Jump to content

Behringer Ultra Curve-pro 2496

RP
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Toch wel, en dat heeft de praktijk elke keer weer bewezen. De duidelijke zichtbare bulten in eth laag verdwijnen, en dat hoor je dus ook overduidelijk! dat het laag echt recht wordt.

Bas,

het ging niet over het laag, maar over het midden en hoog. Dat krijg je op basis van een statische meting en een rondomgevoelige microfoon in een modale kamer niet correct omdat de meting a priori irrelevant en dus fout is.

Het laag gaat UITERAARD wel goed met een ruis- of sinusmeting.

Zouden jullie intussen mogen weten want ik predik dit verhaal al jaren.

Download de handleiding en kijk eens op pagina 15 en 16.

Welliswaar geen diepgaande verhandeling maar toch aardige richtlijnen en tips om tot een optimaal resultaat te komen.

Het is niet zomaar even en kwestie van meetmicrofoon neerkwakken en autoeq aanzetten.

Frank

Geplaatst door RP:

Ik zou hierop wel willen aanmerken, dat

als het eenmaal lineair gemaakt is, oude

opnames en ook nieuwere dunner in je akoestiek kunnen gaan klinken, het beeld wordt fijner. Ik lig nu met een flinke

buikgriep op mijn nest, maar had eigenlijk

het idee dat mischien een aantal mensen rond eindhoven interesse hebben om te komen luisteren as zaterdag of zondag. (Eigenvervoer   :D   :D   ;) Sher )

Rene

Rene,

Ik ben erg geintersseerd om te komen luisteren. Laat even weten wanneer je een "sessie" wilt organiseren!

groet,

otto

Werner, zeur ... je bent ook welkom mocht je willen komen op de UC luistersessie :)

, as weekend moet ik nog een aantal nieuwe metingen doen in dual mono mode, daar dit toch een nog beter eindresultaat opleverd.

Voorstel, mischien volgende week op een zaterdag middag en avond, of zondag, dan hangt er zeer zeker ook een crown aan, kunnen we voor de audiofielen

schakelen tussen KRellofiel en Crown :D;)

Mocht dit niet lukken dan wordt het pas eind

oktober :D ... ik ga Bob M een bezoekje

brengen ;)

mijn kamer is helaas niet zo groot, en met

veel mensen klopt de correct van de UC niet meer ;) ...

Als je kunt Zee, ben je alvast uitgenodigd.

Groetjes

Rene

Geplaatst door RP:

Werner, zeur ... je bent ook welkom mocht je willen komen op de UC luistersessie

Bedankt voor de aanspreektitel, en bedankt voor de uitnodiging.

Maar 1) ik heb zelf al lang een UC, en 2) ik weet wel waarover ik praat, in tegenstelling tot ...

Ok voor volgende week zaterdag en/of zondag ovb,

Zee

Frank

Andre

Werner, met welke uc speel je nu dan ?

Het leuke is, en daarmee doel ik een beetje

op de recentie van Henk zijn set en al het commentaar daar omheen, zelfs de meest kleine

aanpassing, dus alleen die gebieden die echt

bv met meer als 4dB afwijken tov van de 0

al een beetje rechttrekt laat horen hoe veel

meer informatie, en dan bedeol ik niet details van een instrument, maar dat er opeens meeeeeer instrumenten meespelen cq op de opname staan, die zeer subtiel ook meedoen. vooral als je het laag recht gaat trekken. Je moet het je zo voorstellen, als je terug sschakeld naar de ongekorrigeerd dan

klinkt het laag midden ff alsof het uit fase staat... :( omdat opeens je bepaalde frequenties in het laag niet meer hoord. in mijn set hoor ik absoluur geen verschil tussen bypass,

signaal nog steeds via de uc terug naar wadia of alleen via de wadia, ik kan a/b on the fly doen door op de wadia een andere input te selecteren.

Nu ben ik van mening, dat in principe een kabel niet slecht kan zijn, 30 Euro net zo goed als 1000 Eruo, na correctie vervalt gewoon dat enorme verschil die je normaal gesproken wel zou horen, ik heb het zelf mogen ervaren. lezend

over Henk zijn set, dat wel een strakker laag kan neerzetten met de aragons, maar is

dit ook werkelijk lager??? daar kom je alleen achter als je een keer gaat meten en

gaat corrigeren. Mischien geeft de sphinx wel meer energie in een gebied waar bij henk een staande golf aanwezig is ??? en of is de arragon dun, en doet minder in dit gebied. Dat had ik ook met de FPB 600, een echte blaaskikker, met nu alleen de mono;s gaat het een stuk rechter zonder correctie.

Rene

:)

Geplaatst door Duck-Twacy:

Wat hier van te denken??

http://www.speakercity.com/Sos/SubwooferOp...Optimizer.shtml

Het is natuurlijk lang niet zo veelzijdig als een UC. Blijft analoog, misschien leuk voor Ome Henk..

Beste Ducktwacy,

Dat is een mooi apparaatje in jou link. Doet het zelfde als de uc, alleen dan kun je er zelf niets aan sleutelen, en zie je je meting niet.

Om twee redenen is dit voor Ome Henk niet geschikt denk ik.

1-Dan zou Henk moeten biampen, om dit kastje achter de laagversterkers te kunnen zetten.

2- "The digital circuitry is used to set the calibration level, generate test tones, identify room resonances, and set filter parameters." Digitaal is een scheldwoord voor Ome Henk :D. Daarom begin ik ook niet over de Ultracurve tegen Henk, omdat Henk er geen digitale processor's tussen wil.

Groeten,

Bas

Hij kan toch een K1 erbij kopen ;)

Overigens:

When the calibration procedure is complete, the digital portion of the unit's circuitry is turned off so as not to interfere with the analog signals passing through the unit.

Maar het is meer iets voor een homecinema opstelling waarmee je ook muziek wilt beluisteren, denk ik

Na het lezen van de review van de UC, de verhalen hier op Hear en mijn niet fatsoenlijk aan het klinken krijgen van mijn set ben ik overtuigd, ik wil de UC een kans geven in mijn opstelling. Analoog nog wel (evt met passieve regelaar na m'n cd-speler, daarna de UC die dan weer gebalanceerd de 7B's voedt, evt. met wat extra gain vanuit de UC)

Nu begrijp ik dat de UC niet bepaald gebruikersvriendelijk is, en dat er nog wat randapparatuur nodig is (mic+kabels) die Bas in een pakket heeft samengevoegd?? Kun je me hier iets meer over vertellen...Bas?

Je installatie-service is natuurlijk geweldig, maar ik vraag me af of dat ook mogelijk is voor Friese audiofielen (je weet wel, die onderdrukte minderheid) :D

Er is hoop.....UC Rulezzzz...!