Jump to content

Behringer Ultra Curve-pro 2496

RP
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door cgm:

Het blijft raar als de ene forummer dat op zaterdagavond, en dan later nog eens op zondagavond, over de andere forummer zegt..     :D

Ja, zou hij dan zelf ook geen social life hebben confused.gif:P

Al de uitjes van de laatste tijd vallen natuurlijk ook niet onder "social life", Jasper weet immers niet wat die term betekent :o

Intussen zit ie al mijn reviews na te spitten om straks nog een beetje een figuur te slaan als het erop aan komt :D

Andr

Geplaatst door erik klijnsmit:

jullie moeten maar eens bij elkaar op de koffie gan ,

in het weekend .

dat is pas social life .

:)

Nou, daar heb ik dus in elk geval Geen behoefte aan. Eenmaal bij je thuis vindt ie het prachtig, maar in de recensie die er na volgt is alles maar weer bagger TOTDAT er een xtc snoertje te voorschijn wordt gehaald ....................

en dan begint ie weer te zeuren dat het podium te smal was, zeuren zeuren zeuren.

Krell rules

onee, krell rules niet meer, nu heeft andre aragon. aragon rules, krell sucks.

wadia rules

onee, wadia rules niet meer, nu heeft andre nord star. nord star rules, wadia sucks.

.....zucht....

Tjonge, wat is het weer gezellig hear,

ik ga graag even op je loze aantijgingen in, want je zit er wel erg vaak naast :o

Je kunt iemand niet beoordelen op 2 recensies en het feit dat hij z'n apparatuur een keertje vervangt na 4 jaar.

Ik zie niet wat daar mis mee is, waarschijnlijk weet jij dat ook niet, maar je moet hear wat uitkramen om erbij te horen he?

Ik weet van velen dat ze bij recensies een bepaalde reeks cd's gebruiken omdat ze die door en door kennen.

Bij iedereen zijn dat andere dan die ik gebruik, maar wel steeds dezelfde serie bij elke recensie.

Lees de recensies er maar op na, niet de mijne, maar die van de anderen.

Als je dat even had uitgezocht, dan sloeg je nu geen modderfiguur.

Ik heb

Tsjonge jonge. Wat ik goedkoop vind is dit soort ordinair gescheld. Als Andre wild is van Pat, fijn toch. En dat Andre zoveel verschillen hoort in kabels is ook leuk (of niet, want het is best een dure hobby ...)

Wat ik inderdaad jammer vind van de reviews is dat de nadruk altijd op het wisselen van componenten ligt, en niet op de originele setup. Dat het na het wisselen altijd beter wordt is natuurlijk maar een deel van het verhaal. Want 1. Het is naar Andre's smaak en 2. Als het minder wordt lees je het niet.

Maar dit kan ook opbouwend gebracht worden. Ook kan je misschien het goede voorbeeld geven.

Geplaatst door Jelte:

Als je dat plezier doet (mij wel): ik heb ook geen mobiel. Nooit gehad ook. Rotdingen.

Jelte

Ik heb er ooit (jaar of 3 geleden) eentje gratis gekregen, toen ik nog op de UT zat. Die deelde die dingen toen gratis uit, met gratis (KPN)abonnement. Je moest alleen de gesprekskosten zelf betalen. Ik denk dat ik, in dat jaar dat dat abonnement duurde, misschien voor wel 20 gulden heb gebeld! :) Het was 't me dus niet meer waard om het abonnement te verlengen of een nieuwe te regelen. Sinds dien heb ik geen mobiel meer. Als iemand me wil bellen, belt ie me maar thuis en anders heeft ie pech gehad... ;)

Geplaatst door Peter B:

Wat ik inderdaad jammer vind van de reviews is dat de nadruk altijd op het wisselen van componenten ligt, en niet op de originele setup. Dat het na het wisselen altijd beter wordt is natuurlijk maar een deel van het verhaal. Want 1. Het is naar Andre's smaak en 2. Als het minder wordt lees je het niet.

Maar dit kan ook opbouwend gebracht worden. Ook kan je misschien het goede voorbeeld geven.

Bij een review geeft de eigenaar van de set ook zijn commentaar en dus heb je minimaal 2 oordelen die iets zeggen.

Om de xtc kabels wordt gevraagd en dan breng ik ze graag mee natuurlijk.

De Northstar cdspeler en ook een keer de Aragon versterkers werden op speciaal verzoek meegenomen, niet omdat ik er zo graag mee loop te sjouwen.

Dat Jasper daar niet tegen kan (hij komt zelf niet met iets bijzonders en hij schrijft geen reviews) is zijn probleem.

Het is zo makkelijk om een ander af te kraken, presteer zelf eens iets Jasper en ga mij dan afzijken, misschien kunnen we dan nog ergens over praten.

Nu ben je een lege dop die graag modder spuit, totaal niet interessant dus.

Anderen vinden mijn reviews wel goed en daar doe ik het voor.

Andr

Beste,

Moet eerlijk zeggen dat ik deze fantastische grap van Sherwin heb :D.

Ik zie Dr. Phil ook weleens op tv. Geweldig!. Hij hoort een levensdrama 2 minuten aan, en weet meteen een oplossing. Traanjte hier, traantje daar en alles is opgelost. Hadden we allemaal maar Dr. Phil's in de wereld, en er waren geen oorlogen en ruzie's meer!!

Go Dr Phil.......Go Dr. Phil!!!!!!!!! :D :D :D

Groeten,

Bas

Dr Phil is echt de grootste ouwehoer die er bestaat. Hij lult in een paar minuten een groot probleem weg... Nou ja, hij geeft een voorbeeld van hoe het probleem op te lossen. En dan moet de uitvoering nog komen. Wat een gelul zeg, die kerel...

Geplaatst door Henrie:

Dr Phil is echt de grootste ouwehoer die er bestaat. Hij lult in een paar minuten een groot probleem weg... Nou ja, hij geeft een voorbeeld van hoe het probleem op te lossen. En dan moet de uitvoering nog komen. Wat een gelul zeg, die kerel...

Geweldig toch :D Een eersteklas oetlul die dermate populair is geworden dat mensen stad en land afreizen om bij zijn show te zijn.

Het is zo verschrikkelijk, dat het grappig is :D.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sherwin:

Ik vind dat programma (afhankelijk van het onderwerp) buitengewoon prachtig.. het is echt vertier, kijk ik graag naar; Maarja.. Phil is echt geen dommerik hoor,

Mvgr, Sherwin   :D

Tuurlijk is hij niet dom. Hij doet het hartstikke slim, en vult zwaar zijn tassen :D :D.

Maar ik vraag me weleens af, wat bezielt je om je aan te melden om in zo'n programma te komen.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Tuurlijk is hij niet dom. Hij doet het hartstikke slim, en vult zwaar zijn tassen   :D   :D.

Maar ik vraag me weleens af, wat bezielt je om je aan te melden om in zo'n programma te komen.

Groeten,

Bas

Dat vraag ik me ook af ;)

M'n tassen vullen kan ik zelf ook wel :)

Ik zie trouwens nog steeds geen verhaal over de UC bij Rene, viel het zo tegen dat we er niets meer van horen ?

Ik heb niets gemist zo te zien :)

Andr

Beste,

Rene en ik hebben afgesproken dat ik een verhaal ging schrijven. Het viel helemaal niet tegen, integendeel :D.

Ik ben alleen zo beroerd als een hond, en heb nog geen zin om een serieuze recensie te schrijven. Die komt er zeker, als ik beter ben.

Wil ik overigens aan toevoegen, ik heb ook foto's gemaakt. Het zou erg fijn zijn als ik die dan even mag plaatsen op iemands server.

Groeten,

Bas

Beste,

Met trots kan ik alvast mededelen dat de analoge modificatie van de ultracurve bijna klaar is!

Globaal wat er veranderd wordt.

-Alle JRC4580 (SMD) worden vervangen voor de fantastische BurrBrown OPA2132 (SMD)

-DC koppel elco's voor Blackgate's

-De digitale voedingslijn elco's voor Blackgate's FK's

-XLR in/outs vervangen voor Neutrik Gold chassisdelen.

Verdere mod's zijn we nog mee aan het experimenteren.

Tot nu toe zijn de resultaten verbluffend! En is de UC alleen als DAC al ontzettend goed na de mod's. De BurrBrown OPA2132's zijn opvallend stiller dan de huidige JRC4580 opams. De UC is nu echt stil, en de klank is heel erg fluweel, open snel en strak. Vergeleken met de M-audio superdac en mijn eigen zwaar gemodificeerde Denon DA-500 is de gemodificeerde ultracurve duidelijk de winnaar, met name in termen van transparantie en vanzelfsprekendheid.

Dit een geen modificatie van een nuance verschil. Dit is een verschil van dag en nacht!

De uitgangs-stage en ingangsstage van de UC is na mod gewoon grote klasse.

Ik houd jullie op de hoogte en een dezer dagen denk ik een vaste mod te hebben, met vaste prijs.

Tevens zorg ik ervoor dat er altijd een gemodificeerde ultracurve beschikbaar is voor proberen thuis voor potentiele klanten.

LET OP: Ik advizeer nadrukkelijk dat niet techneuten, of mensen met geen soldeerervaring zelf een Uc gaan modden. Dit omdat het in dit geval om SMD componenten gaat. Zonder kundige soldeertechniek en juist soldeergereedschap is SMD niet te solderen.

Groeten,

Bas

Bas,

Je bent eerder voor een Bas beluistert een keer bij ons geweest en je kunt je misschien dat halfronde, glazen wandmeubel herinneren (oei, oei, dat wordt vast niks). Toch gaven mijn Maggies aardig partij, zij het met wat bedeesde basweergave.

Ik heb inmiddels een stel grote Magnepans en dikke versterker op de kop getikt en tot mijn spijt blijft het middengebied wat achter. Laag en hoog zijn echter wonderschoon. Ik ben al tijdlang aan het puzzelen voor een oplossing maar ik heb deze nog niet gevonden (actief filteren, speakers en scheidingsfilter modificeren etc.) Wellicht is de UC een oplossing. Een uitdaging?

Geplaatst door RonL:

Bas,

Je bent eerder voor een Bas beluistert een keer bij ons geweest en je kunt je misschien dat halfronde, glazen wandmeubel herinneren (oei, oei, dat wordt vast niks). Toch gaven mijn Maggies aardig partij, zij het met wat bedeesde basweergave.

Ik heb inmiddels een stel grote Magnepans en dikke versterker op de kop getikt en tot mijn spijt blijft het middengebied wat achter. Laag en hoog zijn echter wonderschoon. Ik ben al tijdlang aan het puzzelen voor een oplossing maar ik heb deze nog niet gevonden (actief filteren, speakers en scheidingsfilter modificeren etc.) Wellicht is de UC een oplossing. Een uitdaging?

Beste Ron,

Dat weet ik nog al te goed!. Ik vond het het

toen heel erg goed klinken (zie ook de bas beluistert van toen).

Je mag de UC vrijblijvend thuis proberen Ron. Ik kan nog zoveel roepen, maar de enige remedie om erachter te komen is zelf proberen.

Hoe wil je hem gaan gebruiken. Analoog tussen voor en eind? of ook als DAC en dus ergens digitaal. Of alleen digitaal in en analoog uit?

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Ron,

Dat weet ik nog al te goed!. Ik vond het het

toen heel erg goed klinken (zie ook de bas beluistert van toen).

Je mag de UC vrijblijvend thuis proberen Ron. Ik kan nog zoveel roepen, maar de enige remedie om erachter te komen is zelf proberen.

Hoe wil je hem gaan gebruiken. Analoog tussen voor en eind? of ook als DAC en dus ergens digitaal. Of alleen digitaal in en analoog uit?

Groeten,

Bas

Ja dat was een beregoeie review Bas. Maar de situatie is dramatisch veranderd! Bovendien heb ik mijn speakers in andere ruimten gehoord (bij Erik Klijnsmit en Kermit) en daar bleek dat het toch aanmerkelijk beter kan.

Voordat ik mijn huisraad op straat gooi maak ik graag eens een afspraak om wat met de UC te stoeien. Ik heb digitale aansluitingen op cd-speler en voorversterker maar tenzij ik wat draadjes uit mijn cd-speler los kan peuteren beschik ik niet over een los loopwerk en DAC. Dat beperkt misschien de mogelijkheden van het inzetten van de UC?