RP Posted 22 september 2003 Author Report Share Posted 22 september 2003 kun je meteen luisteren Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Beste, Nou van mij hoeft alles ook niet kaarsrecht hoor. Ik ken ook zat luisterruimtes die gewoon een goed compromise vormen, en dan misschien niet recht, het klinkt gewoon goed. Daar zou ik dan zeker niet met een Uc aan de gang gaan. Het is pas echt nodig te corrigeren wanneer je dermate grote pieken hebt, dat je sublaag helemaal verdwijnt, en bepaalde frequenties zo erg overheersen dat je er helemaal gek van wordt. Anderzijds, is de Ultracurve ook geen wonderoplossing. Ga je met je set in een grote betonnen lege hal zitten, dan zal de UC het er ook niet meer beter op maken, en blijft het ruk klinken. Mijn filosofie blijft nog steeds, If it's sounds good, it is good!. Of dit nou recht is of niet, en met Uc of zonder. Het gaat om de tonale klankindruk. En gelukkig vertellen mijn oren me altijd wanneer iets goed is of niet. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 ik dacht juist dat de UC beter geschikt was om juist die kleine oneffenheidjes weg te halen, en niet om extreem te moeten corrigeren. Misschien is het een idee om te zoeken naar een compromis tussen akoestische aanpassingen in de ruimte Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 en wederom is bewezen dat popmuziek slecht is voor een mens . de beste vrienden ,gaan als kemphanen tekeer tegenelkaar . beste UC slamn fanaten , koop een paar vliezen , en wat vivaldi . Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 'popmuziek' bestaat niet. Ja, wat je op je transistor radiootje hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 22 september 2003 Author Report Share Posted 22 september 2003 Sowwwwwwww, laag is nu nog strakker en een prachtig luchtig, gedetaileerd beeld. Ik heb de wadia op de zelfde plek neergezet als de sony, de wadia stond op 1.3 meter van de speaker, op de hoogte van de midden/hoogtoner, eigenlijk bijna voor de speaker, en blijkbaar heeft dat invloed op de klok en andere komponenten, ookal gebruik je super zwaar graniet en een kast eronder vol met playboy ,... De wadia staat nu dik 3 meter weg van de speaker, morgen ook maar eens nieuwe powercords bestellen ... waarom ik dit niet eerder heb gedaan ... tja kabels aan de korte kant en ik blijft niet schuiven. Blijkbaar als je de perfecte weergever hebt wordt ieder probleem uitvergroot, die 800 matrix is net een meetinstrument Om ff het verschil aan te geven, het beeld is rustiger geworden, de bass heeft nog meer definitie, gedetaileerder, ik ben bang dat ik geen UC meer nodig heb want hetklinkt zo lineair voor mijn oortjes dan...meting zal morgen uitwijzen, daar de mic nog op de zelfde plek staat als eerst wat de verschillen zijn Bas maak je borst maar nat Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door JSA:ik dacht juist dat de UC beter geschikt was om juist die kleine oneffenheidjes weg te halen, en niet om extreem te moeten corrigeren. Misschien is het een idee om te zoeken naar een compromis tussen akoestische aanpassingen in de ruimte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: .....en Rene had wel degelijk een ontzettend grote bult in het midlaag, wat erg irritant werkte. Groeten, Bas ROTFLOL Tjemig, ben ik even een paar uurtjes pitten, mis ik weer een boel. Mijn collega leest mee en spreekt vermanend dat ik in werktijd geen sex-sites mag bezoeken. Waar gaat het over......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 ik heb ook last van zo'n bobbel in het laag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Dus wat we kunnen leren uit dit verhaal??? Het aanschaffen van nieuwe apparatuur maakt je geluid altijd beter, of je het apparaat nu wel of (beter!) niet gebruikt Zucht, deze hobby is niet normaal! Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door Pjotr: ROTFLOL Tjemig, ben ik even een paar uurtjes pitten, mis ik weer een boel. Mijn collega leest mee en spreekt vermanend dat ik in werktijd geen sex-sites mag bezoeken. Waar gaat het over......... Ik prefereer toch 2 flinke bulten in het midden-hoog, en een klein gat in het midlaag :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door Nanning: Zucht, deze hobby is niet normaal! Nanning Beste Nanning Ik denk dat je een aantal zaken omdraaid wij zijn niet normaal Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Gellukkig kunnen we ons nu mbt van o.a. de digitale 40 bits DSP-gestuurde 96 khz/24 bits Beheringer UC enigszins "normaliseren" Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 kheb net nog even in de auto van mijn broer zitten stoeien . ik had op zolder nog een dsp unit liggen voor in de auto. je kunt hem gebruiken als UC en ook als aktief filter . een leuk speledingetje . alles was netjes aangesloten . twee speakers voor , twee speakers achter ,en een sub . allemaal hun eigen versterker , en aktief aangestuurd door de dsp . handmatig kun je dan de kantelfrequenties instellen met hun steiltes . als je alles klaar hebt , moet je de boel uitruisen . je drukt dan op start , en hij gaat zelf een ruis creeren . eerst op de voorspeakers , dan op de achterspeakers , dan op de subwoofer , en dan allemaal tegelijk nog eens . en het resultaat is echt verbluffend . gewoon een hele strakke sound . zeker voor in een auto . en dan heb je alles netjes afgesteld voor broertje lief , en wat denk je , vette dance cd erin , en gelijk handmatig die lage tonen opschroeven h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Lijkt op de Pioneer die ik in m'n Alfa heb Erik! Ook met zo'n dspmeetfunctie met microfoontje om de boel uit te ruisen. Maar er schiet me ineens iets langs het hoofd (anders zat ik hier niet ). Er wordt hier al vele pagina's volgeschreven over de Behre-goede Ultracurve, maar er is volgens mij nog niet de volgende vraag gesteld: Bij het high-(price)-end apparaat van TACT (de RCS) wordt geadviseerd om je luidsprekers tegen de achterwand te zetten (idealiter erin wegwerken, opdat de baffles vlak met de omliggende muren lopen) opdat het apparaat een gemakkelijke taak zou hebben om de gemeten reflecties e.d. te meten en te corrigeren. Dit lijkt natuurlijk niet erg high-end-geloofwaardig, maar ik heb zeker ergens gelezen (op de site van TACT, meen ik). In hoeverre zou dit voordelen kunnen bieden voor de Beheringer, of is dit juist harstikke slecht? Kom a.u.b. met je argumenten en theorieen. De jongens van TACT zijn natuurlijk niet gek, al kunnen ze het soms misschien iets tactvoller kunnen brengen )? Ik wacht inspanning af...! Met vooralsnog ongecorrigeerde groet, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Het lijkt mij een vreemde methode ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 HIER staat dat verhaal Je gooit daarmee tevens de natuurlijke ondersteuning van de muren weg en je gaat in tegen het advies van je "spiekerboer" Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Welke spiekerboer? Ik heb ze 2e hands Niet gehinderd door enige kennis van (deze) zaken, komt in mijn achterdochtige brein de volgende gedachte op bij het lezen van deze tekst: Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door Pjotr: Dat begrijp ik niet. Kun je dat eens uitleggen? Tact doet net of de reflecties (en trillingen) van een muur nutteloos zijn. Iedereen weet wel hoe je bijv. het laag kunt be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Ok, heb je gelijk in Andre, maar zou de TACT-koper dat niet worden duidelijk gemaakt alvorens de koop wordt gesloten? Naar ik meen te weten zijn deze Tact-volle systemen ook niet geschikt voor electrostaten en magnetostaten? Het verhaal van de toegenomen 'headroom' klinkt wel logisch btw..! Groet, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Ja Andre, ik begrijp ook wel dat je de baspoort van een BR niet achter het behang moet plakken. Maar wat bedoel je nou met "Je gooit daarmee tevens de natuurlijke ondersteuning van de muren weg" Je gooit reflecties weg ja, maar die kon je toch al missen als kiespijn. Of toch ook weer niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Ik heb gesloten speakers en verplaatsen heeft een behoorlijke invloed op het laag, zelfs Klaas schuift een speaker naar achteren om meer "body" te cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 september 2003 Report Share Posted 24 september 2003 Geplaatst door Sherwin: Bafflestep heeft dat.. kun je compenseren (net zoals ik deels heb gedaan); Mvgr Beste, Daarom zitten de grote studiomonitoren ook naadloos in een lijn in de muur gebouwd. Ik kan de filosofie van TACT goed begrijpen. Frequentie's minderen is altijd beter dan Boosten. Met de speakers tegen de muur, zal er veel geminderd, en weinig geboost hoeven worden. Groeten, Bas Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 25 september 2003 Report Share Posted 25 september 2003 Maar hoe zit het dan met de 3D weergave. Voolgens de klassieke audiofiele leer wordt je geluid nu zo plat als een dubbeltje! Niet waar? Gr, Nanning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts