erik klijnsmit Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Maar Edwin heeft wel gelijk. Zo voelde ik dat ook. Ik vond het gewoon niet leuk meer andermans set de beoordelen. En met alle respect hoor, maar als ik dan bij mensen thuis kwam, en ze roepen van, goh wat klinkt die trompet mooi, terwijl het een flugelhorn is, dan heb ik ook zoiets van, waar zijn we nou toch mee bezig. Op die manier vond ik de hobbij niet leuk meer. Alleen maar over de set praten. Wanneer mensen echt benul hebben van hoe iets nou hoord te klinken, en kennis hebben van de klank van instrumenten in het echt, dan wordt het pas leuk. Of als iemand mij alleen al eens kon zeggen van " jesus wat een waanzinnige muzikant. wat een vet akkoord pakt ie daar, en wat een waanzinnige solo). Dan hebben we het weer echt over de muziek. Groeten, Bas beste bas , als je niet over de set ,maar over de muziek wilt praten ,kom je maar een keer naar mij wij hebben over muziek nl nog heel wat woorden te wisselen . en mijn set is toch niet belangrijk . maar ik heb wel hele leuke muziek om jou te laten horen . oude mono opnames uit 1959 ? vette amerikaanse orgels ? neem jij een beetje fusie muziek mee . komt het helemaal goed . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Beste Bas, die ultracurve kan van uitkomst zijn dat zoiezo.. maar meten aan mijn speakers dat geloof ik niet , omdat de resolutie daarvoor veel te laag is (dat weet ik nu al), die zal echt niet extreem nauwkeurig zijn als een DAAS systeem (waar mijn speakers mee zijn gemeten, prachtig systeem.. alleen erg duur). Mvgr, Sherwin Beste Sherwin, Je zult verbaast staan wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is met de Sharc 32 DSP's. Vroeger kostte hele goede analyzers (van Klark Teknik) meer dan 20000,-. Deze waren puur analyzers voor masteringstudio's Inmiddels hebben we de Uc al vergeleken met een KlarkTeknik, en de UC is sneller en acurater. Voor pure RTA metingen is de Uc meer dan snel genoeg, en ontzettend accuraat. Meer dan dat kun je er ook niet mee. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Bas, Laat e weten wanneer je de gemodificeerde UC klaar hebt. Ik wil hem graag (als eerste?) gaan proberen want ben heel beniewd naar het resultaat. En inderdaad Paul, ik regel dan wel wat met een stappenregelaar op zo. Daar is wel uit te komen. Ik stuur je nog even een mailtje Bas. otto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Geplaatst door Zee:Bas, Laat e weten wanneer je de gemodificeerde UC klaar hebt. Ik wil hem graag (als eerste?) gaan proberen want ben heel beniewd naar het resultaat. En inderdaad Paul, ik regel dan wel wat met een stappenregelaar op zo. Daar is wel uit te komen. Ik stuur je nog even een mailtje Bas. otto Beste Zee, Bedankt voor de interesse. Als eerste zal niet meer lukken helaas. Er zijn veel gegadigde en in dit geval is het aansluiten in de molen. Wel als het zo hard blijft gaan zorg ik ervoor dat er meerere beschikbaar komen, zodat de roulatie sneller kan. Binnenkort hoop ik dat onze website klaar is, en zal daar alle informatie op komen te staan. (tevens zijn daar ook al onze studio projectien te zien). Mailen kan natuurlijk altijd. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 6 oktober 2003 Report Share Posted 6 oktober 2003 Zee, jij tipt mij toch wel even als Bassie jouw kant uitkomt ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Uiteraard Paul! ps: heb jij nog een goede stappenverzwakker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 even dit topic omhoog ik ben nu zover dat ik er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Bas levert ze niet meer; je moet er zelf een kopen en als je wil modificeert hij ze voor je. Je kunt kijken bij feedback in Rotterdam. Ik meen dat er 1 zit op Rotterdam zuid aan de Pascalweg. Maar misschien is het wat om hier op het forum aan iemand te vragen er eens een te proberen; seoman is er razend enthousiast over en heeft er ook al veel mee geexperimenteerd. Ik meen dat ze op het ogenblik nog rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Ik heb zelf een oudere UC 8024DSP met digital out. Een andere optie (waaraan ik denk) is de Behringer feedback destroyer (FBD). Deze is nog goedkoper maar biedt meer parametrische eqs (2 * 12) dan de standaard UC. http://www.behringer.com/DSP1124P/index.cfm?lang=ENG Bovendien is er een leuk programmaatje http://homepage.ntlworld.com/john.mulcahy/roomeq/ en http://bfdguide.ws/ Voor 99 euro wil ik dat wel eens proberen. Er is ook nog een nieuwe FBD, die met 24 bits 96khz AD/DA. Voor het laagste laag lijkt me dat niet zo nuttig (de oude heeft 24 bit/46 khz) http://www.behringer.com/FBQ2496/index.cfm?lang=ENG Een full range UC zou ik altijd digitaal aansluiten tussen loopwerk en DAC. De feedback destroyer zou ik aansluiten op het baskanaal van mijn actieve speakers, tussen pre en xover (onder de 130 hz). Alleen de laagste tonen worden dan door de FBD beinvloed, de rest blijft de extra AD/DA conversie bespaard (maar kun je dan ook niet corrigeren). Misschien meteen een actieve xover proberen Wordt het laag meteen strakker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 hoi duck, ik heb hem idd alleen maar nodig voor het laag. het mid/hoog is kaarsrecht in mijn kamer, maar het laag heeft wat lichte bulten en dippen, en ik wil die er gewoon uit hebben. een actieve x-over heft mijn probleem niet op denk ik, het laag is strak genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 Bas levert ze niet meer; je moet er zelf een kopen en als je wil modificeert hij ze voor je.Je kunt kijken bij feedback in Rotterdam. Ik meen dat er 1 zit op Rotterdam zuid aan de Pascalweg. Maar misschien is het wat om hier op het forum aan iemand te vragen er eens een te proberen; seoman is er razend enthousiast over en heeft er ook al veel mee geexperimenteerd. Ik meen dat ze op het ogenblik nog rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 november 2005 Report Share Posted 7 november 2005 hoi duck, ik heb hem idd alleen maar nodig voor het laag. het mid/hoog is kaarsrecht in mijn kamer, maar het laag heeft wat lichte bulten en dippen, en ik wil die er gewoon uit hebben. een actieve x-over heft mijn probleem niet op denk ik, het laag is strak genoeg Natuurlijk zitten de "problemen" in het laag. Daar zitten ze (bijna) altijd. Problemen door kamer akoustiek zijn zelden lichte bulten of dippen, maar scherpe pieken en veradelijk diepe afgronden (dwz een staande golf beinvloed steeds een vrij nauwe frequentie band, maar doet dat dan wel met + of - 10 a 20 db (op het minimum of maximum). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Beste, Ik realizeer me dat dit forum niet is om reclame te maken, maar ik heb nog twee demo modellen Ultracurves staan. Deze zijn volledig gemodifceerd en worden verkocht met een jaar garantie. Ze mogen weg tegen een gereduceerde prijs. Gaarne via PM meer Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 1 x pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 te laat ?? of niet? toch doe ik ook een PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Geplaatst door erik klijnsmit:<STRONG>en dan nog wat , ik had vroeger een soort UC in de auto . een pioneer dsp9200 eq. daar kon je ook dmv een mic op je luisterstoel ,een automatische ruis creeren ,en dan trok het ding de hele curve recht . werkte prachtig . ik was Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 1 x pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 1 x pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 te laat ??of niet? toch doe ik ook een PM Hoi Erik, wanhoop niet Ik heb Bas ongetwijfeld de snelste PM gestuurd want ik wil de Behringer (met mod) dolgraag proberen maar verwacht hem eigenlijk niet nodig te hebben. Tenzij het bij mij iets sensationeels doet, kun je hem evt, als je dat wilt, van mij weer met extra korting overnemen. Bovendien draai ik bijna alles met de draaitafel en daar wil ik hem eigenlijk niet gebruiken ( maar wie weet een goedkoop en toch goed klinkend cd-spelertje knapt er misschien nog van op. Je weet het niet, he.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 1 x pm Mocht/mag ik niet meedoen Natuurlijk wel, ben blij dat je eindelijk eens luistert (grapje nauurlijk, maar kan zo'n open doel toch niet leeg laten ) Ben benieuwd wat je er van vind (of had je al eens een UC te leen gehad)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 te laat ??of niet? toch doe ik ook een PM Hoi Erik, wanhoop niet Ik heb Bas ongetwijfeld de snelste PM gestuurd want ik wil de Behringer (met mod) dolgraag proberen maar verwacht hem eigenlijk niet nodig te hebben. Tenzij het bij mij iets sensationeels doet, kun je hem evt, als je dat wilt, van mij weer met extra korting overnemen. Bovendien draai ik bijna alles met de draaitafel en daar wil ik hem eigenlijk niet gebruiken ( maar wie weet een goedkoop en toch goed klinkend cd-spelertje knapt er misschien nog van op. Je weet het niet, he.) OK kraus, ik wacht af, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Bedenk wel dat de UC iets te veel regelmogelijkheden heeft om "even te proberen". Het kost je waarschijnlijk een paar weken freubelen om het goed in te stellen. De automatische mode levert slechts een beginpunt Er zijn vast wel meer adviezen hierover op het net te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Ik heb heel lang reviews geschreven voor hifi.nl Ik ben daar niet zonder reden mee gestopt. Ik had er gewoon geen zin meer in Ik kan me dat ook wel voorstellen. In het begin vond ik het ook prachtig om al die reviews te lezen, maar op laatst is het elke keer hetzelfde liedje. Voorbeeldje, wat me tekens weer opvalt in een review. Ik ging zitten op de luisterstoel en wat me als eerste opviel was het ingetogen geluidsbeeld. Stemmen stonden niet meer duidelijk op z'n plaats en alles werd te breed uitgesmeerd. Dit was niet het geluidsbeeld wat ik thuis gewend was. Want daar stond Frans Bauer heel duidelijk een paar meter voor corry konings te zingen. Je kunt zelfs bij wijze van spreken denkbeeldig zien dat ze hand in hand staan te zingen op het podium. Hier hoorde ik daar niets meer van terug. Het was alsof Frans geintegreerd was met Corry, alsof ze uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 november 2005 Report Share Posted 8 november 2005 Bedenk wel dat de UC iets te veel regelmogelijkheden heeft om "even te proberen". Het kost je waarschijnlijk een paar weken freubelen om het goed in te stellen. De automatische mode levert slechts een beginpunt Er zijn vast wel meer adviezen hierover op het net te vinden. ik heb de gebruiksaanwjzing gedownload (in het nederlands nog wel!!!) maar als ik hem aanschaf , ga ik hem alleen gebruiken als equaliser, ik laat hem niks automatisch doen , ik stel hem handmatig in , en gebruik mijn rta meter om te kijken hoe het staat. ps: uit mijn HK komt een optische digitale uitgang en een cinch digitale uitgang, welke kan ik gebruiken op de UC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts