Sebastiaan de vries Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Pjotr: Die is een jaar geleden door Bas toch ook de hemel ingeprezen ... Beste, Dat zal ik ook niet ontkennen. De oude UC was die tijd het beste en betaalbaarste alternatief. Analoog was ie echte niet al te best, en digitaal werd hij behoorlijk prijzig, daar de digitale I/O een dure optie was. De user interface was alles behalve makkelijk. De Nieuwe UC is gewoon een grote stap vooruit, en hij is nog eens goedkoper ook!. Beste Nanning. Stuur me gaarne een mail. Ik maak geen onderscheidt, tussen friezen en andere bevolkingsleden :D. Als je hem analoog wilt gebruiken, raad ik je aan even te wachten totdat ik hier een passende modificatie voor heb. bas@soundevolution.nl Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Er liggen er ook een paar van jou Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Er zijn er ook een aantal die in het schemergebied (twilightzone) blijven rondspoken..... Een soort van Night of the living audiophiliac deads, dus. Maar dan anders.. Check je mail Bas, you've got another thing coming (naar een oud nummer van Judas Priest). Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: ... gelukkig mag de Sphinx Project 32 nog een tijdje op aarde blijven! Tja, het was bij Henk de eerste keer dat ik hem heb gehoord. Heb jij niet toevallig getest wat het verschil is met een Siltech en een xtc netsnoer? Je hebt ze beide in huis gehad, dus wie weet herken je iets in onze beschrijving Het netspanningsblok hebben we trouwens voor beide spelers gebruikt, dus daar zal het probleem niet in zitten.... Ik heb eerder ook zo'n schril contrast gehoord met een Transparent en NBS netsnoer op mijn Wadia 830, gelukkig was het Transparent netsnoer slechts te gast, wat kleurde dat ding zeg Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: een netsnoer dat kleurt?? v Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: een netsnoer dat kleurt?? v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 ken dr niet meer bij met mn hersens kga dalijk weer lekker naar een concertje . effe weg van alle hifi . lekker naar een van oeckelen orgel luisteren . zonder interlinks en electronica. p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:ken dr niet meer bij met mn hersens kga dalijk weer lekker naar een concertje . effe weg van alle hifi . lekker naar een van oeckelen orgel luisteren . zonder interlinks en electronica. p Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Nanning: Ja joh, gooi er maar eens een mooi gekleurde afschermingslaag omheen, je weet niet wat je ziet, zo veel kleuring!! Kom op dre, dat er klankverschiollen zijn met (net-)kabels is niets nieuws, maar of een apparaat er 180 graden andersom van gaat klinken wil er bij mij (ook) niet in! Als het goed gaat, kunnen kabels een set afmaken, maar je maakt mij niet wijs dat kabels ook een set kunnen,... ehh.. afmaken? Als je begrijpt wat ik bedoel! Sherwin was er ook bij, de eigenaar van het netsnoer begreep er ook niet zoveel van Ik gebruik geen filters ofzo, dit was zo vreemd, dat ik het een nagedachtenis waard vind Stop maar eens een spoeltje of condensator in elk willekurig snoer, je krijgt er de vreemdste effekten door. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Nanning: Kom op dre, dat er klankverschiollen zijn met (net-)kabels is niets nieuws, maar of een apparaat er 180 graden andersom van gaat klinken wil er bij mij (ook) niet in! Jawel hoor Nanning, Leg maar eens een knoop in het netsnoer. Gaat je set gelijk 360 graden andersom klinken. Heb versterkers gezien waarbij aan de binnenkant van de kast zo'n knoop zit in het netsnoer. Nou je begrijpt dat klnkt.... LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Audiopaul: Sterkte! twas heerlijk paul . kheb echt genoten . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 paradepaartje Duh... en ze leefden nog lang en gelukkig samen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Dus als ik het goed begrijp moet ik, als ik tenminste een betere stroomkabel op mijn componenten wil aansluiten, bij stroomkabels van MIT en Transparant eerst de filterkastjes tussen de kabels vandaan halen, omdat ze anders slechter klinken dan de standaard meegeleverde stroomkabels? Hmmm.... Krijg ik dan geen kortsluiting?? Gelukkig beperken mijn audiofiele problemen zich nog momenteel slechts tot de hoofdzaken. En dat is al ontzettend moeilijk om goed te krijgen! Stel je voor dat ik dan ook nog de verkeerde dure stroomkabel zou kiezen, dan heb je helemaal geen idee meer hoe de juiste balans in je set te krijgen. Daar kan volgens mij zelfs geen Ultracurve tegenop High end audio aan het klinken krijgen is wat je noemt een luxe-probleem!