Guest Kraus vonBentinck Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb sinds vanmiddag een UC in mijn set opgenomen en ben nog volop de mogelijkheden aan het verkennen. Ik heb de Auto EQ zijn werk (in Stereo) laten doen. Met wat meer experimenten zal het dus nog veel beter kunnen maar mijn conclusie is nu al dat ik me niet kan voorstellen ooit nog zonder digitale room equalization te kunnen! Pas als je dit hebt gehoord snap je wat strak laag nu echt is. Maar ook het middengebied, het hoog en de ruimtelijke plaatsing is verbeterd. Ik kan momenteel werkelijk geen enkel aspect vinden waar er een achteruitgang is waar te nemen. Uitgebreider verslag volgt! Nee.meen je dat nu echt??????? Ik kan me nog herinneren een paar keer te hebben geroepen: een UC heb je hier helemaal niet nodig. Ik ben ook wel benieuwd naar de curve die er bij jou uit kwam, ik kan me niet voorstellen dat grote correcties nodig waren. Daarnaast zou je voor conclusies te trekken toch de microfoon eens op verschillende palaatsen moeten opstellen en een definitief oordeel even uitstellen tot een weekje of 2 luisteren. Ik geloof bepaald niet dat je zit te klungelen maar de bekende spreuk "If it works, don't fix it" gaat altijd op. Ik heb vanmiddag nog je luisterruimte zitten ophemelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb sinds vanmiddag een UC in mijn set opgenomen en ben nog volop de mogelijkheden aan het verkennen. Ik heb de Auto EQ zijn werk (in Stereo) laten doen. Met wat meer experimenten zal het dus nog veel beter kunnen maar mijn conclusie is nu al dat ik me niet kan voorstellen ooit nog zonder digitale room equalization te kunnen! Pas als je dit hebt gehoord snap je wat strak laag nu echt is. Maar ook het middengebied, het hoog en de ruimtelijke plaatsing is verbeterd. Ik kan momenteel werkelijk geen enkel aspect vinden waar er een achteruitgang is waar te nemen. Uitgebreider verslag volgt! Beste Zee, Gefeliciteerd! Je gebruikt hem nu ook net als ik neem ik aan digitaal tussen loopwerk en DAC. En dan is ie nagenoeg compromiseloos. Ik moet je nog steeds terug mailen over je 50ES. sorry!! je houdt het van me tegoed en snel! Zeker met de Benchmark erachter is dit een super digitale setup! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ja, een definitief oordeel wil ik ook nog niet vellen Kraus, maar afgaand op wat ik nu hoor met de UC is het haast niet voor te stellen dat ik het zonder UC ooit goed vond klinken. Dit zijn verschillen die veel groter zijn dan een kabeltje hier of een ander dac daar. Maar even zonder gekheid: ook zonder de UC klonk het natuurlijk al best goed, maar pas als je hebt gehoord hoe het systeem klinkt als het door de UC recht is getrokken begrijp je dat het dus nog veel beter kan. Enfin, als ik de fijne kneepjes onder de knie heb moet je maar weer snel eens komen luisteren (en ik kom snel ook eensbij jou langs). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb sinds vanmiddag een UC in mijn set opgenomen en ben nog volop de mogelijkheden aan het verkennen. Ik heb de Auto EQ zijn werk (in Stereo) laten doen. Met wat meer experimenten zal het dus nog veel beter kunnen maar mijn conclusie is nu al dat ik me niet kan voorstellen ooit nog zonder digitale room equalization te kunnen! Pas als je dit hebt gehoord snap je wat strak laag nu echt is. Maar ook het middengebied, het hoog en de ruimtelijke plaatsing is verbeterd. Ik kan momenteel werkelijk geen enkel aspect vinden waar er een achteruitgang is waar te nemen. Uitgebreider verslag volgt! Beste Zee, Gefeliciteerd! Je gebruikt hem nu ook net als ik neem ik aan digitaal tussen loopwerk en DAC. En dan is ie nagenoeg compromiseloos. Ik moet je nog steeds terug mailen over je 50ES. sorry!! je houdt het van me tegoed en snel! Zeker met de Benchmark erachter is dit een super digitale setup! Groeten, Bas Ja, ik gebruik hem uitsluitend digitaal. Vanuit de xa50 gaat het via toslink naar de UC en vanuit de UC met AES/EBU naar de Benchmark. De Benchmakr heb ik dan gebalanceerd op de preamp aangesloten (KRC-HR) en deze gaat ook gebalanceerd naar de eindblokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik heb de UC met spdif (optisch) op m'n dac gezet en zo ben ik aan het meten. Helaas heb ik te weinig xlr kabels om de dac via aes/ebu door de UC te sturen en dan naar de dac, dat komt later nog. Moet ik nog eisen aan de xlr kabels (voor aes/ebu) stellen, of werkt het ook goed met microfoonkabels Dual mono ga ik zo ook eens proberen, tot nu toe heb ik stereo gebruikt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Beste Zee, Ik heb ook nog geantwoord hoe je dual mono kan. hopelijk heb je die niet gemist even terug scrollen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Ik zie 75 en 110 Ohm, welke is het Bas Hmm, 110 Ohm balanced, dat is de xlr dan ... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Nou ik ben wel benieuwd want zit toch eigenlijk vol ongeloof achter het PC-tje. Ik kan me wel iets voorstellen bij kleine correcties maar grote veranderingen, daar kan toch geen sprake van zijn. Niet dat de UC een soort zwakke schakel zou zijn, digitaal is-ie best goed, maar grote aanpassingen in het geluidsbeeld ( ruimtelijker kan het niet gaan klinken) dat zou mij boven de pet gaan Heb net van de week een paar mooiere luidsprkertjes dan de mijne op bezoek gehad en was aanvanjkelijk erg enthousiast maar het is vooral de verandering waar je dan voor valt. Vanmiddag de eigen luidsprekertjes weer terug gezet en dat viel eigenlijk (gelukkig) niet tegen. (het gaat tenslotte altijd om de combinatie met de ruimte) Er zit een bypass op de UC en die is erg nuttig om te kijken of je niet te ver gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Nou ik ben wel benieuwd want zit toch eigenlijk vol ongeloof achter het PC-tje.Ik kan me wel iets voorstellen bij kleine correcties maar grote veranderingen, daar kan toch geen sprake van zijn. Niet dat de UC een soort zwakke schakel zou zijn, digitaal is-ie best goed, maar grote aanpassingen in het geluidsbeeld ( ruimtelijker kan het niet gaan klinken) dat zou mij boven de pet gaan Heb net van de week een paar mooiere luidsprkertjes dan de mijne op bezoek gehad en was aanvanjkelijk erg enthousiast maar het is vooral de verandering waar je dan voor valt. Vanmiddag de eigen luidsprekertjes weer terug gezet en dat viel eigenlijk (gelukkig) niet tegen. (het gaat tenslotte altijd om de combinatie met de ruimte) Er zit een bypass op de UC en die is erg nuttig om te kijken of je niet te ver gaat. Beste Krauss, Toch ervaar ik hetzelfde. Meer ruitmelijkheid puurheid, detail etc. Alles lijkt ineens te kloppen. Het resultaat hangt heel erg af van je metingen, en je puntjes op de i. Maar ga ervanuit dat ik er heel goed om kan gaan en ik behaal dus ook zulke resultaten. Ik blijf het ook roepen, ik kan nooit meer zonder roomcorrectie. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Sorry Bas, ik zag dat net staan bij de verkoop website, 110 Ohm dus Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Zeg Bas, ff tussendoor, zou je het erg vinden als ik voor de UC dag samen met Seoman een datum prik en als locatie Oud-Beijerland kies? Wordt dan altijd een zaterdag en je zou dan als de datum er is, kunnen beslissen of je ook komt ja/nee. Het is ook wel een beetje het ijzer smeden als het heet is en het koelt een beetje af dat rechttrekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Zeg Bas, ff tussendoor, zou je het erg vinden als ik voor de UC dag samen met Seoman een datum prik en als locatie Oud-Beijerland kies?Wordt dan altijd een zaterdag en je zou dan als de datum er is, kunnen beslissen of je ook komt ja/nee. Het is ook wel een beetje het ijzer smeden als het heet is en het koelt een beetje af dat rechttrekken. Beste Krauss, Dat is prima! Ik wil het nog een keer proberen deze week voor diegene die Hilversum beter vinden. Het probleem is ik ben overdag elke dag steeds op buitenklus en als ik op de zaak kom is mijn huisbaas elke keer al weg. Sorry voor de vertraging. De drukte he.. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 februari 2006 Report Share Posted 26 februari 2006 Die ruimte kan (een flinke) correctie wel gebruiken Kraus Maar hij is wel groot genoeg, met voldoende parkeerplek en koffie natuurlijk Wat voor aes/ebu kabeltje heeft Henk erbij gehad, het is een xlr naar cinch met Gotham gac-2 erop, zou ik hier een 2e xlr op kunnen zetten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 Beste Andre, Naar het Utility menu. Dan op pagina 1 doorscrollen naar "gainoffset". Regel het nivo zo af dat je gemiddeld net onder de 0dB. referentie blijft. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 februari 2006 Report Share Posted 27 februari 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 maart 2006 Report Share Posted 4 maart 2006 Ik wil de software van Seoman gebruiken, maar ik kan m'n midikabel niet vinden Inmiddels heb ik wel 2 xlr kabels gemaakt die op de Northstar dac en loopwerk zitten (aes/ebu) en hij synct er goed op. Nu kan ik alleen niet zien welke clock de UC gebruikt als er een externe bron op zit, schakelt de UC automatisch over Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 maart 2006 Report Share Posted 5 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Ik vind het geluid (na RTA correctie) nog niet echt bijzonder mooi, een beetje plat en met weinig 'lucht'. De digitale kabels zullen hier wel debet aan zijn, er zit een rca->xlr kabel (had Henk erbij zitten) van loopwerk naar de UC en ik ga optisch naar de dac. Eind deze week hoop ik mijn Canare digital xlr kabels binnen te hebben, dan kan ik met 96K in en uit, zodat de UC niets hoeft om te zetten Deze Canare's zouden identiek zijn aan de Apogee Wyde Eye kabels Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 maart 2006 Report Share Posted 7 maart 2006 Wat hebben die kabels met de sample frequentie te maken?Alleen met 'analoog in' kun je zelf de sample frequentie kiezen. Simon Mijn loopwerk kan 96K uitsturen via aes/ebu, maar stuurt 44,1K uit als ik rca gebruik en dan 'doet' de UC toch iets met die 44,1K neem ik aan Hij stuurt wel weer 44,1K uit Ik denk (gok) dat hij de minste bewerkingen hoeft te doen als hij 96K binnen krijgt (en weer uit stuurt). Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts