Zee Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Bas, Wel type Backgate heb je gebruikt, en waar zijn ze het beste te verkrijgen? Binnenkort gaat de XA50es onder het mes (ik heb de servicemanual helaas nog steeds niet binnen). Het vervangen van wat elco's is hierin ook een mogelijke optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Beste Ron, In jou geval zou dus een gemodificeerde UC analoog tussen voor en eindversterker zetten. Door de modificatie is dit audiofiel zeer verantwoord, zonder comrpomisen te maken. Zee, Blackgates zijn oa. bij mij te krijgen . Welke blackgates je in je sony moet toepassen hangt af van de aplicatie. In de digitale voedingslijnen zijn de N en NX-en het mooist. In de hoofdvoeding doen de STD's het ook erg goed. Als DC block elco's is de super E cap. configuratie het mooist, maar dat past waarschijnlijk niet. Dan pak je de mooiste non-polaire elco van Black gate uit de N of NX serie. Overigens een standaard STD blackgate doet het nog steeds er mooi hoor. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Bas is weer aardig op de been zo te zien, tijd voor een UC review Anders laat het Jasper maar doen, als hij durft Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Beste, Ik begrijp de drang naar een review ook niet helemaal. Ten eerste de review die ik ga schrijven zou gaan over Rene's set, en niet specifiek de ultracurve. Wel zal ik mijn ervaringen vermelden met de Crown K2 die ik had meegebracht naar Rene. Crown against Krell . Over de Ultracurve heb ik zo'n beetje alles wel geschreven, wat het doet, en hoe het klinkt. Ook heb ik al beschreven wat hij analoog doet na modificatie. Dan blijft er alleen nog maar zelf luisteren over. En zoals vermeld ik ga zo'n ding beschikbaar stellen voor potentiele klanten. Bovendien met betreft het schrijven van een Recensie. Daar ben ik niet de juist aangeschreven persoon voor, daar ik belangen heb bij een gemodificeerde uc. Overigens, uiterlijk gaat de gemodificeerde ook iets veranderen. De 19" oren gaan eraf. Het apparaat krijgt mooie gespoten zijpanelen, en fraaie voetjes. Tot slot een mooi gegraveerd embleem met ons logo. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door JSA: waarom ben je zo benieuwd? test zo'n ding gewoon zelf uit. Je hoeft bij jou toch het laag niet te corrigeren, je hebt toch geen laag namelijk Een typisch Jasper-antwoord, nooit hier geweest, waarschijnlijk ook nooit de R90's gehoord, laat ook maar, zonde van het gebruik van m'n toetsenbord Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Beste, Back to the ultracurve pleasse . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Bas, Krijgt de UC met jouw modificatie ook een volumeregeling zodat hij direct op een eindversterker is aan te sluiten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Zee:Bas, Krijgt de UC met jouw modificatie ook een volumeregeling zodat hij direct op een eindversterker is aan te sluiten? Beste Zee, Met de software update, zal digitaal de outputgain te regelen zijn. Toch beveel ik dit niet aan, daar dat drive en ballen gaat kosten. Een passieve stappen regelaar met preciesie weerstanden lijkt me een mooiere oplossing. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Otto, er zijn stappenregelaars van DACT te koop bij o.a. Speaker en Co. Kijk eens of dat wat voor je is. Overigens lijkt mij een digitale input op de Sony en een clock-slave situatie nog altijd de beste oplossing. Maar het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de outputs van de UC, evt. na modificatie, niet onder doen voor de outputs van de Sony. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Ik begrijp de drang naar een review ook niet helemaal. Groeten, Bas Heel simpel, dat review werd met grote letters en veel uitroeptekens aangekondigd door Rene, dan schep je toch wel een verwachting denk ik Ik wil wel eens een ander review lezen dan steeds mijn eigen verhaal. Alleen Picoso komt een beetje los. Of was al die poeha bij Rene uiteindelijk toch niets bijzonders Ik wil graag weten hoe het bij Rene klinkt omdat ik in eerste instantie aanwezig zou zijn, maar door die super kinderachtige reactie van Rene na een geintje van mij ging dat niet door. Een positieve indruk is natuurlijk ook reclame voor Bas, al schrijft ie het zelf Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 een geintje noemt 'ie dat hahahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Otto, er zijn stappenregelaars van DACT te koop bij o.a. Speaker en Co. Kijk eens of dat wat voor je is. Overigens lijkt mij een digitale input op de Sony en een clock-slave situatie nog altijd de beste oplossing. Maar het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de outputs van de UC, evt. na modificatie, niet onder doen voor de outputs van de Sony. Paul. Beste Paul, Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat de dac en uigangstage van de Uc nu beter presteerd dan de 50ES. Ik ben zelf heel erg gecharmeerd van de mooie Sony ES spelers. Helaas gaat de techniek vooruit, en wat keer op keer de fraaie AKM dac chips presteren is absurd! qua detail en losheid. In combinatie met de nu fraaie BurrBrown-blackgate uitgangstage van de Uc heb je gewoon een topklasse DAC. Mijn advies dus, ga voor een passieve stapperegelaar. De Sony 50ES is uiteraard een waanzinnig loopwerk!. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Ik heb heel lang reviews geschreven voor hifi.nl Ik ben daar niet zonder reden mee gestopt. Ik had er gewoon geen zin meer in Ik kan me dat ook wel voorstellen. In het begin vond ik het ook prachtig om al die reviews te lezen, maar op laatst is het elke keer hetzelfde liedje. Voorbeeldje, wat me tekens weer opvalt in een review. Ik ging zitten op de luisterstoel en wat me als eerste opviel was het ingetogen geluidsbeeld. Stemmen stonden niet meer duidelijk op z'n plaats en alles werd te breed uitgesmeerd. Dit was niet het geluidsbeeld wat ik thuis gewend was. Want daar stond Frans Bauer heel duidelijk een paar meter voor corry konings te zingen. Je kunt zelfs bij wijze van spreken denkbeeldig zien dat ze hand in hand staan te zingen op het podium. Hier hoorde ik daar niets meer van terug. Het was alsof Frans geintegreerd was met Corry, alsof ze uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Goh, nu zijn we toch een stapje verder Ik heb met het laag iets vergelijkbaars meegemaakt bij Henk, maar dat kun je tenminste wel in een review lezen. Ook die waanzinnige controle en druk, "helaas" alleen met de Crescendo, maar goed, er waren geen dropveters voor handen Ik denk dat de Ushers een heel eind kunnen mee komen met de Matrix 800, sterker nog, volgens mij overtreft het midden en hoog van de Ushers dat van de Matrix 800, vanwege die prachtige keramische units. Over het laag kan ik niet goed oordelen, omdat de akoestiek bij Henk te wensen over liet. Toch was de slamm heel aangenaam Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Beste Sherwin, Zoals je weet ben ik helemaal niet zo'n fan van de keramische units. Het kan dan zogenaamd wel helemaal de top zijn, in alle ontwerpen hoor ik weer een bepaalde vorm van Kleuring (neuzigheid) terug met koper en hout instrumenten. Ik hoorde dat bij de Usher's Bij de Avalon's en keer op keer bij de Avalon studio monitoren bij Downunder Studio's. Toen ik dat eens opperde bij een (zal uit beleefdheid zijn naam niet noemen) gerenomeerde speakerbouwer, emt serieuze meetapparatuur. Vertelde hij me dat wat ik hoorde kwam door de opbreekverschijnselen. Maargoed, ik sta altijd open voor alles, en ik ben heel erg benieuwd hoe jou speakers (sherwin) omgaan met met mijn klssieke werken, en bigband stukken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin:Beste Bas, die tweeters hebben daar absoluut geen last van maar juist de middentoners.. deze hebben allemaal een rare curve waarbij ze oplopen in het midden als een soort bult en aan beide kanten aflopen, en naar de hogere kant in de break-up werken (dit moet filtertechnisch goed worden aangepast, maar kan toch pittig zijn).. ook vanwege het rendement wat dan in moet kelderen (om het goed te krijgen). Daarom heb ik toch juist gekozen voor die nieuwste seas excel polypropyleen compressieloze units? .. (ook rendement en curve van deze units zijn om te smikkelen, en no brake-up). (en nog veel meer afwegende dingen) Daarom klinkt het bij mij zoiezo helemaal anders Mvgr, Sherwin Beste Sheriwn, Dat zou kunnen zijn wat jij zegt. Het tophoog, had ik ook nooit problemen mee, het zat hem echt in het middengebied. Wel super gedetaileerd hoor, maar onatuurlijk. Hobo klinkt verkouden, Blazers alsof de tussenharmonische weggedrukt zijn. Niet my cup of tea. Waneer kan ik nou eens langskomen sher? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Ik kan me dat ook wel voorstellen. In het begin vond ik het ook prachtig om al die reviews te lezen, maar op laatst is het elke keer hetzelfde liedje. Voorbeeldje, wat me tekens weer opvalt in een review. Ik ging zitten op de luisterstoel en wat me als eerste opviel was het ingetogen geluidsbeeld. Stemmen stonden niet meer duidelijk op z'n plaats en alles werd te breed uitgesmeerd. Dit was niet het geluidsbeeld wat ik thuis gewend was. Want daar stond Frans Bauer heel duidelijk een paar meter voor corry konings te zingen. Je kunt zelfs bij wijze van spreken denkbeeldig zien dat ze hand in hand staan te zingen op het podium. Hier hoorde ik daar niets meer van terug. Het was alsof Frans geintegreerd was met Corry, alsof ze uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Beste, Maar Edwin heeft wel gelijk. Zo voelde ik dat ook. Ik vond het gewoon niet leuk meer andermans set de beoordelen. En met alle respect hoor, maar als ik dan bij mensen thuis kwam, en ze roepen van, goh wat klinkt die trompet mooi, terwijl het een flugelhorn is, dan heb ik ook zoiets van, waar zijn we nou toch mee bezig. Op die manier vond ik de hobbij niet leuk meer. Alleen maar over de set praten. Wanneer mensen echt benul hebben van hoe iets nou hoord te klinken, en kennis hebben van de klank van instrumenten in het echt, dan wordt het pas leuk. Of als iemand mij alleen al eens kon zeggen van " jesus wat een waanzinnige muzikant. wat een vet akkoord pakt ie daar, en wat een waanzinnige solo). Dan hebben we het weer echt over de muziek. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door JSA: jahoor, zelfs bij 3 verschillende sets, waaronder 1 in fraai pianolak Dus wel gehoord,alleen niet gevoeld maar jou kennende overdrijf je ook een potje, zitten de scheuren al in het plafond? ontopic? Niet gevoeld zou heel goed kunnen, jouw ribbenkast komt echt niet in beweging van een loeistrak laag, alleen met een ongecontroleerde boomende speaker lukt dat, maar dan rammelt de rest van jou ook compleet doorelkaar Je moet trouwens niet in kamertjes van 3 bij 2 m luisteren Oh ja, Paul drukt zich zo uit over de R90's : ".......laag over het tapijt komt de bas als een golf de kamer door, om vervolgens driftig m'n maag te gaan masseren en ten slotte de laatste energie door m'n ribbenkast af te voeren! Yes, zo behoort het intro in het nummer met de toepasselijke titel "Deep in your heart" van de cd "Light to dark" van Ronny Jordan te klinken!!" (goed zo Paul, zo ervaar ik het ook ) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Ooooo bas, deze maand moet ik een gaatje vrij maken voor het spuiten (MOET).. Mvgr, Sherwin Nou, nou, kan dat niet wat minder, viespeuk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin:Hahahaha, moet ik weer hebben.. zo'n zin; Ik wil het laag in mijn kamer ook strak hebben bij 50 en 100hz, kan 40 en 80hz zijn, maar daar zit iig het probleem. (dus ook 160 a 200hz) Mvgr, Sherwin Beste Sherwin, Een Ultracurve zou ideaal voor jou zijn man. Hoef je alleen nog maar een goed loopwerk aan te schaffen. Voor jou als speakerbouwer is de 61 bands analyzer en ingebouwde rose ruis generator ideaal. Je kunt hiermee dus gewoon meten aan je speakers. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts