tussen cd speler en voortrap, waarbij je van de herman karton digitaal naar de UC gaat. Voordeel hiervan is ook dat je de analoge ingangsstage van de Uc omzeilt.

Groeten,

Bas

juist ,

een mooie stappenregelaar dus  (analoog dus ,toch ??)

wat kost zo,n ding ??   :rolleyes:

(ps ,dat is als je het zuiver bekijkt wel heel erg on-audiofiel > een regelbare weerstand tussen je interlinks )    :)

Beste Eric,

Weet niet zo uit mijn hoofd wat een Dact kost.

Dat is juist wel audiofiel. In je actieve preamp zit er ook een regelbare weerstand tussen je itnerlinks, maar dan een veel slechtere koolstof potmeter. Los van deze regelbare weerstand zit er nog een enorme puist electronica die eigenlijk helemaal niet nodig is met de gemiddelde 2 volt uitssturing van een cd speler.

Groeten,

Bas

maar bas ,

versterkt een vv het signaal dan niet ??

ik bedoel ,kan ik mijn cdspeler ook zo op mijn eindbak zetten

zo ja ga ik het dalijk eens proberen .

kan mijn vrouw ook niet meer zeggen :"mag ie wat zachter ???!!"

nee schat dat kan niet !!   :D    :P    :)

Beste Eric,

Een voorversterker versterkt i.d.d. Maar dat is bij heel veel cd spelers niet nodig, omdat die al genoeg uitgangssap hebben om een eindtrap tot volle gain uit te sturen.

Sluit je HK NIET direct op de eindtrap aan!. Straks blaas je alles op.

Groeten,

Bas

een esl kun je niet opblazen man .

en anders had het allang gebeurd .

mijn dochtertjes zetten ook de volumeknop wel eens op max ,en dan klappen hooguit de membramen tegen de statoren ,maar meer niet .

maar ik kan het toch proberen met zachte muziek ??

of ik geef de esl,s wat minder hoogspanning .

een beetje gokken houd het leven spannend zeg ik maar . :)

whhhhhaaaaaaaaaaaaaa.../

het werkt .

ik heb net mijn cdspeler direkt aangesloten op mijn eidbak ,,en wat denk je ??

het speelt iets harder dan mijn normale luisterniveau .

dit word lache als straks mijn vrouw thuiskomt .

ze geeft altijd gelijk een zwengel aan die volumeknop :D

effe netjes alles weer goedzetten .

de vv hou ik aanstaan .

gna gna ,, niks volume regelen .

klapperen met die vliezen . :D:)

Phoe ... wat is die behringer goed. Dit moet

je horen .... het helpt blijkbaar ook als je eens de AES contacten eens goed schoonmaakt

van de wadia...tering :D:D

Dit moet je horen ... ik heb zoiets nog nooit gehoord .. zo precies, gedetaileerd, ieder detailtje hoor je, focus niet normaal.

Ik weet genoeg ... stop maar met kabeltjes want het probleem zit hem in de akoestiek.

Pleur zo'n behringer ertussen, meten en klaar. Zet die audiofiele hersentjes maar ff

in de kast :D:P

Heb ook maar de ultramatch besteld, meteen upsamplen naar 96khz want dat kan de wadia ook nog verwerken :D

Morgenavond wordt het helemaal lol, gaan we de boel fijntunen, en eens met alle leuke opties spelen ... wil eigenlijk nog een iets dieper beeld :D:D (grapje)

Rene

Geplaatst door RP:

Morgenavond wordt het helemaal lol, gaan we de boel fijntunen, en eens met alle leuke opties spelen ... wil eigenlijk nog een iets dieper beeld    :D    :D (grapje)

Rene

Daar wil ik wel bij zijn eigenlijk, tijd zat :D

Andr

dat meen je niet

;)

:rolleyes:

Nee, je weet 't niet ... :rolleyes:

Toch een brutale vraag: Wat kost zo'n semi wonderapparaat? (en als je dit al twee keer hebt vermeld Bas, dan mag je mij verwijten dat ik niet goed lees ... en alsnog de informatie nogmaals verstrekken)

Geplaatst door Edwin Snoek:

Dat is ook zo, als je het niet meer weet, dan raadpleeg je gewoon je moeder.   :)

Wie luistert met de oren van z'n moeder, is goed bezig.   :D

Ach Edwin, de een vraagt om expertise en de ander hangt nog aan de borst :P:D

Rene

Zeg Eric,

Nog ietsje ivm het gebruik van zo'n toestel in combinatie met ESL's...

Als je de Behringer goed instelt (je gebruikt ofwel de feedback destroyer ofwel de parametrische equalizer) dan kan je de resonantiefrequentie van je ESL paneel volledig neutraliseren.

Dit brengt automatisch mee dat je het globale laag verder kan doortrekken, zonder dat je vliezen tegen de statoren gaan klapperen en dus eigenlijk probleemloos iets luidere volumes en lagere bas kan verkrijgen.

De resonantiefrequentie is namelijk een steile piek (soms meer dan 12 dB) op een bepaalde nauwe frequentieband in het laag, die ervoor verantwoordelijk is dat je al snel een veel te grote ongecontroleerde uitslag krijgt. Eens die weg....

Pas op , zoals Bas al aangaf, werkt dit alles binnen bepaalde grenzen en mogelijkheden van je weergevers.

Maar toch de moeite waard, op voorwaarde dat ie voor mij tenminste ook analoog tussen voor en eind, goede resultaten geeft, zonder dynamiek verlies.

Al eens geprobeerd Rene?

Groeten

Geert