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Toch is dit een interessant topic. Beter dan terug naar de platenspeler: let's go back to your childhood... ga me niet vertellen dat er ook platendraaiers zijn die zo'n apparaat gebruiken. Ik vraag me af of dit wonderapparaat iets voor mij kan betekenen. Ik ben al tijdlang aan het prutsen aan mijn Magnepans om een dip in het midden te corrigeren. Betere componenten in scheidingsfilter, bi-ampen, actief filteren etc. Daarnaast is mijn luisterruimte (= huiskamer) niet optimaal. Als ik de berichten hier goed bekeken heb, begrijp ik dat je de Behringer inzet tussen digitale uitgang van de cd-speler en voorversterker. Of heb ik iets gemist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 Ron, dit apparaat kan voor iedereen wat betekenen, probleem is, niemand weet hoe het klinkt als het wel lineair is daar ieder gewent is aan zijn akoestiek met de daarbij behorende problemen. Volgende week zaterdag, nog ondervoorbehoud, zou je ook kunnen komen. Dan mischien ook een crown aanwezig Als je een beetje met de uc hebt gespeeld stelt het echt geen drol voor, binnen een week heb je hem wel door en krijg je aardig gevoel hoe en wat je moet aanpassen om alles zo lineair mogelijk te krijgen. Belangrijk is, manual goed lezen Er zit een software update aan te komen, deze voegt zelf een volume regelaar toe. De AEQ stopt niet zelf als het uitgemeten is, blijft nog steeds korrigeren, dat wordt ook opgelost. Ik vind het een fantastich apparaat, ben erg benieuwd wat de ultramatch, upsamples gaat toevoegen,. Iemand hier toevallig wel eens dcs pulsar upampler en elagar DA gehoord? watvond je ervan ben erg benieuwd. Momenteel speel ik ff zonder uc daar ik weer een nieuwtje heb ... binnenkort meer maar het komt hierop neer dat ik blijkbaar de ultime interconnect heb gevonden ik ben helemaal overdonderd ... ik gooide mijn laatste audiofile ruk kabel ertussen uit en deze nieuwe (eigenlijk AES ) ertussen ... Tevens een sony CD-speler erop, xa7es...wat een fantastisch apparaat, ongemod, rust rust, en een strakke Basssssssss niet normaal, detailering subliem ... Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Dan weetje nog niet wat die Yamaha van mij doet, die ruil je zo om voor die wadia wil wel een keer buurten als je de crowns hebt. groet, Jasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Hallo, Ik vraag reeds aan het begin van dit topic, hoe de 9024 zich bij analoge aansluiting tussen voor en eind versterker gedraagt. Zijn voorganger was daar blijkbaar niet zo best. Kan dat echt niet eens geprobeerd worden en is er kwalitatief groot verschil tov digitale aansluiting?? review graag Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door RP:Momenteel speel ik ff zonder uc daar ik weer een nieuwtje heb ... binnenkort meer maar het komt hierop neer dat ik blijkbaar de ultime interconnect heb gevonden ik ben helemaal overdonderd ... ik gooide mijn laatste audiofile ruk kabel ertussen uit en deze nieuwe (eigenlijk AES ) ertussen ... Tevens een sony CD-speler erop, xa7es...wat een fantastisch apparaat, ongemod, rust rust, en een strakke Basssssssss niet normaal, detailering subliem ... Rene Wanneer ga je spelen met een Supertech cdspeler, dropveters en de Ultracurve? Kennelijk tovert de UC alle ellende weg en krijg je gratis resolutie die er nooit was Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 khoeud niet zo van manipuleren.... en zeker niet electronisch.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:khoeud niet zo van manipuleren.... en zeker niet electronisch.... Wanneer ga jij eens echte weergevers kopen je moet lezen, ik speel nu gewoon zonder UC, en het klinkt fantastisch ... ik zie jou al slijmbekken want dit heb je nog nooit gehoord ... de enomrme kracht van de HR voorversterker en de super controle van de sony ... dit is zelfs te veel voor jou ben ik bang Dree Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door RP: Wanneer ga jij eens echte weergevers kopen je moet lezen, ik speel nu gewoon zonder UC, en het klinkt fantastisch ... ik zie jou al slijmbekken want dit heb je nog nooit gehoord ... de enomrme kracht van de HR voorversterker en de super controle van de sony ... dit is zelfs te veel voor jou ben ik bang Dree Rene Dat zal toch niet, een akoestisch probleem los je niet op met een zonie cdspeler en raad eens waarom ik mijn Wadia verkocht .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:khoeud niet zo van manipuleren.... en zeker niet electronisch.... moet je zelf weten, dan manipuleerd je kamer wel Trouwens, het is allemaal digitaal, ik zie het probleem niet, je CD speler manipuleerd toch ook van D naar A, denk je dat daar niets verloren gaat of veranderd ? Mischien zou je je versterkers eens moeten beluisteren in een lineaire ruimte/cq met correctie ... zounden ze best wel eens goed kunnen klinken Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts